Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 30.08.2020 klo 10:18

Hei, mitä sunnuntaiaamusi kuuluu?

saloka kirjoitti:
Jee, yksi kukka vähemmän kasteltavaa.

Just näin, hyviä puolia löytyy toisinaan vastoinkäymisistäkin!

Mä en tiedä mitä meidän kukille käy, lähden tiistaina ja tällä kertaa ei ole kastelijaa tiedossa - mutta voi olla, että paluu on ennen kuin ne ehtivät pahemmin kuivahtaa. Jos ei ole kovin lämpimät säät, voi olla että tippakastelusysteemit riittää. Basilika voi kotiin palatessa olla taas täynnä kirppoja tai mitä lie pikkuöttiöisiä ovatkaan - vaurioiden perusteella näyttää siltä, että ne eivät pureskele lehtiä vaan niillä on jonkinlainen imukärsä, jonka ne tuikkaavat lehteen ja sitten imevät siitä mehut.

On ihan tosi arvokasta että tytölläsi on tuollainen turvallinen aikuinen, jolle hän pystyy kertomaan pahasta olostaan. Teillä on hyvät välit! Voimia kuuntelijana olemiseen ja muuhunkin arkeen, jospa niistä munista saisi tehtyä jotain mikä ei laukaise ahmintaa 💓

Käyttäjä kirjoittanut 30.08.2020 klo 11:48

Hei. Eihän lapaset voi olla niin vaikeat tehdä, sormikkaat on vaikeat tehdä.  😁👍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.08.2020 klo 18:49

Kiitos soroppi ❤

Pikemiten, kyl lapaset on aika hankalia tehdä, jollei tee ihan normaaleita. Sormikkaita en lähe ees yrittää.

 

18: 40

Isän syntymäpäivä. Olen 2x soittanu hänelle tänään.

Olen syöny iltapalan jo. Tossa ois litran mehua viellä. Pitää säästää aamulääkkeihin hiukan.

En o oikeastaan mitään tehny tänään. On jotenki veto pois. En oo jaksanu suihkussa käydä, en kukkia kastella, en mitään. Lapaset sain neulottuun niin et peukut puuttuu. Sit jatkuu taas seuraavien lapasten teko, jollen tee erinlaisia jämä langoista. Pitää miettii.

Olen maanu sängys koht tunnin. Selkäkin taas paremmassa kunnossa, kun on lääkitys päällä. Pitäis lääkkeet jakaa.

Mut kai se ilta menee täs. Haen jutut ja alan jakaa lääkkeet

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.08.2020 klo 18:56

18: 46

Sain mä siivottuu käsityönurkkaustani, eli nyt on siitä langat laatikossa eikä miljoonassa pussissa. Löysin mä mun joululahjojakin.

Muuten olen chillannu va. Juonu teetä ja tehny valmiiksi yhdet lapaset. Nyt aloin tekee jämälangoista siilinpesää/pipoa. Siitä tulee aika kirjava 😄

Mul alkaa tökkii tä leivän syönti. Mut en tiä mitä tilalle laittaisin. Mä vaa jauhaan tätä suussani ku purkkaa ja sitten ku on tarpeeksi kostee, nielen. Oikeastaan en jaksais mitään syä, ollenkaan. En jaksa käyttääleuan lihaksia enää.

Mut kaipa mä jatksn jauhamista...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.09.2020 klo 19:08

18: 53

Täällä mä jynssään leipää. On pakko vaihtaa toiseen.

Selkä on vissiin parantunu. Pientä tuntoa, mut ei sellast pahaa. Pystyn nousemaan ja laskeutumaan ilman kipua.mut pelkään et tä on va yhden päivän hitti.

Äiti toi 3 pahvilaatikkoa ja otti 3t valmiit lapaset. Nyyt mul onki puikolla siilinpesä tai pipo. Teen sen jämälangoista. Tulee tosi kirjava.

Piti lääkkeet ottaa.  Muistin piikinki, alkuillast.

Huomenna on taas tukari päivä. Torstaista ei tiä meneekö isä äijikseen. Pe aamulla tarvis kaupunkiin mennä äitin kanssa. Sit iltapäivänä on isä.  Onneks sit alkaa vkl  ja saa olla vaa. Siskon kissa menee jo to viihdyttää  kämpän isäntää.

Tytöllä on kaikki hyvin.

Nyt voi levätä ja sit nukahtaa. Leivät sain syötyy joten kuten.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.09.2020 klo 15:46

15: 38

Tukarin kanssa käytiin isossa kaupassa. En mä sielt alussa osannu mitään ostaa. Kun mentiin eteenpäin ni kärrykin sai täytettä.lopuksi mukaan tarttui voileipägrilli. Mitähän sillä tekee. Sanoin tytölle et nyt pääsee hänķi sitä käyttää. Onneks en ostanu sähkögrillii, joka oli vieressä. Kai toi grilli tulee käyttöön, kun ostan oikeeta leipää siihen.

Autoon meno ja nousu meni hyvin. Vähän on nyt kipeenä selkä kun oon joutunu käyttää sitä, nostaen tavaroita.

Tos mä lämmitin pari ryynimakkaraa ruuaksi. Juu tiiän että mukaan olis pitäny jotain muutakin, mut en jaksa alkaa makaronia keittää. Huomenna ehkä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.09.2020 klo 02:25

2: 18

Heräsin siihen että nielsin mahanesteet ym takas mahaan ja se poltti kurkkua nii saakelisti. Ei mul o huono olo, eikä ollu ennen nukkumaan menoakaan. En taas ymmärrä mahaani, jos joskus ymmärtäisin. Nyt onnrks alkaa hiukan helpata, et uskaltaa nukahtaa uudelleen. En uskalla oikee jua mitään. Tosin ei se vesi eikä mehu auta ollenkaan tässä.

Mut yritän jatkaa nukkumista...

Käyttäjä kirjoittanut 03.09.2020 klo 09:06

Hei oli hyvä kuulla, hyviä uutisia siellä.

Itse lepuutan jalkoja tämän pvän. Pväkotipvä eilen, vaipparumbaakin. Noin 80 lapsen pväkoti, huh huh.. huomenna ominta hommaa työ, ohjaajan.

Nykyään tuntuu jo näin torstaisin vknlopun alulta..

Virkistävää vknl  😷🤔😍 voimaannuttavia hetkiä!

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.09.2020 klo 15:47

kiitos keskustelua 💗

On ollut vaikea päivä tänään. Huono yö takana. Sit tyttö kirjoitti kuinka vaikea elämä hänellä on. Väsyttää, kipuja siellä ja täällä. Sit rupeen ajattelee ite omaa eläämäni ja sitä mihin en kykene. EN kye hoitamaan itteäni. EN kye hoitaa kotiani. En kye enkä jaksa enää mitään. HUomenna on isän vastaanotto. Saa nähä mitä sit tarvii tehä isän kanssa. Sanoin jo aikaisemmin että teemme mitä teemme ja mihin kyetään. TOi selkä on hiukan ottanut nokkiinsa kun oon täsä pari päivää menny varoomatta.

Käyttäjä kirjoittanut 03.09.2020 klo 19:58

Kyennyt hoitamaan itseänsä ja kotiansa. Miten sen nyt ottaa? Onko tullut käytyä pesulla ja otettua lääkkeet? Onko kotityöt tulleet tehtyä? Voisin sanoa etten ole hoitanut itseäni ja kotiani kunnolla. Miksi olisi pitänyt hoitaa, jos en muista, tai jos en viitsi? Ei täällä käy ketään katsomassa kuinka minä elän. Ehkä se juuri vaikuttaa asioihin. Hyvää viikonloppua sinulle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.09.2020 klo 21:53

Pikemiten kirjoitti:
Kyennyt hoitamaan itseänsä ja kotiansa. Miten sen nyt ottaa? Onko tullut käytyä pesulla ja otettua lääkkeet?

suihkus kävin joskus viikko sit kai. Lääkkeet otan kun puhelin hälyttää et tarvii ottaa.

Onko kotityöt tulleet tehtyä?

tulee tehtyy avustuksella.

Voisin sanoa etten ole hoitanut itseäni ja kotiani kunnolla. Miksi olisi pitänyt hoitaa, jos en muista, tai jos en viitsi? Ei täällä käy ketään katsomassa kuinka minä elän. Ehkä se juuri vaikuttaa asioihin. Hyvää viikonloppua sinulle.

Pikemiten ❤

 

Mul on tä päivä menny hiukan plörinästi. Eilen illalla sain idean alkaa tekee paloista mitä mul on, villatakkia. Enhän mä enää sillon voinu alkaa tekee, aamulla sit otin tilkut esiin. Tähän mennes takakappale on tehty ja etukappaleet. Huomenna kiinnitän ne ja katon romahdanko vai en.

Ruoka meni vähän myöhäseks. Tein riisii ja ryynäriä.

Käyttäjä kirjoittanut 06.09.2020 klo 10:17

No, menikö yritys alas vai ylös🔚⬇⬆⬆⬆🏁

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.09.2020 klo 23:14

keskustelua kirjoitti:
No, menikö yritys alas vai ylös🔚⬇⬆⬆⬆🏁

pientä säätämistä se on ollu., enkä tiä tuleeko siitä va sohvan nurkka takki.

 

Rupee leipä taas loppuu, eikä jaksais men kauppaan sen takii. Mitä tehä asialle. Leiipoa hiivattomia sämpylöitä tai paistaa juuressose lettuja.. en tiä.

Selkä kerto taas olemassa olonsa. Nyt on joku vanne alamahan kohdallaa siitä ympäri.

En jaksa enää läkkeitä jakaa. Teen sen huomenna. Tosin nyt ku mietin, mun on pakko alkaa jakaa ne.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.09.2020 klo 17:11

Pakko oli kauppaan lähtee. Mukaan tarttui muutakin ku leipää. Nyt pärjään taas hetken.

Kaupassa huomasin ettei selkä tykänny määrätyistä asennoista.

Mun projekti meni osittain purkuun.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.09.2020 klo 19:18

Olen surullinen, surullinen isän kärsimyksestä. Toinen haluis jo pois täältä.

Isä ja äiti lähtivät viikoks mökille. Sit isä menee tilhoon. Äiti menee takas mökille.

Mul on jotenki sellanen olo ettei se puhumalla selviä. Ehkä toi mun projektini joka meni pieleen, vaikuttaa asiaan. En löydä ratkaisuja.  Haluaisin va olla ja käpertyy sänkyyn loppu  elämäks. Mut en mä voi. Huomen tarvii siivota vähän tätä makkaria, jos tukari tulee auttamaan vaihtaa sängyn paikkaa. Sit mä voin vaihtaa lakanatkin. Mut toi muu kämppä on sotkune ja siihen tarvitaan huomista.

Mut pelkään kaiken romuttuvan taas. Mitä turhaan mä teen jotain, ku siitä tulee ihan paska.