Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä kirjoittanut 03.11.2019 klo 10:10

Oletko keksinyt yhtään hyvää keinoa unen saamiseksi?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.11.2019 klo 14:40

Pikemiten kirjoitti:
Oletko keksinyt yhtään hyvää keinoa unen saamiseksi?

En oikee. Rauhottavat vie ajatukset, mut ei tuo unta enää.

 

-kukat suihkutettu, isot kukat kasteltu, jääkaappi siivottu.

-vielä pitäis kastella kukat.

-tyttö hermoilee huomista muuttoa. Toivon suuresti että se menee hyvin. Ja että sänky mahtuu makkariin ja tavarat löytävät paikkansa.

-päätä välillä sattuu, kipua on muuallakin aina välillä. Menee ja tulee. Väsy painaa vaikka sain n. 10h nukkuu. Kropassa vilisee "ötököitä". Maha ei oireile, kun vaihdoin teetä.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.11.2019 klo 00:21

Sain paljon aikaa, mut en saanu kaikkii kukkii kasteltuu, pitää huomenna (tänään) jatkaa.

Kukkuilen täällä taas.

Äiti on vihane mulle, kun kerroin et kunnioitan tytön toivetta, menemättä auttamaan muutossa. Äitihän siitä otti tulet alle.

En o soittanu illalla, enkä soita huomennakaan. Ke voin soittaa isälle ja sanoo et meen hakee hänet kerhosta jos menee. Tosin isä menee ti aamusta sairaalaan.

On taas niin vaikeeta tä elämä. Parin vko päästä tehään mulle masistestit. En tiä mitä niihin vastata. Koko ajan on olo että on veitti kurkulla.

Kai mä yritän alkaa nukkuu...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.11.2019 klo 13:45

Sain loput kukat kasteltuu. Jee, hyvä minä.

Suihkussa pitäis käydä, mut en saa aikaiseksi mennä sinne.

Aloitin sukkien tekoa, enkä oo tyytyväinen tulokseen. Yritän silti  sopeutuu ajatukseen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.11.2019 klo 19:50

Tytön muutto sujui hyvin ja nopeesti. Nyt ei ole enää ku jotain pikkutavaraa vähän vanhassa asunnossa. Sänkykin mahtu makkariin, jota pelkäsin. Sohvan joutu purkaa päädyn et sai olkkaan.

Äitin kans on vähän sukset ristissä. En jaksa hänen valitusta kuulla.

Tytön neurokin soitti ja sano et varaa vuoden päähän kontrolliajan. Ei kysyny, miten voit eikä mitään muutakaan.

Isä menee huomen sairaalaan, saa nähä koutuuko osastolle ja ilmoitetaanko siitä mulle ees.

Käyttäjä kirjoittanut 04.11.2019 klo 21:40

Tuli mieleeni, mitä varten pelkäät yksinään liikkumista tai matkustamista? Onko sinulla vain jonkinlainen tunne siitä ettet pidä yksinään menemisestä mihinkään vieraaseen paikkaan? Vai johtuuko se jostain traumaattisesta kokemuksesta, ettet halua kuljeskella yksikseen missään? 😃

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.11.2019 klo 15:07

Pikemiten kirjoitti:
Tuli mieleeni, mitä varten pelkäät yksinään liikkumista tai matkustamista? Onko sinulla vain jonkinlainen tunne siitä ettet pidä yksinään menemisestä mihinkään vieraaseen paikkaan? Vai johtuuko se jostain traumaattisesta kokemuksesta, ettet halua kuljeskella yksikseen missään? 😃

En tiä mikä siin on. En tykkää pimeessä liikkuu yksin enkä liikkua vieraissa paikoissa. Pelkään kai ihmisii niin paljo ja eksymistä.

 

Ruoka tulossa. Samalla pannulla broileri, riisi, kermaa, vettä ja mausteita. Ehkä jos löydän ni kasviksii. Helppoa ja hauskaa.

Isästä ei ole tietoa, missä on. Äiti ei vastaa viesteihin tai viestiin. Tälläisen viestin oli pistäny faceen:

jos jalat turpoavat. ottakaa ulosteen pehmentämis jauhetta 4pss päivässä. jo jaloista turvotus loppuu. vaikka säärihaava jo tullut. kävelemään lenkkiä vaikket pystyssä pysy. uusin hoitomuoto tks

Ota tostakin selvää. Isää se koski.

Laitoin hiukset suht pienillä letein kun kävin aamupäivällä suihkus.

Tytön muutto on valmis. Nyt hä purkaa tavaroita. Menen huomenna sinne kattoo millainen lukaali hänel on.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.11.2019 klo 19:21

Kuulostaa hyvältä ruoalta! Mä arvon täällä jaksaisinko lähteä ostamaan perunoita ennen kuin muut tulee kotiin. Saisi muussia. Vaivaa vaan kun muistelen nähneeni perunapussin jossakin, mutta nyt en sitä löydä - vaan eiköhän ne tule syötyä jos paljastuu myöhemmin että joku muu osti perunoita ja piilotti ne sit johonkin kaappiin, mihin en nyt älyä katsoa.

Eiköhän äitisi ajan kanssa lepy 🙂 Hän kuulostaa turhautuneelta siihen miten isääsi hoidetaan.

Kivaa että tytön muutto oli mennyt hyvin!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.11.2019 klo 21:12

Koska äiti on suuttunu mulle jostain, ni kysyin siskolta isästä. Sehän tiesi paljon. Ylihuomenna olis isän kerho ja pe kerho taas. Äiti ei vastaa viestiin eikä ole missään tekemisissä mun kans. Herää va kysymys, mitä pahaa mä oon taas tehny.  Sekö et kunnioitan tytön tahtoa?

Olen 17 asti ollu sängyssä. Iltapalaa hain, mut muuten ollu täs. Lääkkeet oon ottanu jo tunti sitten. Eikä ne vaikuta yhtään.

Itken pääni kipeeksi.

Huomenna tarvis ol iloine. Mut en tiä kyenkö siihen. Haluaisin va romahtaa, lyyhistyä niin että jalat ei kanna.

Mä en jaksa hengittää. Kumpa unohtaisin sen.

Mitkä kengät laitan huomenna? Uudet talvikengät pienet. Mitä pistän päälle? En osaa päättää. En halua päättää. Haluan va, ettei huomista tuu.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.11.2019 klo 12:23

En tiä mikä vanhemmilla oikee kiikastaa. Ehkä en halua tirtääkään. Mut joudun ehkä huomenna siihen hullunmyllyyn.

Ootan tukihenkilöä ja sit mennään tyttö hakee koulusta ja mennään tytön luo kylään.

Lääke ei ole taas sulanu eilen tai tänään. Kumpa jaksaisin pari viikkoo vielä. Sit ehkä lääkitykseen tehään muutos. Sit alkaa ne kivat sivareiden kestämiset. Tai voi olla myös nii, et lääkkeet puretaan pois kokonaan.

Olo on hiukan heikko. Olen väsynyt myös. En jaksa ku telkkaa kattoo. Kukkaset suihkutin. Kassi on pakattu. Viime vuotiset talvikengät on laitettu kuntoon. Joudun niitä käyttää ku uudet on liian pienet. Pitää uskaltaa tukarille sanoo ja kysyy, mentäiskö uudelleen kenkäostoksille.

Miksi pelkään ihmisii näin paljo.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 06.11.2019 klo 13:55

Auttaaks se kasvien sumupullolla suihkuttelu siihen, ettei lehtien päät tule kuiviksi (ruskeiksi)? Mulla parissa viherkasvissa on semmoinen ongelma, että lehtien kärjet kuivuu... ehkä pitäis kans sumutella niitä, jos sisäilma on niille liian kuiva.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.11.2019 klo 17:03

Joie kirjoitti:
Auttaaks se kasvien sumupullolla suihkuttelu siihen, ettei lehtien päät tule kuiviksi (ruskeiksi)? Mulla parissa viherkasvissa on semmoinen ongelma, että lehtien kärjet kuivuu... ehkä pitäis kans sumutella niitä, jos sisäilma on niille liian kuiva.

Mä suihkuttelen mäntysuopaseoksella, kun mulla on vihannespunkkeja ja se pitäis auttaa niihin. En sit tiä. Mut kyl kukat suihkuttelusta on ennen tätä tykännyt.

 

Tuli tehtyy tupatsrkastus tytön kämppään. On se niin kaunis koti. Ihan kateeksi käy.

Saatiin tukarinki kans juteltuu. Meil on niin paljo suunnitelmia loppu vuodeksi, ettei ole tosikaan. Aika ei riitä.

Isä ilmoittaa huomenna, jollei hän jostain syystä mene huomenna kerhoon. Jollei soittoo kuulu, ni meen kirjastolle häntä vastaan.

Tekis mieli jotain hyvää. Mut ei mul ole mitään. Pitää tyytyä mehuun ja illalla sit happikseen.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.11.2019 klo 16:02

Isä hoidettu. Vähän kylmä sille tuli loppumatkasta.

Kun pääsin kotiin, piti takas mennä vanhempien pyörävarastoon.

Nyt oon kotona. Saanu "happimyrkytyksen" 😂. Maha täynnä ruokaa ja jätskii.

Huomenna isää hoitaa taas.

Hain lääkkeitäkin taas apteekist. Huomenna menen kauppaan ja ostan kaapin täydennystä.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.11.2019 klo 19:40

kynttilän ja valoketjun valossa katon peliä ja samalla kirjoittelen koneella. VArpaat ihan jäässä ja piti hakee villasukat jalkaan. Peitto hartioilla.

Olen saanut olla ihan rauhassa, sen jälkeen kun tulin. Äiti on soitellut ja kysynyt isän mahan kuntoo. Mstä mä sen tiän. Eipä tullu mieleen kysyy, luistaako.

HUomenna tarvii taas suihkutella kukkasia. HUomenna tarvii ladata aktiivirannekekin. Saa nähä hyytyykö se kylmällä kokonaan, merkkejä on hiukan.

Löysin eteisen kaapista 2y housut itelleni. Vähän paksummat gollarit. Toiset on mun päällä ollu tänään. eikä o yhtään liian pienet. MUn täytyy muutenkin kattoo noi housut, mitkä menee ja mitkä ei.

Harmittaa ku paino junnaa. sen raudan syönnin aikana tuli 5-6 kiloo painoo, eikä se lähe millään pois. Jos tänään lähtee 500g niin huomenna se tulee tuplaten takas. Olis ollu kivaa olla paljon kevyempi tänä talvena.

piti laittaa tietsikka laturiin ja nyt näyttö on niin kirkas kun olla ja voi. Kai sen kans tulee toimeen.

Käyttäjä kirjoittanut 08.11.2019 klo 10:48

Ei minullakaan paino tipu vaikka kuinka söisin vähän ja terveellisesti.