Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.11.2019 klo 12:12

Tulin just cittarist. Oli se taas matka. Nyt maha on kipeenä. Vielä pitäis isää mennä hoitaa parin tunnin päästä.

En mä paljoo mitään ostanu, kun meen lähikauppaan ostaa painavat tavarat.

Huomenna menemme tytön kans taataa onnittelee. Lahjoja on ostettu ja ite tein sukat. Tä voi olla isän viiminen isänpäivä. Siitä ei tiedä. Siksi juhlimme sitä ku synttäreitä.

Mietin täs, meniskö päivälevolle...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.11.2019 klo 14:23

Vedin sit kauniit lipat. Polvi kipeenä ja lonkka ja nilkka ärtyny.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.11.2019 klo 20:36

Huomaa et on ilta. Nii väsy taas. Huomenna pitäis mennä isänp. Kahville, eli keittää isälle kahvit ja antaa tarjottavaa. Ite en hyödy siitä ollenkaan. Lahjat viemme jo huomenna.

Alaston olo, aktiiviranneke on laturis.

 

Käyttäjä kirjoittanut 09.11.2019 klo 08:31

Halit. Koita kävellä varovasti, ettet kaadu enää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.11.2019 klo 11:53

Tänään ois isänpäivän juhlinta mun ja tytön ja tatan kesken. Tai no mennää taatal viemään lahja ja keittää kahvia.

Tänään ei oikee millään jaksanu nousta. Olisiko syy se, et lumet lähti ja on pimeetä. Koko ajan tekis mieli nukkuu va.

Kaipa tämä tässä menee, joten kuten. Ollaan sit horroksessa koko päivä.

Toivon va et isän tapaaminen menee nopeesti ohi ja ettei siskon mies tuu sinne. Mä en yhtään jaksa enempää esittää. Kyl mä tykkään isän kans olla, mut ahdistaa samalla. En osaa oikee kenellekkään selittää. Niin että joku ymmärtäis.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 09.11.2019 klo 13:09

Varmaan isänpäivään voi liittyä hankalia tunteita, kun hänen terveydestään on huolta ja käytät niin paljon aikaa hänen hoitamiseensa. Luuletko että isäsi tykkää kun juotte hänen kunniakseen kahvit?

Mä en tiedä teenkö täältä käsin mitään erikoista. Usein laitan vain tekstiviestillä hyvän isänpäivän toivotuksen. En tiedä ilahduttaisikohan häntä jos kirjoittaisin sähköpostia - se on jotain mitä en yleensä tee. Äidin kanssa on helpompi jutella joten yleensä kaikki yhteydenpito menee hänen kauttaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.11.2019 klo 16:21

Mä laitan tytön isälle isänpäiväonnitelut. Teen sen joko viestillä tai soitan. Tulee harvemmin soitettua tytön isälle, mutta nyt olisi hyvä syy tehdä niin. Onnittelemme usein toisiamme äitien- ja isänpäivänä. Meillä on niin ihana lapsi! Ja minä saan kyllä olla kiitollinen tytön isälle siitä, kuinka hän piti huolta tytöstä!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.11.2019 klo 17:45

Soroppi ja Jp ❤

 

Isä ilahtui kun kävimme ja annoimme ison lahjan. Hän alko leikkii kortissa olevan heijastimen kanssa 😂. Tyttö viipaloi kakkua ja kääretorttua taatalle ja mä keitin teetä, jota isä tahtoi tällä kertaa. Isä näytti meille, kun oli saanu uuden pipon, lapaset ja kaulahuivin. Ihan ku mä en tieny, kun olin mukana ostamassa niitä. Olin vaa hiljaa. Kaikki meni hyvin. Isä tyrkytti tytölle ottamaan jääkaapista ja pakkasesta mitä tahtoo.

Nyt oon ihan loppu. Makaan kynttilänvalossa ja peli pyörii telkkaris. Kipuja on joka puolen kroppaa. Ja kylmä.

Huomenna pitäis pyykkiä pestä ja ottaa operaatio porkkanat ja perunat. Jos vaikka sais kunnon yöunet, ni jaksaa huomenna.

Käyttäjä kirjoittanut 10.11.2019 klo 11:00

Hei soroppi. Minun täytyy myöntää että minusta kuulostat hieman kateelliselta isäsi huomiosta tytöllesi, joka saa huomiota osakseen. Jäitkö huomion ulkopuolelle?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.11.2019 klo 16:44

Isän sanat "soi" mielessä, kun soitin sille. Ei tarvii enää huolehtia hänestä. Tarkoitti tätä päivää. Siskonpoika oli siellä päivällä ja sisko nyt myöhemmin. Sovittiin että näämme huomenna taas, kun hän tulee kerhosta.

Sain koneellisen pyykkiä pestyy, 2kg porkkanoita ja 2kg perunoita kuorittuu, kypsennettyy ja soseutettuu. Tiskikoneen tyhjennettyy ja täytettyy pikku hiljaa. Lehdet kerättyy kassiin ja roskat roskapussiin. Kukkia en jaksa hoitaa tänään. Yritän huomenna ennen kun lähen.  Ruuan söin äskö ja nyt on hiuka huono olo. Söinkö sittenkin liikaa peruna-porkkanasosetta ja 4 nugettia.

Kynttilä lepattaa iloisesti pöydällä. Laitoin palamaan taas. Yritän tehä käsitöitä kohta, mut ehkä syöminen väsytti niin että pitää mennä sohvalle maate. Yritän taistella sitä vastaan. Saahan sit maata 23. Asti sohvalla.

Tyttö kysy neuvoa, miten sais tressiä vähemmäksi. Laitoin sille tämmöisen viestin:

Syö säännöllisesti.
• Nuku ja lepää riittävästi.
• Liiku säännöllisesti.
• Rentoudu.
• Ole jouten välillä.
• Pidä pieniä taukoja päivän mittaan, vaihda asentoa ja liiku.
• Käytä nautintoaineita vain kohtuullisesti.
• Hae tukea ystäviltä, tuttavilta, työtovereilta tai harrastuskavereilta.
• Hemmottele itseäsi.
• Pidä huoli rajoistasi, ole jämäkkä.
• Virkistäydy, hulluttele, käytä luovuuttasi.
• Puhu tunteistasi.
• Pidä yllä rakentavaa ajattelua, vastusta kielteistä ajattelua.
• Näe vastaiskut oppimiskokemuksina.
• Vältä mustavalkoista ajattelua.
• Huolehdi, että tavoitteet ovat realistisia ja johdonmukaisia.
• Luo aikataulu ja työjärjestys.
• Vaali itsellesi merkityksellisiä asioita.

Pitäis itekkin alkaa jotain noista tehä.

Huomenna on taas valinnan vaikeus, mitkä vaatteet laitan. Onneks voi suht rennoissa olla, kun on täällä kodin lähellä. Tiistaina on sit ahdistava päivä kun on samana päivänä hoitaja ja fysio. Peräkkäin. Hoitajalla pitäis masennustesti tehä. Se vähän ahdistaa, jos se alkaa kyseenalaistamaan vastauksia. Tein netis sen tänään ja sain 46 pistettä, eli vakavan/vaikean masiksen puolella. Se millainen olo on sisälläni, ei näy ulospäin. En voi romahtaa. Niin moni on mun varassa. Vaikka en jaksais. Vihaan itteäni niin sisäisesti kun ulkoisestikkin. En tuu vissiin ikinä hyväksymään itteäni. Töitä (koti) pystyn tekee, jos on koko päivä aikaa. Tarviin monia taukoja, että saan jotain aikaiseksi.  Ruokahalua mulla ei ole ollu. Syön kellon kanssa.  Mut kaipa tä elo tässä menee joten kuten.

Huono olo. Tahtoisin oksentaa, mut en halua.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.11.2019 klo 16:55

Hei, Saloka! Mä oon jättänyt isänpäivän oman isäni kohdalta juhlimatta. Käytiin miehen isän luona, ja tytön isää ja isoisää olen onnitellut.

Mulla särkee päätä. Otin joku aika sitten särkylääkettä. Toivon, että se alkaa vaikuttaa... Mua alkaa jo väsyttää. En haluaisi mennä vielä nukkumaan päikkäreitä. Mielellään en menisi sänkyyn lainkaan ennen kuin yöunille myöhemmin illalla.

Mitä olet tehnyt tänään. Kirjoitit eilen illalla jotain perunoista ja porkkanoista...? Mä en ole vielä muuta kuin suunnitellut pyykkäämistä. Eli olen nyt suuntautumassa nyrkkipyykkiin. Ehkä?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.11.2019 klo 23:38

Alamaha sattuu... tuntuu ku ois kova pissahätä ollu/on. Toivottavasti yö hoitaa kivun pois.

Jouduin taas rauhottelee tyttöö, kun soitti ja itki. Lopulta molemmat itkettiin. Kyl mä sain ehkä hänet rauhalliseksi. Toivon niin...

Huomenna ois isän hoito. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

JP, tein potuista ja porkkanoista sosetta ja pakastin. Sit teen niistä sosekeittoo, lettuja tai sämpylöitä.

Kuvasin tytölle ja tutulle jääkaappini sisällön. Vois sanoo et pelkkä valo näkyy. En tiä mitä sinne ostaa ja mulla ei ole paljoo rahaakaan. Leipää tarvii huomen käydä ostamassa ja margariinia. Muuten syön kuivakaapin ja pakastimen antimia. Muniakin vois lettuihin ostaa. Oon huono ostaa itelleni ruokaa. Mikään ruoka ei kaupassa huuda mua.

Mut joo, tavataan huomenna!

Ps. En näe viestien päivämääriä, joten joudun arvaa koska ne on tullu. Viestissä on, mut siinä listassa ei ole. Mutta pystyn elämään sen kanssa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.11.2019 klo 14:03

Yö paransi kivun taas.

Tressaan taas niin paljo. Kun tytöllä ei ole hyvä olla, ei mullakaan. Olen tänään vastannut kymmeniin puheluihin. Kun toinen loppuu toinen alkaa. On myös päällekkäisiä. Olen yrittäny etsii @-osoitteita, jos tyttö jaksais laittaa postii niihin. Hänellä pitäis alkaa maanantaina tet, mut yrityksistä huolimatta ei kukaan ole huolinu. Nyt mennään lähi kaupat läpi.

Tyttö ja isä saivat tänään influenssa rokotteen. Ite oon vielä kahden vaiheella, otanko vai en. Äiti joutuu ottamaan.

Saan istuu tyhjässä hiljaisessa kämpässä. Tulin jokin aikaa sitten jo vanhemmille. Oottelen isää.

Sisko oli eilen käyny miesystävän kans. Poika oli käyny aikasemmin.

30. Pvä on kai mun fugi hoitaa isää koko päivän. Äiti ja tyttö lähtevät päiväreissuun. Pitää äitiltä kysyy paremmin aikataulusta. Edellisenä päivänä mulla on hoitokokous, josta en järin innostunu ole.

Et voi väsyttää. Niska on kipeenä. Kädet kipeenä. Jalat kipeenä. Onneks huomen saa 10. Nukkuu ja 11. Aikoihin olisi sit lähtö hoitajalle. Sen jälkeen on n. 45min aikaa ennen fysioo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.11.2019 klo 10:29

Pikkukärpaset taas heräneet uuteen päivään.  Miten kummassa niistäkin pääsee eroon. Laittaen ansoja joka puolen kämppää.

Äiti ilmoitti eilen illalla et pitäis pe päivällä lähtiä mökille ja olla ti asti. Mulla on ma tukari. Enkä tiä saanko siirrettyy. Tänään yritän saada fyskarin ke tai to. Äiti tietää mun kiireisen aikataulun ja silti tekee tätä. Toivon va, et mökillä saan olla rauhassa, eikä mua pompoteta a paikasta b jne.

Tyttö tulee ehkä paluumatkalla täällä käymään. Hakemaan astioita.

Pitäis varmaan noi kukat hoitaa...

Käyttäjä kirjoittanut 12.11.2019 klo 14:54

Hyvää mökki viikonloppua, ja lepäile kuin kerkiät. 😀