Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.10.2019 klo 15:17

Mulla oli pakkasessa valmispizza. Paistoin sen, eli nyt on oikein ähky olo. Pienemmälläkin olisi selvinnyt.

Väsyttää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.10.2019 klo 12:05

Tytöllä menee hiukan paremmin. 😊 helpottaa kuulla hänen suunnitelmia ja kaikkea.

Yöllä on lunta satanu tännekkin.

Olen aika maassa. Istun ja yritän keskittyy telkkariin, muistamatta tai ymmärtämättä. Haluisin va nukkumaan takas. Kyl mä yöllä suht hyvin nukkusin.

Maha oireilee vieläkin. Pitää varmaan lopettaa teejuonti, jos se sitä on.

Pelottaa mennä hoitajalle torstaina. Nyt vasta muistin et silloin on isän hakukin.  Tulee kiireinen päivä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.10.2019 klo 09:29

Oottelen tukihenkilöö, enkä tiä mitä teemme. Ahdistaa se ja se et kämppä on sekaisin, taas.

Eilen tein lapaset loppuun ja loppuun. Lanka loppu kesken, eikä mulla ole sitä enää. Ja kaupan värierä on väärä.

En ois millään jaksanu noust aamul.  Mut pakko oli. Valvoin taas 1-2 ennen ku sain unta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.10.2019 klo 13:08

Käytiin kävelemäs 3000 askelta ja kaupassa. Ostin tuoksukynttilöitä tai tuikkuja.

Nyt on sit voimat veks. Makaan sohval puol horroksessa. Ehkä mä kohta jaksan...

Käyttäjä kirjoittanut 29.10.2019 klo 19:06

Hei saloka. Minä otin päikkärit koulupäivä päälle.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.10.2019 klo 20:01

Mä kävin jopa suihkussa. On huomenna lääkärin tapaaminen, joten tuntui vähän pakolta...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.10.2019 klo 15:32

Moikka Pikemiten ja JP

 

Isäl on vissiin keskivaikee masennus ja lääkäri ehotti laitosta. Ite oon ollu yli 10 vuotta masentunu, mutta ei isä ole samanlainen. Kyl se kivusta itkee ja on alakuloinen.

Isällä myös puskee jaloista kudosnesteet.

Lääkärit ei auta missään asiassa. Haluat vaan isän kuolevan.

Tyttö sentään voi vähän paremmin. Pääsee tänään siivoo uutta asuntoaan, sen jälkeen siel viel vessan lattia maalataan. Sit hän pääsee muuttaa.

Pe tyttö tulee tännepäin. Yllätetään taata kun hän tulee kerhosta.

Huomenna mulla on tappopäivä. Alkaa kello 9 ja päättyy jotain klo 15. Siinä ajassa pitää hoitaja ja fyskari tavata, käydä cittaris ja hakee isä ja viä kotiin ja hoitaa.

Mut kaipa mä pärjään.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 30.10.2019 klo 17:39

Niin uskon minäkin, olet aika pärjäävä tyyppi 🙂

Kai se masennus voi näkyä aika monella tapaa. Mun isoisän Alzheimerin tautiin on liittynyt masennusjaksoja aina silloin kun sairaus pahenee - nyt se kai jo on tavallaan terminaalivaiheessa, joten toivottavasti uusia huonoja kausia ei enää ole tulossa.

Tsemppiä tytön muuttopuuhissa auttamiseen!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.10.2019 klo 11:35

Soroppi, mä en mee muuttopuuhiin. Ei kunto kestä.

 

Hoitaja ehotti et käynnit loppuu polilla ja siirtyy tk:hon. Ite mietin va, entä lääkkeet. Voinhan mä ilman niitäkin olla.  Sit jotain lääkinnällistä terapiaa. Ei va jaksais hakee mitään ja rampata jossain.

Sanoin hoitajalle niist ötököistä.

Nyt istun hesellä ja syön ranuja. Kävin kaupas ostaa ens vuoden kalenterin ja lisää lankaa lapasiin.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 6 kuukautta sitten. Syy: Korjaus
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.10.2019 klo 21:05

Onko sulla suunnitelmia viikonlopuksi, Saloka? Mä pääsen huomenna, perjantaina saunaan. Kotona tuntuu kylmältä. Patterit lämmittää kyllä, mutta en tiedä tuleeko ikkunoista kuinka paljon viileää. Kävin toissailtana suihkussa. Se ei ollut niin kauheaa kuin olin ajatellut. Mutta en tykkään nykyään suihkussa käymisestä. Se on jotenkin yksinäistä puuhaa.

Joku koputti juuri pattereihin. En minä ainakaan tällä hetkellä metelöi, kun istun koneella kirjoittamassa. Eikä se miltään protestoinnilta kuulostanuktkaan. Mutta en sitten tiedä, miltä se kuulosti.

Kirjoittelin sähköpostia ystävälleni. Mietin sitä, kuinka paljon yhteiskunta tukee mua taloudellisesti. Lisäksi vielä kaikki tuotetut palvelut! Olen niin paljon saamapuolella... Pitäisi varmaan olla tosi kiitollinen vai...?

Muuttaako tyttösi toiseen kaupunkiin?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.11.2019 klo 09:53

Jp., ei mulla mitään suunnitelmii o vkl:ksi . Äiti käski aamulla tulla heille siivoo ja tässä mä oon.

Kuuntelen äitin motkotusta isää kohtaa. Kun isä oli jättäny vaipan housuihin  ja se oli menny pyykkikoneeseen. Muutenki koko tuvalla käynti oli isästä puhumista. Mä yritin sanoo et jos olis sairaus. Mut ei.

Isä joutuu arviointiyksikköön joku päivä, eli pari päivää sairaalassa.

Jännään, riittääkö rannekkeen akku klo 15 asti. En yhtään muista koska otin pois laturista.

Mun pitäis tupsuja alkaa kehikolla tekee. Laite on kassissa mukana. Joku äitin työhön liittyvää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.11.2019 klo 18:17

Isän hoito meni hyvin, jäätiin sinne tytön kanssa olemaan vielä.

Tyttö tuli tänne vielä ja olikin tunnin verran suunnilleen. Kunnes soitti poikakaverin hakee hänet kotiin. Poikakaveri tuli, otti 3 kestokassia täynnä tavaraa ja lähti viemään tyttöö omaan kotiin. Tyttö valitti väsymystä. Kehotin häntä menee nukkuu ajoissa.

Nyt oon tunnin ollu yksinäni. Söin jauhiskeiton loput, juon teetä. Etin netistä huomiseksi makaronilaatikon ohjetta. Harmi kun ketsuppi jäi kauppaan. Mut kyl se menee ilmanki alas.

Kynttilä palaa tietenkin. Ulkona ei pala.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.11.2019 klo 11:46

Jp, tyttö muuttaa 2 kerrosta alemmas nykyisestä asunnosta.

Mul on pää ihan tyhjä, mut samalla ihan täynnä. Ajatukset ei oikee kulje ja koko ajan pitäis jotain tehä. Kun olis muurahaisia persuuksissa. En osaa ees ajatella mitä seuraavaksi. Poikkoilen siel tääl.

Olo on kaamee...

Isän sääret vissiin mätii nyt. Onneks kohta pääsee gediatrisel ja toivottavasti siel tehään jotain. Isä puhu jo luumädästä.

Äähh... ei jaksa tätä oloo enää. Mahtaisko käsityöt onnistuu, tosin mun pitäis ruokaakin alkaa tekee. Kukat tarvis vettä ja suihkuttamista... grr...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.11.2019 klo 19:59

Muistin sit päivällä et eilen olis ollu labra aamulla. Lisää lokaa toi se, et jauheliha oli eilen menny vanhaksi kun eilen ostin sen. Siinä vaiheessa alko usko loppuu paremmasta päivästä.

Tilasin itkien uuden labra ajan. Joudun menee toiselle puolrn kaupunkii.

Koko päivän on sääri sattunu. Mitään järkevää en o tehny. Tiskit sain hoidettuu ja ruuan tehtyy. Pari tytön lappua virkkasin. Kynttilät vaihdoin ku edellinen loppui. Nyt on 4 kynttilää palaamassa.

Ootan et kello tulee 00, jolloin pääsen nukkumaan.

Maha ei ole oireilu tänään. Mikä on ollu ihanaa.

Ei tästä mitään tuu. Ma pitäis äitin mukaan mennä tytön muuttokuormaa tekee, mut tyttö kielsi meidän tulla. Hän haluaa yksin hoitaa sen.

Miksei elämä vois jo loppua?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.11.2019 klo 00:12

Yökukkuja täällä. Ei mitään tietoo nukkumisesta.

Virkkasin tossa tytölle niitä pesulappuja. Nyt on 15-16 koossa. Nyt teenki 2värisii. On niitä ihan hauska tehä.

Mietin täs et rupeenko pakottamalla nukkuu, vai ottaisko kirjan ja lukis hetken.