Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2019 klo 14:10

Fyssarilla taas oottelen. Ulkona on kylmä, mut mulla onneks lämmintä päällä.

En o oikee millaisellakaan tuulel. Tekis va mieli mennä sänkyyn ja olla siellä.

Isä ollu tänään filmillä. Pelottaa sekin.

Selkä sattuu, missään ei ole hyvä olla.

Paino on alkanu taas tippuu. Voimat on olemattomat. Pitää jaksaa loppu kuuhun asti, jotenki.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.10.2019 klo 17:21

Kotona. Söin just ja join "uskollinen ystävä" teetä. Jos saisin itteni hiuka lämpeemmäksi.

Isän kans tos juteltiin puhelimessa. Isä alko taas syyttää itteään. Kuuluuko tä hänen sairauteen. Kamalaa se on kuunnel ainakin.  Tultiin tutun kans siihen tulokseen että isä pelkää.

Sisko vie kissansa sinne hoitoon tänään. Isäkin saa seuraa sitten. Se on vissiin la  tai su asti.

 

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.10.2019 klo 20:37

Hei, Saloka. Täällä on hirmuisesti kukkakärpäsiä. On niitä kuulemma miehellä ja hänen isälläänkin. Täällä on ollut roskikset sisällä ylimääräisiä päiviä. (Nyt olen vienyt kaiken ulos.) Ja sitten on tiskaamattomia astioita. En saa hoidettua kotia. Miten sinulla kotiaskareet hoituvat?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.10.2019 klo 09:53

Jp, aika kehnosti. Astiat saan koneeseen sit ku haisevat, imuria käytän aina joskus, pyykit saan pestyy ku housut loppuvat. Roskat vietuu jätesäkein. Ei vaa jaksa ryhtyy tekee pitään.

Äitin pitäis olla huomennakin kotona. Mut epäilen. Tyttö menee tänään perhetutun luo auttaa vähän. Yhden kukan siirros ja lampunlaitos.

Mä makaan viel sängys. Kävin kyl vessas jo, mut sänky voitti. Pitäis lääkkeet mennä ottaa. Ottaa pakkasesta sosetta sulaa, jos tekis soselettuja ruuaks. En eilrn jaksanu mennä enää hakee.

Eilen illalla aivastelin hullunlailla, mut ei nuhaa ainakaa vielä o. Nielussa kyl räkää on. Päätäkin jomottaa.

Mut jos menis teelle. En o 2 pvä juonu sokeriteetä, jos nyt jois. Samalla vois täyttää astiakoneen ja laittaa se käyntiin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.10.2019 klo 20:45

En sit jaksanu lettuja tehä, ku käytiin äitin kans isossa kaupassa. Ostin sielt maksiksen ja huomiseks lihasuikaleita. Huomenna olis isäkin.

Äiti kävi samalla pätkäsemäs yhen kukan, et sain juurtuu 2 isoo alkua. Samalla hä päätti et ottaa peikon alun itelleen, joka on juurtumas.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.10.2019 klo 22:30

Isä oli väsyny, mutta hetken ku lepäsi, ei ollu kipuja missään. En viitsiny sit kauemmin olla siel, ku isä jo puol unes oli. Klo 17. Soitin ja kuulosti paljon pirteemmältä. Oli ehkä nukkunu hiukan.

Siskon kissa on vanhemmilla hoidossa. Se ei ole sylikissa, mut halusi syliin ja pysyi siinä. Mun lähdettyä meni isän pyörätuoliin nukkumaan.

Tein viikonlopun ruuat. Vuokaan porkkanaa, perunaa ja naudan sisäfileesuiķaleita ja mausteeksi sipulia ja suolaa. Päälle 2 purkkia soijakermaa. Tuli hyvää.

Päätin laittaa sukkatehtaan kiinni ja aloittaa lapastehtaan. Mulla on noita palkuja lankoja ja sit on 100% villalankaa. Niistä ku kehittelisin lapasia, ni tulis lipastoon tilaa. Voin noit täysin villaset lapaslangat koukuta tai sit neulon 2kertaisena. Muuten tulee liian ohuet. Pitää kokeilla ja miettiä asiaa. Jonkulla mustalla langalla ne vois hienosti koukuta.

Kävin apteekissa ostamassa lääkkeeni taas. Onneks selvisin 4.50 eurolla. Rahat on vähän niin ja näin. Harmitti ku piti ostaa 2kg säkki perunoita. Nyt joudun kehittää pariksi viikoksi ehkä perunaruokaa. Tuntu ettei tähän 3n pvä ruokaanka menny palljon mitään siitä pussista. No tietää ainakin mitä sit syö.

Tänään ei ole käsis kävelly paljon ketään. Välillä erehdyn luomia liikkuvaksi ötökäksi. Tosin mulla on pitkähihainen ollu päällä koko päivän, jos se on auttanu.

Kärpäsiäkin on musta vähemmän. Ei o inissy viel korvassa eikä o hyökkäyksii tehty naamaan. Joko ne älys jättää mut rauhaan. Aamulla tosin niistin taas yöllä nenään tullen kärpäsen, yök.

Jalat on vähän ollu taas kipeet. Jotenki on flunssanen olo, kurkkua sattu hiukan illan aikana ja nenäs on hiuka räkää. Päätä jomottaa ja vihloo. Mut tähän se aina jää.

Saa nähä kuinka huonos kunnos maha on huomenna, ku söin karkkia. Äiti ja tyttö toi viikko sitten laivalta. En oikee uskalla karkkeja syä kun maha ei tykkää siitä sokerimäärästä tai jostain. Suklaistakin pystyn va vegesuklaita syömään.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 19.10.2019 klo 11:36

Voi mörkö, kirjotin pidemmän vastauksen mutta kännykän selain lakkasi toimimasta.

Tiiviisti: peikko olis kiva, vanhemmilla on ollut sellainen joskus. Mitä ihmettä tarkottaa koukkuaminen?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.10.2019 klo 12:54

soroppi kirjoitti:
Voi mörkö, kirjotin pidemmän vastauksen mutta kännykän selain lakkasi toimimasta.

Tiiviisti: peikko olis kiva, vanhemmilla on ollut sellainen joskus. Mitä ihmettä tarkottaa koukkuaminen?

Koukkuaminen on 2 päisellä virkkuukoukulla koukkuumalla, oliko se tunisialaista neulontaa/virkkaamista.

Mulla itellä on aika iso peikko ja nyt kauan sit otin ekan alun siitä. Kesti kauan juurtua.

 

...

Maha ei ainakaan kovin ole eilisestä mässäilystä ottanu nokkiinsa. Ihme.

Tyttö hermoilee kotonaan, mut onneks poikakaveri on luonaan.

Tekis mieli leipoo, mut ke saan sitä ihan tarpeeksi kun tukarin kans tehään karjalan/riisipiirakoita.

Isä menee tiistaina intervallille taas. Saa nähä miten se onnistuu tällä kertaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.10.2019 klo 19:48

Olo on väsynyt. Ollu koko päivän.

Yritin koukuta lapasia, mut purkasin. Kokeilin uudelleen, purkasin. Otin puikot ja tein 6 riviä ja laitoin pois.

Kitalakee sattuu. Siellä oli vesikello joka puhkes kun söin lripää. Toisella puolen on muuten va nahka lähtenyt. Saa nähä miten onnistuu hampaiden pesu. Mehun juominen ainakin sattui.

Onneks koht pääsee nukkumaan. Tosin ei mua nukuta, mut väsyttää. En jsksa ku maata, en ees istuu. Kiinnostuksen puute suuri.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.10.2019 klo 22:39

Mun pitäisi saada siivottuu. Ei nappaa. Tunnen itseni turraksi. En tiedä, välitänkö siitä, mitä muut ajattelee mun kodista. Päätä särkee vähän ja väsyttää.

Kello on jo yö.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.10.2019 klo 17:19

Jp ❤

Tyttö soitti että muuttaa. Että hänen entinen tukiperhe lähtee. Oli ihana kuulla pitkästä aikaa iloinen ja innostunu tyttö.

Olen istunu ja koittanu neuloo lapasii. Purkaen aina välillä alkuun asti.

Huomenna ois isän juttu taas. Ei yhtään kiinnostais eikä jaksais, mut en halua jättää isää pulaanka.

On jotenkin kiinostumaton olo. Ei jaksa pureutuu ees kukkien kasteluun. Mihinkään ei o tyytyväinen. Virheitä löytyy kaikkialla.

Haluis va ottaa lääkkeitä ni, et pääsis ikiuneen. Tällä elämällä ei o mitään tarjottavaa enää. Tai on, pahaa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.10.2019 klo 19:00

Onko virheistä haittaa?

Toivon sulle parempaa alkuviikkoa!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.10.2019 klo 12:23

soroppi kirjoitti:
Onko virheistä haittaa?

Toivon sulle parempaa alkuviikkoa!

Soroppi, tässä tilassa on. Yritän olla välittämättä, mut aina se ei onnistu.

 

Tulin tunti sit n. Isosta kaupasta. En mä sielt paljoo mitään ostanu,mut ku äiti pakotti lähtee.

Nyt ootan et kello lähenee 14. Sit menen isää auttaa. Tällä kertaa ei tarvii mennä kauppaan, va tulla suoraan kotiin tekee ruokaa.  Taas 3n pvä ruuat.

Olo ei eilisestä ole muuksi muuttunut. Jotenki tuntuu et alan tulee tunteettomaksi olennoksi.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 21.10.2019 klo 12:37

saloka kirjoitti:

soroppi kirjoitti:
Onko virheistä haittaa?

Toivon sulle parempaa alkuviikkoa!

Soroppi, tässä tilassa on. Yritän olla välittämättä, mut aina se ei onnistu.

Ymmärrän, tavallaan... Vaativuus on toisinaan hankala luonteenpiirre, vaikka on sillä hyviäkin puolia.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.10.2019 klo 19:47

Tuosta vaativuudesta tuli mieleen. Mun ex-puoliso totesi eilen, että mä oon vaativa ja tiukka... Jotenkin näin... Mitenkohän se näykyy?

Mä haluaisin neuloa. Olen miettinyt keille neuloa sukat jouluksi... Vasta nyt illalla tajusin, että tietysti omalle lapselle! Tuntuu pahalta, kun olin jotenkin unohtanut hänet.

Sinä, Saloka, taisit neuloa läheisten lisäksi myös myyntiin. Muistanko oikein?

Miten isän haku hoitui?