Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.03.2023 klo 14:53

Ehkä se kaupassakäynti tekee saloka hyvääkin, jospa nukuttaisi illalla/yöllä sitten paremmin kun olet ollut päivällä liikekannalla. Tai niin ainakin voi toivoa 😎

Vieläkö sulla on ollut flunssaoireita?

Purjevene, mukavaa kuulla että sait nukuttua. Mietin viime yönä että inhottavinta on yrittää selvitellä asioita joista ei tiedä ennakkoon kunnolla mitä pitäisi tehdä, tai joiden suhteen on epäily että ne eivät yrittämisestä huolimatta selviä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.03.2023 klo 13:43

Soroppi, En oikee tiedä onko flunssan oireita, mut kurkussa on limaa taas kivasti, yskin välillä ja aivastelen välillä. Muuta ei sellai ole. Tänään tosin olen niistellyt taas enemmän.

Sain nukuttuu aamulla yli 10, tosin menin nukkumaanki joskus 3-4 aikoihin. Vielä olen pystyssä, tosin makoilin lattialla tos hetken, kun Kaaos kävi hiukan riehumassa täällä. Oli piristävää nähä se energiapakkaus ja tietenkin tyttökin. nyt on samalla palautettu tytön viimisetkin pyykit.

Nyt pitäis miettii jotain syötävääkin. Olen juonut vähän kolaa tähän asti. Aamulla huomasin että eilen tuli vahingossa sellai, että eso oli pöydällä. Miettisinki, miksi aamuyöstä oli tunne että laatta lentää ihan koska tahansa eikä uskaltanu röyhtäillä eikä pahemmin liikkua. Tänään otin sen.

TIskejäkin tullu taas kiitettävästi ja roskia. Pitäis niitä vähän laitella. Mut en oikee taida tänään jaksaa rehkiä.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.03.2023 klo 11:54

Oonkohan tulossa kipeeksi taas 🙁 . EIlen illalla kurkku oli kipeenä, onneks ei enää, nyt on veto poissa, kylmä ja aivastuttaa ja yskittää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.03.2023 klo 14:05

nyt on sit hiki. kurkku edelleen omituinen. tein tossa smoothientai mitä lie onki, jos sitä yrittäis jaksaa jua. EI oikee tee taas mieli laittaa mitään suuhun. ei juomaa eikä ruokaa.

Huomenna aamusta tukari tulee ja pitäis jaksaa 2h olla aktiivinen. TÄnään pitäis jaksaa hiukan siivoilla, mut tällä hetkellä ei jaksa oikee.

Haluaisin va nukkua ikiuneen, pois täältä pahasta maailmasta. Saada levättyy ja olla ihan rauhassa va. Silloin ei ole velvollisuuksia eikä mitään muutakaan, saati kipua tai huonoo oloo.

Olen ihan hikinen. En tiä mikä hikipiikki muhun iski, ku tein tota smoothieta. Kohta varmaan oon taas peiton alla ja palelen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.03.2023 klo 08:17

Yö meni pipariksi. Uni tuli vasta aamulla ja sit pitiki jo herätä. Kaikki oli huonosti. Jalka kutisi, sit se alko kirvelee ku rasvasi. Jalat ei ollu hyvin, kädet ei ollu hyvin. Tyyny tuntu betonisäkiltä. Jne. Laitoin äitil, et en ehkä jaksa päivällä enää olla ylhäällä. Yritän olla nyt tä 2-3h ja hoitaa tä tukarihomman. Äiti saa jäädä kotiin. Ei hänen tän tarvii tulla. Kumminki pistää mut siivoo, vaik oon muutenki väsy.

Ei täs muuta. Kurkku on omituisen kipee. En tiä onko kuiva sit. Ei nieleminen ainakaa paljoo auta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.03.2023 klo 17:18

miten voi olla näin vaikeaa syä taas. sain mä tosin vihdoin nuudelit likomaan. sain mä tos mehua juotuu. olo on aika surkee. toivottavasti korjaantuis tässä vielä iltaa kohen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.03.2023 klo 13:55

Ahdistuspäiviä on ollut. Viime yönä nukuin tosi huonosti pätkissä ja vähän. Nyt on väsynyt olo. Ruokakin alkaa olla vähissä. Pitää jaksaa lähteä ostamaan jotain.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.03.2023 klo 16:00

jotenki ei oikeelähe tä päivä. sain sentään j.lhakeiton tehtyy. muuten oon sit maanu va. ei hitto tästä tuu mitään. viikonloppuna pitäis isää hoitaa ja mulla ei o voimii ees kotona kotia pyörittää. taidan alkaa päikylle...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.03.2023 klo 11:22

Nukuin viime yönä poikkeuksellisen paljon. Aamulla en millään päässyt sängystä ylös. Makailin uupuneena, vaikka olin herännyt jo varhain. Tosin menin varhain nukkumaankin. Lopulta väkisin nousin ylös ja tein aamutoimet.

Kun olin syönyt aamiaista, kävelin ulkona jopa pienen lenkin. Se ei auttanut. Ahdistaa vielä enemmän kuin ennen lenkkiä. Tuli kuitenkin vähän liikuttua. Ehkä se on hyvä. Jospa ahdistusta saisin jollain muulla tavalla vähennettyä.

Olen tehnyt pakolliset aamutoimet niin kuin parhaiten itsestäni osaan huolehtia, vaikka kaikki tuntuu uuvuttavalta ja vastenmieliseltä. Masentavinta on, kun oravanpyörän juokseminen ei auta mitään huonoon oloon. Olisikohan vointi parempi, jos en ylläpitäisi päivärytmiä ja perustarpeista huolehtimista. Se tuntuu niin turhalta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.03.2023 klo 11:28

Isän vahtivuoro alko tos tasalta. Viel ei o tarvinu ku istuu, mut kohta tarvii ruoka lämmittää ja hoitaa vessa-asiat ja laittaa päiväunille. Sillä aikaa ku isä lepää, käyn mä kaupassa äkkii ja sit lepäilen.

Tuli vähän valvottuu viime yönnä. Klo 5 aloin nukkuu, mut varmaan 5h aikana 3 kertaa ainakin heräsin. Päässä pyöri kaikki kauhuskenaraatiot. Onneks tyttö on puh. Päässä ja tulee auttaa, jos tarvii. Mut hänellä on muuta tekemistä samaan aikaan.

Olo on heikko ja väsy. Mut kyl tä tässä menee. Pitää va muistaa asioita. Ottaa lepoa myös.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.03.2023 klo 12:39

Isä ruokittu ja laitettu nukkumaan. Kävin kaupassa ostamassa vettä ja pilttii, jos niitä sais syötyy tänään. Olo on heikko. Haluis mennä maate, mut siihen ei ole mahdollisuutta. Täällä ei o paikkaa. Pitää jaksaa istuu. En ottanu käsityötäkään mukaan, kun en varmaan jaksais tehä. Yhet sukat olis, ku haluisin tehä. Mut en tiä koska jaksan aloittaa. Pari kirjettäki pitäis kirjoittaa. Taitaa tä vkl viä mehut tosiaan multa ja koko ensi viikko saa palautuu. Pitää va toivoo et jaksan huomiseen asti. Ilmeisesti ei tarvi enää ku vuorokausi, eli voin päästä huomenna kotiin ku laitan isän ekana nukkuu. Pitää va äitiltä kysyy tänää asiasta. Kumpa pääsis maate...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.03.2023 klo 16:42

Saloka, kuulostaa tosi raskaalta isäsi hoitaminen, kun omakin jaksaminen on vähäistä. Miksi et pääse makailemaan minnekään? Eikö siellä ole sohvaa tai sänkyä ollenkaan?

Minulla päivä on edennyt surkeasti. Makasin vaihteeksi sohvalla muutaman tunnin. Nousin nyt ylös ja yritän tehdä jotain muuta. En vaan tiedä mitä. Mikään ei kiinnosta, ja on tosi jaksamaton olo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.03.2023 klo 23:52

Purjevene: tä sohva on pieni ja epämukava.

Mut hyvin selvisin tästä päivästä, mitä nyt unohin hampaat ja joutusin 2h sit herättää isän. Olen saanu 4 pilttii syötyy, mut en oikee juotuu.

Olo on ihan siedettävä, mut ei hyvä. Kyl mä jaksan viel yön ja huomisen.

Äiti laitto klo 18 mulle viestin et lepäile, syö ja juo. Hän on ehottanut mun tehä käsitöitä. Sain syötyy vasta 17.30 aikoihin. Ehkä mä alan koittaa nukkuu pikku hiljaa. Aamulla soi 8 kello. Sit alkaa aamujutut isän kanssa. Pitää taas muistaa kaikkea.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 26.03.2023 klo 08:56

Saloka, sinä olet hyvä arvokas ihminen, ja vahva, sankari. Kaikki surut ja vaikeudet olet kestanyt. Hoidat isääsi ja perhettäsi. En tiedä miten sanoa, olen sanaton kaikesta mitä teet ja jaksat ja kestät.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 26.03.2023 klo 08:58

Samoin sinä Purjevene. Samoja sanoja pitää minun sanoa sinulle kuin Salokalle.