Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.09.2019 klo 00:23

Sain tossukat valmiiksi.

Huomen, tai tänään, ajattelin kokeilla siivota vessan. Sit tarvis roskat kerätä ja viä.

Mut kaikki riippuu siitä, kui kauan valvon ja kui kauan nukun aamusta.

Toista polvee sattuu.on varmaan väsymyskipua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.09.2019 klo 12:13

En sit päässy tänäänkä siivoo, kun pitää äitin kans kaupoille mennä ja se rasittaa mua niin paljo, etten jaksa sen jälkeen ku va olla.

Yö meni taas aamuyöhön valvoes. Tänään on pakko saada nukuttuu aikaisemmin. Huomenna on fyssari.

Aamulla työmaa päätti herättää parilla räjäytyksellä mut.

Voiskin noi osan roskista kerätä ja viä roskiin ennen ku meen bussilla. Saa ainakin jotain tehtyy.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.09.2019 klo 18:00

Hei, Saloka! Mulla olisi loppuviikko täysi ohjelmaa, ellen olisi perunut huomista ryhmää omalta osaltani. Mun on saatava levättyä vähän ennen loppuviikkoa. Täällä pitäisi saada siivottua. Olen heittänyt ilmaisjakelun lattialle keoksi olohuoneessa. Roskia pitäisi viedä pois katokseen ja tiskata ja järjestää... vähän kaikkea.

Kuinka aikaisin aamusta sinä pystyt lähtemään liikenteeseen? Mun on herättävä mielellään vähintään kaksi tuntia aiemmin kuin on lähtö jonnekin. Perjantaina juna lähtee jo kahdeksan jälkeen. En vielä tiedä, moneksiko laitan silloin kellon herättämään. Liina aikaisin kuitenkin. Yleensä pyrin, ettei mulla olisi aikoja olla jossain ennen klo 11. Kyllä sen joskus onnistuu toteuttamaan, mutta mielellään tosi harvoin. Monelta rakennustyömaan räjäytykset alkavat? Heräät varmaan niihin aina?!

Voimia loppuviikkoon!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.09.2019 klo 21:09

Tulikin äkkilähtö. Mentiin edellisellä bussilla joka lähti 5 min päästä kun äiti soitti.

Äiti tahtos kahville ja pakotti mun juomaan jaffaa, tuoden ison mukillisen eteeni. Ennen lähtöä hän halus heselle ja käski mun ottaa itelleni jotain ettei hän näytä tyhmältä. Otin normi ranut. Bussia ootelles alko maha näyttää merkkejä että on jotain syöty ja juotu. Mut onneks pääsin kotiin.

Ostin euron tarjouksia ja muitakin tarjouksia mm. Konetiskitabletteja.

Kotona en jaksanu tai o jaksanu mitään tehä, minkä epäilinkin. Olen syöny pari munkkii, kääretorttuu ja 4 leipää. Ei ees ruoka maittanu. Mut onpa huomiseksi valmiina.

Huomenna pitäis uskaltaa mennä fyssarille. Jos ke yrittäis sit siivota. Torstaina ja perjantaina on isä taas, enkä voi silloin siivota.

Ostin isälle nimppari ruusuja. 7 kpl.

Olen tänään taas aivastellut ja nenä vuotaa, mut ei oo nuhaa ym. Ihan ku oisin syksylle allerginen.

Kaupassa meinas mennä hermot. Se ison kaupan hälinä ja ihmispaljous. Teki koko ajan mieli huutaa et olkaa hiljaa ja menkää pois. Mut sain pidettyy mölyt mahassa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2019 klo 11:10

Jardin Prive kirjoitti:
Hei, Saloka! Mulla olisi loppuviikko täysi ohjelmaa, ellen olisi perunut huomista ryhmää omalta osaltani. Mun on saatava levättyä vähän ennen loppuviikkoa. Täällä pitäisi saada siivottua. Olen heittänyt ilmaisjakelun lattialle keoksi olohuoneessa. Roskia pitäisi viedä pois katokseen ja tiskata ja järjestää... vähän kaikkea.

Kuinka aikaisin aamusta sinä pystyt lähtemään liikenteeseen? Mun on herättävä mielellään vähintään kaksi tuntia aiemmin kuin on lähtö jonnekin. Perjantaina juna lähtee jo kahdeksan jälkeen. En vielä tiedä, moneksiko laitan silloin kellon herättämään. Liina aikaisin kuitenkin. Yleensä pyrin, ettei mulla olisi aikoja olla jossain ennen klo 11. Kyllä sen joskus onnistuu toteuttamaan, mutta mielellään tosi harvoin. Monelta rakennustyömaan räjäytykset alkavat? Heräät varmaan niihin aina?!

Voimia loppuviikkoon!

Joskus pääsen 15min varotusajalla liikenteeseen tai niin ku eilen 5minuutin. Mut vapoilla se venyy ja venyy. Ei va jaksa enää nousta sängystä. Ja jos sanon siitä hoitajalle, on sillä taas erinomaisia vinkkejä. Tä pimeys on vaan mulle pahasta. Silloin ei toimi mikään.

Niillä alkaa klo 8 työt. Eilen vielä puoli 6 tuli räjähdys. Juu niihin herää, mut väliajalla ehtii nukahtamaan.

 

Tunnin päästä pitäis olla nokka kohti kaupunkii. Pelottaa lähtee, mut en halua ajatella sitä.

Isä oli aamulla lääkärissä. Yllätyksenä mulle tuli, et sil on rintakipuja ollu. Joutu eeg:hen. Mitään muuta ei voi tehä enää. Paino nousee koko ajan, maha kasvaa koko ajan. Ihminrn ei paljoo syö. Jalat on turvoksissa. Pelätään et joko maha tai jalat räjähtää joku kaunis päivä.

Tyttö ei jaksa, masentunut. Yritän häntä tsempata.

Olen väsy, saisinko mennä takas nukkuu? En. On pakko mennä. Onneks ulkona paistaa aurinko, eikä sada.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2019 klo 15:19

Väsyttää... väsyttää... väsyttää...

Työmiehet tais lopettaa työt.

Huomenna pitäis olla siivouspäivä. Tuttukin tulee ehkä moikkaamaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2019 klo 19:43

Kuopiossa tapahtunu pelottavia. Aloin pelätä heti et tytön koululle tulee joku. Ja kun kauhajoella  vai oliko kauhavalla on jotain ollu ni se ei helpota pelkoani. Toivon vaa kädet ristissä, ettei tästä tuu domino efektiä.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: En muista
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 02.10.2019 klo 13:40

Täällä kans toinen jolla sydän hyppäsi muutaman lyönnin yli eilen Kuopion tapahtumista lukiessa! Aikaisemmat eivät ole sattuneet niin lähellä omaa kotiseutua, joten tämä tuntuu tulevan huonolla tavalla lähemmäs. Miten tyttösi on ottanut tiedon tapahtuneesta?

Ihanaa että muistit isäsi nimipäivää ruusuilla! Mun pitäisi alkaa miettimään mitä annan jouluna vanhemmille. Veljelle löysin mielekkään lahjan (ja annoinkin sen jo, kun viikko-pari sitten nähtiin), mutta vanhemmilla on niin paljon tavaraa että on vaikea keksiä mitä olisi järkevää antaa. Ehkä jotain aineetonta, lahjakortin johonkin hierontaan tai jotain.

En nyt keksi muuta jutusteltavaa. Kiitos kun olet olemassa!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.10.2019 klo 13:48

Lepoa. Pesin just vessan vihdoin ja viimein. Nyt se saa kuivuu vähän aikaa. Kyl otti voimille ja meinas monta kertaa taju lähteä. Mut nyt sekin on hoidettu.

Seuraavaks pitäis ruveta ruokaa tekee ja hoitaa astiat. Kuhan hiukan saa hengähtää.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.10.2019 klo 19:20

Mä en saa tehtyä kotona mitään. Tai ruoan, joo, mutta edes luumusose ei etene, vaikka luumut on pehmenemässä huoneenlämmössä ja olisivat jo työstettävissä... Heitän aina vain enemmän ilmaisjakeluja lattialle. Täällä on kaaos. Ja häpeän siitä itseäni. Itseni saan kuurattua, mutta ympäristöäni en.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.10.2019 klo 22:43

soroppi kirjoitti:
Täällä kans toinen jolla sydän hyppäsi muutaman lyönnin yli eilen Kuopion tapahtumista lukiessa! Aikaisemmat eivät ole sattuneet niin lähellä omaa kotiseutua, joten tämä tuntuu tulevan huonolla tavalla lähemmäs. Miten tyttösi on ottanut tiedon tapahtuneesta?

Ihanaa että muistit isäsi nimipäivää ruusuilla! Mun pitäisi alkaa miettimään mitä annan jouluna vanhemmille. Veljelle löysin mielekkään lahjan (ja annoinkin sen jo, kun viikko-pari sitten nähtiin), mutta vanhemmilla on niin paljon tavaraa että on vaikea keksiä mitä olisi järkevää antaa. Ehkä jotain aineetonta, lahjakortin johonkin hierontaan tai jotain.

En nyt keksi muuta jutusteltavaa. Kiitos kun olet olemassa!

En ole tytön kans puhunu siitä kuopiosta, mutta silloin ku heidän vanhaan kouluun tuli uhkaus, oli hänen kommeñtti va et sit olis päässyt pois yms.

Mä annan varmaan äitille ja isälle 20 e, et voivat ite tai äiti ostaa mitä tarvii. Tyttö saa kertaa mitä tarvii tai sit tilaa mitä tarvii. Sisko saa sukat.

 

Alan väsymään. Iltalääkkeet otin jo 20.30.

Tuttu kävi.

Ei oikee jaksa kirjoittaa...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.10.2019 klo 12:30

saloka kirjoitti:
En ole tytön kans puhunu siitä kuopiosta, mutta silloin ku heidän vanhaan kouluun tuli uhkaus, oli hänen kommeñtti va et sit olis päässyt pois yms.

Tyttösi kuulostaa masentuneelta. Olet varmaan hirveän huolissasi. Lepoa ja voimia sulle, pidä huolta itsestäsi niin sitten jaksat tukea tyttöäsikin paremmin 💓

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.10.2019 klo 15:46

soroppi kirjoitti:

saloka kirjoitti:
En ole tytön kans puhunu siitä kuopiosta, mutta silloin ku heidän vanhaan kouluun tuli uhkaus, oli hänen kommeñtti va et sit olis päässyt pois yms.

Tyttösi kuulostaa masentuneelta. Olet varmaan hirveän huolissasi. Lepoa ja voimia sulle, pidä huolta itsestäsi niin sitten jaksat tukea tyttöäsikin paremmin 💓

Juu, tyttö on masentunut, mut ei halua lääkkeitä. Etsii terapiapaikkaa koko ajan.

 

Isän kans ei menny hyvin. Kun menin kirjastoon, menin kattoo kirjoja. Hetken päästä isää kärrättiin luokseni. Isä oli itkuinen ja sano et jalat sattuu. Lähdimme sit kotiin ja autoin vaatteiden vaihdossa ja annoin särkylääkkeen, jonka hän ekaa kertaa multa otti.

Mun oli pakko lähteä pois, kun huomasin isän olevan suht ok. Aloin meinaan täristä niin paljon ettei jalat olis kauan kantanu. Kroppa teki tenän. En voinu isälle sitä näyttää. Vieläki, n. 2h jälkeen, kroppa tärisee. Jalkoja kihelmöi ja kädet tärrää. Pitää saada itteni jotenkin rauhottuu, mut en tiä miten.

Ruuan hain kaupasta, ainut valmisruoka mitä voin syä on maksalaatikko. Jollei pakasteita lasketa. En jaksa hellan ääres tönöttää. Mut kai toi laatikko kelpaa...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.10.2019 klo 22:21

Laskimotulehdus, isällä ehkä. En tiä uskallanko googlaa ees. Oli ainakin pärjänny.

Mulla ois 8 herätys. Sit mennä hoitajalle kuuntelee "viisauksia" ja sen jälkeen äitin kans kaupunkiin ettii isälle villaa varpaiden väliin ja katotaan jos löydetään säärystimen kaltaisia juttuja.

Mä en kässää mikä mun kasvoissa on. Kun rasvaan ne iltaisin, alkaa kasvot punottaa. Ei satu eikä kirvele yms. Aamul punotus on poissa. Kasvojen iho tuntuu kuivalta. Käytän dermosilin jotain perusrasvaa. Pitäisikö mun ottaa kuuri steroidi rasvaa sittenkin, vai onko mä allerginen tolle perusrasvalle. Ei o kivaa punanaamanen olla...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.10.2019 klo 08:21

Sain itteni ylös, vaikka sänky yritti pitää mua. En o viel kattonu, millä autolla menen.  Miten voi olla näin väsy, vaikka klo 23 menin nukkumaan. Kaipa tämä tästä menee...