Minä kirjoitan tänne…

Minä kirjoitan tänne...

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 21.02.2019 klo 18:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 21.02.2019 klo 18:52

Hei.
Taidan tarvita uuden sivun.
Nyt tänään sain tietää etten pääse ICT-asentaja koulutukseen ammattikouluun omniaan.
Oikeastaan osasin odottaa sitä. Enhän päässyt mihinkään muuhunkaan koulutukseen.
Käyn VALMAN loppuun, ammattikouluun valmistavan koulutukseni loppuun keväällä.
Sen jälkeen en tiedä mitä teen, menenkö taas ruokajonoon 3 päivänä viikossa. 😍

Käyttäjä kirjoittanut 07.03.2019 klo 09:10

Kahden vaiheilla vielä koulu vai työt?
Uudet mahdollisuudet ovat käsillä, mutta en tiedä onko minusta käyttämään mahdollisuuksiani. 🙂👍

Käyttäjä Pauliina77 kirjoittanut 07.03.2019 klo 09:35

Puhelinmyynnissä menestyminen vaatii jylhää luonnetta ja jonkin verran häikäilettömyyttä. Onko sinusta siihen pitemmän päälle? Työharjoitteluna menee varmasti hyvin mutta koulua ei kannata jättää. Itse myin puhelinmyyntinä kirjoja (olin silloin 20-v) ja sain potkut kahden viikon jälkeen kun en tehnyt riittävästi tulosta. Palkkahan määräytyy vain ja ainoastaan tehtyjen kauppojen mukaan. Mie olen ainakin liian hellämielinen tuohon hommaan enkä kehtaa tyrkyttää mitään varsinkin kun toiset sanoo, ettei ole rahaa.

Käyttäjä star-crossed kirjoittanut 07.03.2019 klo 15:21

Samaa mieltä Pauliina77 kanssa. Puhelinmyyntityö vaatii tietynlaista luonnetta ja etenkin paksua nahkaa.

jaanas, olisiko sinulla mahdollisuutta kokeilla työtä jättämättä koulua? 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 07.03.2019 klo 15:25

En taatusti pääse töihin kuin en löydä perille työpaikalle. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 08.03.2019 klo 08:12

Hei.
On minulla mahdollisuus kokeilla työtä jättämättä koulua. Oli työ mitä tahansa työtä. 🙂👍
Nyt en päässyt töihin. 🙂👍

Tänään vapaata koulusta. Ajattelin mennä ruokajonoon Ankkuriin. 🙂👍
Iltapäivällä tulee lähihoit. käymään ja siivoamme. Sitä ennen pitää käydä kaupassa
ostamassa kissanhiekkaa. 🙂👍

Käyttäjä star-crossed kirjoittanut 08.03.2019 klo 17:47

Hyvä, että sinulla on mahdollisuus käydä sekä koulussa ja töissä. 🙂👍

Harmi, että työpaikka meni ohi. Ehkä sitten ensi kerralla. 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 08.03.2019 klo 18:24

Hain taas työpaikkaa, nyt lähempää kotiani. Voisinpa saada sen kuin ei olisi vaikea homma ja pari tuntia päivässä, jos sitäkään. 🙂👍
Voisin tehdä työt ja käydä kouluani, eikä työt haittaisi jatkoopintojani. 🙂👍
Onhan siinä oma vastuunsa, mutta haittaako tuo. 🙂👍

Pitääkö minun alkaa katsomaan tuleeko minusta matkustuskelpoista, ennenkuin menen minkäänlaiseen työhön jossa voin ansaita vähän rahaa. En kuitenkaan pääsisi vähällä veroilla. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 09.03.2019 klo 09:56

Se eläkkeensaajan veroprosentti on melkein puolet palkoista, pitää selvittää kuinka paljon se on. 🙂👍

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 09.03.2019 klo 10:53

Hienoa Jaanas, että olet noin yritteliäs ja sisukas etkä jää kotiin ihan tyhjän pantiksi. Työ siinä määrin kuin sitä jaksaa tehdä auttaa monessa asiassa ja virkistääkin. On tunne, että on hyödyksi ja saa uusia virikkeitä ja niitä ihminen tarvitsee toipuakseen ja voidakseen paremmin. Voi olla, että verotuksen myötä rahaa ei paljon käteen jää, mutta se on omaa tienattua rahaa ja sillä on oma arvonsa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.03.2019 klo 14:06

Tsemppii työnhakuun ja siihen että saisit lähempää kotia töitä.

Käyttäjä kirjoittanut 09.03.2019 klo 19:43

Kiitos saloka.

On ilta. Kuuntelen radiota, sieltä tulee vauhdikasta musiikkia, johtuu kanavasta,
kuuntelen radio novaa. Välillä tulee mainoksia. 😴

Käyttäjä kirjoittanut 10.03.2019 klo 08:04

Huomenta.
Tänään menen veljeni luokse kylään koska veljeni täytti vuosia eilen. Saapa nähdä miten hänen vaimonsa on laittanut pöydän koreaksi.😮

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.03.2019 klo 10:52

Hei, Jaanas! 😍 Oliko veljen näkeminen mukavaa? Tapaatteko kuinka usein? Mä tapaan sisaruksiani aika harvoin, vaikka asutaan nykyään samalla paikkakunnalla. Tuntuu lisäksi siltä, että sisko on turhautunut puhumaan mun kanssa. On kai parempi olla soittamatta hänelle.

Tuntuu, ettei kenenkään "läheisen" kanssa voi olla yhteydessä. Paitsi tuon oman miehen! Onneksi edes hän on olemassa... Eilisetkin keskustelut kävin ammatti-ihmisten kanssa.

Taisit kirjoittaa, että sinulla on joku muu työpaikka haussa nyt kuin puhelinmyynti... Onko se asia edennyt? Olen tyytyväinen, että olen eläkkeellä. Ja saan rahat sitä kautta. En olisi kykenevä mihinkään työhön. Olen jo sairastamisen alusta asti tiennyt ja sanonut ääneenkin, että jos joutuisin töihin, tekisin itsemurhan parissa viikossa. En jaksaisi työtä. En missään muodossa. Se on aika surullista, mutta mulle realiteetti. Sen kun itse tietää, asia on pakko hyväksyä omalla kohdallaan.

Hyvää viikon alkua sinulle! 🌻🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 10.03.2019 klo 17:41

Hei JP.
Minä olen myös eläkkeellä, mutta nyt olen käynyt koulua, ja työt on noita koulussa vaadittuja tekoja elikä jotain työtä ois hommattava. Olet oikeassa että hain muita töitä, kuin en löytänyt perille sinne edelliseen haastatteluun. 🙂👍
Minä tykkään nähdä veljeäni aina kun se ois mahdollista, mutta olemme kiireisiä molemmat omalla tahollamme, eikä se useinkaan käy aikatauluihimme. Uskoisin myös veljeni välittävän tavata minua. Käymme kylässä tosi harvoin silti. 🙂👍
Minun pitää alkaa säästää rahaa käyttövaroistani että pääsen Tallinnaan kuun lopussa. 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 11.03.2019 klo 07:35

Hei.
Näin aamusta asiat ovat sekaisin, taas en ole tehnyt matematiikan läksyjäni,
tosin ope ei sanonut tarkkaanottaen mitkä tehtävät piti tehdä. 🙂👍
Tänään on 9-15 koulua, ja huomenna myös on 9-15 koulua. Samat aineet.
🙂👍