”Martta” masennus ja huumori

"Martta" masennus ja huumori

Käyttäjä zimba2 aloittanut aikaan 03.05.2012 klo 12:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 03.05.2012 klo 12:25

Hei. Minä olen löytänyt huumorista hyvän lyöntiaseen ”Martta” masennusta (tästä lähin vaan Martta) vastaan. Tiedän, silloin kun ei jaksa nousta sängystä ylös, on siinä huumori aika kaukana. Itse olen kehittänyt ajatuksia kuukausien kuluessa siihen että kun pääsen edes istumaan niin voin jo ilkkua Martalle, etpäs pystynytkään pitämään minua vaakatasossa. (hmm, tulipa mieleeni ”tuhmia” ajatuksia) Ihan pienistä palasista liikkeelle. Minulle huumori on parasta kun voin nauraa itselleni ja rökittää Marttaa. yhdistettynä tarinoiden kirjoittamiseen mikä minulla on vielä hyvin hakusessa niin a vot, hyvä tulee. Martta tuossa kuiskuttelee että lopeta ja ajattele synkkiä ajatuksia, niinpä nyt on tirsojen paikka siitä Martta vähiten tällä hrtkellä pitää. Palaillaan ja hyvää kevättä kaikille. tv: Zimba2

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 04.11.2012 klo 14:58

Moi
En itekkään usko että johtuu alkoholista mutta lääkitys. No, turha minun siitä nyt stressiä ottaa. Lääkäri reilun viikon päästä. Kerkiää murehtiaan sittenkin jos on tarvetta😝.

Kokonaisuutena katsoen minun asiat menny etiä päin😎. Joo, väliin lentää ärräpäät ja jotain muutakin irtotavaraa mutta en enää puske päätä betoni seinään jos vieressä on jotain hauraampaa materiaalia ( joo, terästä). Monesti käy niin et kun jonkin asian saa kuntoon niin huomaa "martan" jo sabotoineen osan vaan ei "martta" enää tahdo pysyä perässä. Kova vastus vieläkin vaan vanhuus taitaa ruveta vaivaamaan ja minä kun vaan nuorrun. Vanhuus tai sitten sillä on ero aikeet😉.
Tämän väsyn kun sais ojennukseen niin a vot😴.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 04.11.2012 klo 17:16

En ole koskaan syönyt masennuslääkettä (oma päätös), raitistuin alkoholismista joten en halunnut enää mitään mikä sekoittaa mieltä. Mieluummin kestin ne hirveät olot ja ahdistuksen "selvinpäin". No, asuin silloin yksin ja nyt kun olen muutaman vuoden asunut kumppanin kanssa niin jopa tuntuukin että olis hyvä olla jokin lääke. Miksi? no siksi että ei kaikki minun "pöljyydet" ja "olot" häiritsisi yhdessäoloa. Pelkäänpä että joko mies lähtee tai, jos saan lääkkeen, niin masennus oireiluineen.
Hain erääseen kokeiluun johon haettiin "koekaniineja" uutta masennuslääkettä varten. Onko joku ollut sellaisessa mukana?

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 05.11.2012 klo 14:00

Moi
Oks"marttaa/masaa näkynnä? Tiedän että minun kohdalla ovat hakeneet eläkettä. Kuulemani mukaan osa aika eläkkeeseen heillä olisi mahdollisuus. Harmi, minä kun kelalle kysyttäessä sanoin et koko porukka täydelle eläkkeelle heti. Ehtona se etteivät missään tapauksessa näyttäydy vanhalla työpaikalla. Ei ihan täysin onnistunut😋.
Tulipa taas höpistyä suun täydeltä pas... öh, pajunköyttä. Ainakin eläkejutussa.
No, niinkuin niin monesti olen kertonut tämä on minun keino purkaa asioita. Viime aikoina olen onnistunut jopa hieman ennakoimaan omia mielialojani. Ennen huonoa hetkeä väännän huumori hanaa isommalle ja taas porskutellaan etiä päin.😎. Upea olo kun eka kerran onnistuu.

Minulla on lääkkeiden kanssa käynyt sen verran hyvä tuuri ettei ole kuin yksi lääke. Sekin sattui heti kerralla kohdalleen.

Ja minähän en olisi minä jos en nyt sanoisi😴.

Käyttäjä kirjoittanut 05.11.2012 klo 14:44

Minä kyllä sinulle suosittelen kirjaa
Beate Grimsrud: Hullu vapaana

Se on omaelämänkerrallinen, sanotaan etusivulla. Eli kertoo hänen omasta elämästään.
Hänellä on jos minkälaisia sivupersoonia ja vaikka mitä ongelmia ja ei veinaa saada apua. Aika usein on kuitenkin hullujen huoneella.
Sillä on myös lukihäiriö eikä oikeastaan osaa kai lukea mutta haluaa silti kirjailijaksi ja onnistuukin siinä.

Kirja on tosi hauska, en tiedä vielä miten pääättyy. Hyvin kai, jos tää kirja on totta kerran.
Tai ei siis kuole ainakaan.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 05.11.2012 klo 23:10

zimba3 kirjoitti 5.11.2012 14:0

Moi
Oks"marttaa/masaa näkynnä? Tiedän että minun kohdalla ovat hakeneet eläkettä. Kuulemani mukaan osa aika eläkkeeseen heillä olisi mahdollisuus. Harmi, minä kun kelalle kysyttäessä sanoin et koko porukka täydelle eläkkeelle heti. Ehtona se etteivät missään tapauksessa näyttäydy vanhalla työpaikalla. Ei ihan täysin onnistunut😋.
Tulipa taas höpistyä suun täydeltä pas... öh, pajunköyttä. Ainakin eläkejutussa.
No, niinkuin niin monesti olen kertonut tämä on minun keino purkaa asioita. Viime aikoina olen onnistunut jopa hieman ennakoimaan omia mielialojani. Ennen huonoa hetkeä väännän huumori hanaa isommalle ja taas porskutellaan etiä päin.😎. Upea olo kun eka kerran onnistuu.

Minulla on lääkkeiden kanssa käynyt sen verran hyvä tuuri ettei ole kuin yksi lääke. Sekin sattui heti kerralla kohdalleen.

Ja minähän en olisi minä jos en nyt sanoisi😴.

Kiitos kysymästä, ovella piipahtivat ja yrittivät ängetä eteiseen. Ensin pääsi poru, mutta sitten alkoi huvittaa niitten kuolemanvakava tärkeily ja nauroin ne ulos. Hyvä tietää, että ovat jäämässä eläkkeelle. Toivottavasti keksivät sitten muuta tekemistä eivätkä tunge työpaikoille enää. Lähtisivät vaikka etelään niinkuin monet eläkeläiset; siellä on kai senverran rento meininki, että Martalle ja Masalle olisi hommia, vaikkapa vapaaehtoistyönä.

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 07.11.2012 klo 21:36

Hullu vapaalla oli poissa paikalta kun kävin kirjastossa... siis lainassa. Huvitti heti alkuun et kirjalla on ainakin minua kiinnostava nimi. Vilkaisin netistä kirjan arvostelut ja sitähän kehuttiin.

Vilkas alkuviikko kun Martta/masa ovat jossain poissa ( Eikä kyllä kiinnosta tietääkkään missä ).😋. Niin vilkas et piti tiistaina käydä sulkemassa pankkikortti mitä ei aiemmin ole tarvinut tehdä. Juku pätkä, vielä selvin päin möhlein. No, ei siinä isoa vahinkoa tullu.

Jaksamista vaan kaikille 😴

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 14.11.2012 klo 22:43

Vapise terkkari, täältä tulee zimba3. 😋
Joo, huomenna on terapia aika heti aamusta. Viimeksi meni ihan hyvin että siitä on hyvä jatkaa.
Minulla on aika positiiviset ajatukset oman selviämisen suhteen. Vajaan vuoden sisällä on "martta/masa" masennus ihan selkeästi joutunut antamaan periksi. Totta, tulee vieläkin hetkiä ettei mieti juuri muuta kuin hirttoköyttä mutta ne ajatukset eivät jatkuvasti pyöri mielessä. Uskallan nykyään sanoa masennuksesta tarpeen niin vaatiessa, myös "terveille" ihmisille. Useinhan on että nämä päättävät. Yksi mikä todella saa minun sanaisan arkun auki on tällainen: Kaveri tulee jalka paketissa töihin, hetihän sitä ollaan viemässä sairaslomalle ja hyysätään, no eihän siinä mitään. Mutta sitten kun minä sanon että nyt on masennus päällä enkä jaksa tehdä mitään niin minä olen hullu ja työtä vieroksuva ihminen.😠
On toki ihmisiä jotka ymmärtää mutta...

Pikku hiljaa opettelen sellaista minun näköistä elämää ja aika hyvän näköinenhän se onkin vaikka itse niin sanon.😎

Humoristisia unia😴.

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 21.11.2012 klo 23:04

Moro
On tämä elämä sitten merkillistä. juuri kun luulet kaiken olevan hanskassa niin yksi puhelinsoitto ja kaikki asiat lähtöpisteessä. Terapiassa asiat ihan hyvin vaan ne lääkärit/psykiatrit siellä joita ei näe kuin pari kertaa vuodessa niin ne onnistuu sössimään asiat aina. Mitä siitä tulisikaan jos heidät näkisi useammin? (Varmaan ruumiita).😐
Tässä aiemmin olen kirjoittanutkin siitä et haluan elää sellaista oman näköistä elämää ja siitä mihin itse tiedän kykeneväni, mutta ei, kyllä aina jokin "vanha jäärä" luulee tietävänsä minun asiat paremmin kuin minä itse. 😋
Ärsyttää, vaan enempi minua ihmetyttää oma olotilani. Voisi sanoa että olen tilanteesta lähinnä huvittunut ja vahva mieli siihen että asiat menee niinkuin minä olen ajatellut.
Perustelen vahvaa mieltäni näin. Olen kahdesti kiltisti totellut psykiatria ja kahdesti näiden jälkeen ollu pitkällä sairaslomalla niin että eiköhän nyt tällä kertaa voisi kokeilla miten asiat menee kun pääsen itsekkin vaikuttamaan asioiden kulkuun.🙂
Huomenna vaan puhelin "rumba" päälle.😎

Oikein hyvää😴

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 06.12.2012 klo 20:40

Menee todella hyvin 😎

Jaksamisia vaan kaikille🙂👍 ja taas 😴😴

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 07.12.2012 klo 05:48

Minulla on pitkään ollut Martta ja Masa (masahan oli se perfektionistihullu vai mitä?) vieraanani, mutta alan päästä niistä vähitellen eroon. Tajusin, että ne eivät ole osa minua vaan ilmestyneet, kun en päässyt purkamaan tunteitani ja ainut asia, mitä mieleni saattoi siinä tilanteessa tehdä, oli masentua ja ahdistua.

Martta ja Masa, menkää pois!

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 17.12.2013 klo 17:58

Päivää että pätkähti😎
Nimimerkki vaihtunut ja vuosi mennyt kun viimeksi olin teidän kiusana. Sitä kun enää ole sinkku niin ei tahdo keretä eikä joutaa kirjoittamaan☺️❤️

Vaihde rikas vuosi kaiken kaikkiaan. Mieliala heittää vieläkin toisinaan "härän pyllyä" mutta sehän on jo tuttua. Martta ja masa+ muut "ketkut" aina silloin tällöin vierailee, huom.vierailee eivät asu.
Iso kiitos siitä että en niin usein makaa kotona kuuluu kyllä ystävälleni joka tarvittaessa potkii takapuoleeni että tulis liikettä. Ymmärtää minun asioita.

Hah, huomasin et olen yksin kotona joten taidan😴
Kirjoitellaan!

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 19.12.2013 klo 18:43

Minun riivaajan nimi on "Ruma Ruttumuna". Usein rallattelen mielessäni sen nimeä ja käsken sen painua hevon kuuseen😝

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 23.12.2013 klo 20:47

Siivous/järjestely hommaa ennen aattoa. Toivottavasti huumorin taju riittää.😎

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 24.12.2013 klo 22:20

HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA

Ikään ja sukupuoleen katsomatta😉

Käyttäjä Desper kirjoittanut 26.12.2013 klo 01:55

Kiva kuulla susta zimba, palstan ilopilleri! Hienoa, että Lempi on potkinut ketkut hevon kuuseen.
Minä kehuskelin tuolla toisaalla karkottaneeni Masan, mutta se olikin Toivo. Saas nähdä, palaako Topi häntä koipien välissä. Mutta pilaan mieluummin jonkun toisen ketjun valituksilla enkä tätä huumoriketjua. Kauniita unia! Älä vaan stressaa itseäsi liialla toiminnalla!