”Martta” masennus ja huumori

"Martta" masennus ja huumori

Käyttäjä zimba2 aloittanut aikaan 03.05.2012 klo 12:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 03.05.2012 klo 12:25

Hei. Minä olen löytänyt huumorista hyvän lyöntiaseen ”Martta” masennusta (tästä lähin vaan Martta) vastaan. Tiedän, silloin kun ei jaksa nousta sängystä ylös, on siinä huumori aika kaukana. Itse olen kehittänyt ajatuksia kuukausien kuluessa siihen että kun pääsen edes istumaan niin voin jo ilkkua Martalle, etpäs pystynytkään pitämään minua vaakatasossa. (hmm, tulipa mieleeni ”tuhmia” ajatuksia) Ihan pienistä palasista liikkeelle. Minulle huumori on parasta kun voin nauraa itselleni ja rökittää Marttaa. yhdistettynä tarinoiden kirjoittamiseen mikä minulla on vielä hyvin hakusessa niin a vot, hyvä tulee. Martta tuossa kuiskuttelee että lopeta ja ajattele synkkiä ajatuksia, niinpä nyt on tirsojen paikka siitä Martta vähiten tällä hrtkellä pitää. Palaillaan ja hyvää kevättä kaikille. tv: Zimba2

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 19.06.2012 klo 00:26

Postin jako onnistui eilen yllättävän hyvin. Reilun sadan kilometrin lenkki ja noin 140 posti laatikkoa. Uskallan vieläpä sanoa että posti meni myös oikeisiin osotteisiin. Kyllä olisi jo rutinaa muutoin kuulunut.🙂.
Ihan mukavaa vaihtelua tuon ainaisen siivous suunnittelun sijaan😉
Eikös sitä sanota et hyvin suuniteltu on puoliksi tehty. Tiedä kuinka puhdasta tulee kun reilun 30 neliön vuokra kämppän siivouksen suunitteluun menee yli kaksi vuotta, työhön sama aika😋.

Vai sinne ne pikku pirulaiset nytte on majottunnu. Kaunis puhe ei auta. Sen tiedän itsekkin. Myrkky, huumori ja pesäpallo maila. Siinä minun aseet.
Oletko kokeillut aurinkoa? Nauti itse auringosta tai kärvennä ne pirulaiset. Jälkimmäinen voi olla hankalaa sillä ainaski luulen että niiden synty paikka taitaa olla aika kuumassa paikkassa🙂

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 20.06.2012 klo 12:12

Non niin, taas tiedossa tunti eli 45 minuuttia terapia "tädin" hoitoa joka ei ole terapeutti. Aion kyllä otaa hyvin rennosti. Ihan mukava "täti" vaan ei se kyllä minun mielestäni masennuksesta mitään ymmärrä. Pidän toki korvani auki sillä aina joskus tulee jotain hyviä ideoita jotka auttaa. 🙂
Olen kyllä aika tyytyväinen tähän nykyiseen rentoon minääni. Tuntuu aidolta ja oikealta minulta😎. Ei ainaskaan paljon sitä et mitähän muut ajattelee vaan ihan fiksusti oma itseni. Toisia siltikin kunnioittaen mutta ei niin että aina jää jalkoihin.🙂

Terapeutista vielä. itsestä vaan tuntuu että "täti" ajattelee että kaikki asiat menee sillä "muotilla" niinkuin hän itse ajattelee ja aina samalla lailla kaikkien ihmisten kannssa. Ilokseni olen huomannut pääseväni siitä pikku hiljaa irti. Pitääkin lähteä.
Kerron kyllä kummalta meni hermot😋.

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 20.06.2012 klo 15:30

Jees. Terapiatäti hoidettu. Pitäisi hänen nyt pärjätä heinäkuun loppupuolelle, minun ainakin pitäisi. Eikä kummaltakaan menny hermot.
Osaako joku selittää minulle tällaisen asian. Tuntuu et joka toinen kerta kun käy terapiassa niin menee päin p...tä ja joka toinen tosi hyvin. Niinkun nyt, pari asiaa jotka painanut mieltäni niin hän otti ne itse esiin. Vieläpä sellaisia akuutti asioita jotka olis takuulla ottannu minua päähän jos ei olisi tullut puhetta, tarkoitan että loisto suoritus terapeutilta nytte. Toisinaan ei auta vaikka vääntää rautalangasta esimerkin niin ympyrä onkin neliö.
Oikeastaan nyt kun on aika hyvässä kunnossa niin tilanteessa näkee paljon ihan tilanne komiikkaa. Sanoi vielä lähtiessäni et soita päivystykseen tai hätä numeroon jos tulee akuutti tilanne. Aion kyllä niin tehdä tarvittaessa. Enkä sitten mieti tippaakaan mitä naapurit sanoo. Sellainen itsestä huolehtiminen on saanut minussa valtaa. Hyvä niin. Kun huolehdin itsestäni niin voin sitten heittää tätä iloista "läppää" muille ja auttaa siten... hmm, toivottavasti auttaa.😴

Käyttäjä Desper kirjoittanut 20.06.2012 klo 15:56

Masa ja Martta ovat vissiin lähteneet juhannuksen viettoon, kun heitä ei näy täälläkään. Minäkin olin terapiahenkilön luona, joka ON psykoterapeutti ja ymmärtää masennusta ja minua. Hän avasi jälleen kerran uusia näkymiä ryteikkööni ja sytytteli lamppuja pimeyteeni. Menin mieli maassa ja lähdin toiveikkaana, jopa iloisena.
Yritetään ymmärtää Masaa ja Marttaa, kaipa he ovat niin keljuja siksi, että heillä itsellään on niin vaikeaa.

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 22.06.2012 klo 11:12

Oikein loistavan juotavaa juhannusta kaikille. Juu, tiedän. Ei ole mikään ratkaisu örveltää vaan menään ihan fiksusti (vielä jos sen jotenkin onnistuisi toteuttamaan).

Minulta ei enää heru minkäänlaista ymmärrystä marttaa eikä masaa kohden. Varmaan heillä on vaikeaa vaan niin monta kertaa niitä ymmärtänny et se kyllä lopuu nytte. Saunaan taa vaan ja kuula päähän. Kuten aikaisemmin olen todennut en ole väkivaltainen mutta nämä kaksi ovat ihan oma lukunsa.
Minua hymyillyttää. Sitä nuo kaksi edellä mainittua hyypiötä inhoaa tosi paljon.😎

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 27.06.2012 klo 16:40

En ole varmaan neljään vuoteen ollut näin hyvässä kunnossa näin pitkään. Reilu kaksi kuukautta jo. Marttakaan ei ole vierailut kuin ihan satunnaisesti ja aina on kiljuen karmeita uhkauksi huutaen juossut "käpälä mäkeen" 😋.
Juhannus takana. Joo, ihan hyvin meni. Sunnuntai meni levätessä mutta sen kyllä sallin itselleni. Pieni "moraalinen krapula" vaivasi pari päivää vaan sen arvasin ja sekin on jäänyt taakse.😉
Sellainen rento olo josta tiedän et kaikki menee jokseenkin putkeen. Ajatus rullaa. lisää sellaista fyysistä työ intoa kun saisi lisää niin sitten, a vot. kyllähän työ intoa riittää vaan onneksi se kohtaus menee nopeasti sivu. Heh heh. Pitäisiköhän minun itseni ajatella tuosta jotain nerokasta😐

Jes, voi että olen hyvä😎

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 28.06.2012 klo 16:59

zimba, hienoa, että martat tai masat eivät sinua häiritse 🙂) en itsekään ole niistä juuri jaksanut välittää lähiaikoina, vaikka ne luonnollisesti välillä käyvät vierailemassa. kaipa martta vierailee kaikkien luona joskus, tunnemmehan me kaikki surua välillä. hehe 😀

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 04.07.2012 klo 17:11

Voi närhen munat. Martta ja masa roikkuu housun persuuksissa kiinni. Ollaan ulkoovella. Minä en saa ovea kiinni eikä nämä pirulaiset ovea auki että pääsisivät sisään eli patti tilanne. Nuijaankaan en ihan yletä. Kirvestä tässä kyllä pikemminkin tarttis.😠.
Eihän tässä muuta mutta kun on näin valoisaa ja jos onnistuvat kiskomaan housut alas niin joku saa vielä sydärin. Elkää naurako. Ajatelkaa itse jos minulta tullaan kyselemään et tiedätkö syytä sydän kohtaukseen niin mitäpä siihen sanon. Marttaa ja masaa kun muut eivät välttämättä näe. Niin että... joo.🙂.

No nyt taidan saada oven kiinni 😋.

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 07.07.2012 klo 13:41

On tämä kamalaa. Ennen pysty sanomaan että on nuori ja komea poikamies. nyt voi sanoa vaan että komea poikamies😉. Vielä jos joku kertoisi minulle että mistä kohtaa niin hyvä.😐 Ajatukset kuin teini nuorella. Hurriganes on 😎.

Jos minulle joku olisi puoli vuotta sitten sanonut että kirjoitan tällä tavalla olisin juoksuttanut kaverin lähimpään "jorpakkoon" ja nuijinut sinne. Muutamassa kuukaudessa tilanne voi muuttua. Minun kohdalla parempaan.

Tästä joku voi tykätä huonoa vaan pitää paikkansa: Toiset Ihmiset (käytännössä naiset) kiinnostaa. Mitäpä tuota salailemaan. Tarkoitan tällä muutakin kuin vain sitä yhtä paikkaa et on tämäkin asia selvä. Fiksusti.

Sukupuoleen katsomatta iloitaan kesästä ja ollaan ystäviä.😎

Käyttäjä Vaeltaja-ihmettelijä kirjoittanut 17.07.2012 klo 01:34

Hei🙂

Ilona soitteli ovikelloani myöhään illalla ja pistäytyi luonani. Olin todella yllättynyt ilonan vierailusta tähän aikaan illasta/yöstä🙂

En muista, koska olen viimeksi nauranut niin paljon kuin tätä palstaa lukiessani. Suurelta osaltaan aivan poskettoman hyvää ja tervettä huumoria, meinasin ihan pakahtua nauruuni.

Kun asuu yksin ja nauraa keskellä yötä, voi naapuri seuraavana päivänä ihmetellä yöllistä naurua. Niinpä rauha ehti tulla varoittelemaan minua sydänyön äänekkäästä naurusta, ja minä päätin mennä nukkumaan.

Hyvää yötä🙂

Käyttäjä Desper kirjoittanut 17.07.2012 klo 16:22

Moi! Tuo Ylermi se on se varsinainen piru! Olen nyt analysoinut sen ketkumaisuuden.
Sille ei kelpaa mikään. Kun teen jotain, se sanoo, että tuo on ihan naurettavaa, kaikki mitä teet tai sanot, on ihan paskaa, ei kannata edes yrittää yhtään mitään. No minulle tietysti tulee paha mieli ja masennun. Siihen se sanoo, että olet ihan torvi ja luonteesi on ihan peestä, kun loukkaannut, olet kertakaikkiaan epäonnistunut yksilö.
Entäs jos en tee mitään, ettei se haukkuisi tekemisiäni? No sitten se haukkuu laiskuriksi. Pitäisi muka tehdä sitä ja tehdä tätä, eikä kunnon ihmisen sovi lorvailla tyhjän panttina.
Fakta on, että sen ristiriitaisia vaatimuksia ei voi täyttää. Ei saa tehdä mitään eikä saa olla tekemättä, ja jos mahdottomassa tilanteessa lamaantuu ja masentuu, haukutaan huonoksi. Kaiken huippu on, että se haukkuu minua huonoksi siitä, että tunnen itseni huonoksi!
Kyllä Masa on sentän mukavampi kaveri, se istuu hiljaa ja flegmaattisena vieressä, kun Ylermi jäkättää. Sanon suoraan, että Ylermi itse on typerys, kun vaatii mahdottomia ja syyttää ihmistä, vaikka ristiriitaisia vaatimuksia ei edes VOI täyttää! Onkohan Ylermillä ollut vaikea lapsuus vai miksi se on tuommoinen?

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 18.07.2012 klo 10:09

Ylermi muakin jatkuvasti kiusaa: jäkättää korvaan, vuortellen vasempaan ja sitten oikeaan. Ei hiljene h****i edes öiksi vaan tunkeutuu uniin.

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 25.07.2012 klo 22:44

Marttaa ei ole näkynyt. Sen sijaan olen tutustunut taasen ihan uuteen kaveriin laura laiskaan.
Yleensä tulen "nais immeisten" kanssa toimeen vaan en tämän. Jatkuvasti pitäisi olla vaaka tasossa. No, niin niin enkä tarkoita sitä mitä joku luultavasti ajattelee. Jatkuvasti nukuttaa😋.
On käyty labrassa ja sieltä tuli se sama vanha vastaus: Sinua varmaan vaivaa masennus. Nyt sen verran kypsytti et sanoin: Olen kaksitoista vuotta sairastanut masennusta. tämä olikin ihan "yllättävä" uutinen😠.

Itse olen kyllä hyvin iloinen siitä kuinka positiivinen mieli ala siltikin on. Joku prosessi tässä taas vissiin käynnissä pää nupissa.
Pakko repästä: Mä oon söde😉

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 04.08.2012 klo 10:18

Terveppä taas🙂.
Väsymistä lukuun ottamatta loisto olo. Kyllä niin monta asiaa mitä täältä lukee koskettaa itseäni. Sen vuoksi onkin niin outo olo itselläni kun tuntuu että se melkein kaikki on itsellä helpottanut paljon.
Jotenkin olen löytänyt rentouden elämääni. Ennen tympäsi kun "martta sössi" asioitani. Nyt annan sössiä ja menen nukkumaan jos liikaa kivestää. Työttömänä sekin onnistuu. Kyllähän raha huolet painaa vaan se taitaa olla sukuvika... Hmm.
Sitä minä tässä varmaan yritän kartoa et vaikka "pönttö" on kuinka sekaisin niin kun sinne saa jotain positiivista syötettyä niin kyllä jossain vaiheessa antaa korkojen kanssa takaisin. Tosin kyllä se saattaa kestää.
Itsensä arvostaminen eli esim. mä oon söde. Ainaski omasta mielestäni. Ei sitä tarvitse muilta kysellä😎.
Ja nyt rakkaan harrastuksen pariin eli😴.

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 04.08.2012 klo 19:31

zimba2, mulle on vaikea ymmärtää, että kun 😴 niin silti sun olo on 😎 .

Tosin olen sikasurkea matikassa, että ehkä se siitä johtuu 🙄