”Martta” masennus ja huumori

"Martta" masennus ja huumori

Käyttäjä zimba2 aloittanut aikaan 03.05.2012 klo 12:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 03.05.2012 klo 12:25

Hei. Minä olen löytänyt huumorista hyvän lyöntiaseen ”Martta” masennusta (tästä lähin vaan Martta) vastaan. Tiedän, silloin kun ei jaksa nousta sängystä ylös, on siinä huumori aika kaukana. Itse olen kehittänyt ajatuksia kuukausien kuluessa siihen että kun pääsen edes istumaan niin voin jo ilkkua Martalle, etpäs pystynytkään pitämään minua vaakatasossa. (hmm, tulipa mieleeni ”tuhmia” ajatuksia) Ihan pienistä palasista liikkeelle. Minulle huumori on parasta kun voin nauraa itselleni ja rökittää Marttaa. yhdistettynä tarinoiden kirjoittamiseen mikä minulla on vielä hyvin hakusessa niin a vot, hyvä tulee. Martta tuossa kuiskuttelee että lopeta ja ajattele synkkiä ajatuksia, niinpä nyt on tirsojen paikka siitä Martta vähiten tällä hrtkellä pitää. Palaillaan ja hyvää kevättä kaikille. tv: Zimba2

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 06.08.2012 klo 09:11

Muutama kuukausi sitten aina kun silmät ummisti niin joku "pikku pirulainen" hyppi silmille. Nyt ei näy mitään tai sitten näkyy jotain mukavaa. esim. joku nätti tyttö... ja taas lipsahti. Joka tapauksessa ei painajaisia. Voisi sanoa et nyt tirsat virkistää ja sellainen pako tie kun oikein asiat menee persilleen.
"Pieni" parin tunnin tauko kun ajatukset rupeaa oikein pyörimään samaa rataa auttaa kummasti... Tai sitten ei. Saa ainakin hetken rauhan.🙂.
Huomaa pienet hyvät asiat esim. kävin tänään hakemassa postin, kävelyä noin 30m 😎

Otanpa vaan pienen askeleen kerralla, Jurputtaa martta sitten mitä jurputtaa😋.
Ja nyt tirsoille et jaksaa joitaa terapia "tätiä"😉.

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 06.08.2012 klo 14:29

Paskan marjat. Se terapia aika onkin vasta huomenna mutta kun on niin tyhmä ja laiska ettei viitsi käyntikortista tarkistaa aikaa niin käy näin. Eläkää naurako Vetäähän tuo suu pieliä jo itelläkin ylöspäin. Oma vika ja tulipahan käveltyä 🙂.

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 02.10.2012 klo 12:37

Zimba2 on nyt zimba3. Melkoista haipakkaa, lopuksi särkyi vielä tietsikka ja meni salasanat siinä samalla eli piti vaihet-
taa toinen nimimerkki. Sama "heppu" kuiteski kuin ennenkin teidän ilona ja kiusana,
Toivottavasti ilona,🙂

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 05.10.2012 klo 11:43

Kyllä sä mulle ainakin ihan ilona täällä olet. 🙂

Saanko kysyä tälleen vähän vakavampaa? Että kun kerroit, että olet ollut 12 vuotta masentunut, niin mistä se tarkalleen ottaen alkoi? Tai onhan siihen kai aina monta syytä, mutta mikä oli laukaiseva tekijä, mitä luulet?

Itse olen kahdeksan vuoden ajan ollut sitä mieltä, ettei elämässä ole mitään järkeä. Jatkuvasti kyllä tapahtuu hyviä asioita, joista olisi syytä olla iloinen, mutta ei vaan tähän pieneen päähän mahdu se tosiasia.

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 05.10.2012 klo 16:07

Upeeta, mahtavaa. Minä jo aatelin että kaikki tyttöset on minut hylänny. Päivä pelastettu🙂

Minulla oli maatila joka käytännössä meni konkurssiin. Kyllä se asia oli se lopullinen niitti. Jälkeen päin kun ajattelen niin kyllähän oireita oli jo aikaisemminkin. Ei vaan tajunnut. Väsyminen ja kaikki muut fyysiset oireet.

Pienestä päästä tuli vanha juttu mieleen et antaa hevosen surra sillä kun on isompi pää.🙂
Minä kun ainaski yritän miettiä vain hyviä asioita vaikka ei se ikinä täysin onnistu😎

Että takuulla arvaa mitä aion tehdä😴

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 06.10.2012 klo 18:28

Olet söötti 🙂

Saanko kysyä, että minkä ikäinen suunnilleen oletkaan? Kuulostaa siltä, että sinulla on paljon enemmän elämänkokemusta kuin minulla. Itse olen parikymppinen. Asutko tällä hetkellä maalla vai kaupungissa?

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 07.10.2012 klo 08:16

Terve
Onhan tuota ikää kertynyt jo 48v. Mieli tosin toisinaan tuntuu kaksikymppiseltä. Tämä on sellainen pieni maaseutu kaupunki. Noin 7000 asukasta. Kaupat lähellä ja mikä tärkeintä alko ja ravintolat kävely matkan päässä vaikka en niitä enää juurikaan tarvitse.🙂

Noin 12 vuotta työssä, työkokeilussa, kortistossa ja väliin sairaslomalla. On siinä elämä opettanut. toki opettanut jo aiemminkin.
Ensi viikon lopulla pitäisi mennä terkkariin. Mennä tapaamaan vanhaa jääräpäistä psykiatria jota en olekkaan noin kymmeneen vuoteen nähnyt, ei tosin haittaa yhtään 😋. Ei oikein viimeksi oltu samalla aaltopituudella.

... Mutta tämä nuorimies menee nyt ja ottaa pikku tirsat😎

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 10.10.2012 klo 14:20

Moro!
Perjantaina psykiatrin juttusille😋. En tiedä isottelenko vaan tuntuu tällä hetkellä siltä et minä rupean nauramaan jos asiat ei mene niinkuin ajattelen. Niin pitkään tapellu "martan" kanssa. Nauru, huumori ja varsinkin itselle nauraminen tuntuu siltä mitä "martta" eniten inhoaa. Pelkää huumoria niin paljon että väliin asiat menee niinkuin haluan.😎. No, kaikki ei sovi kaikille.

Luin tuossa muita tekstejä. Erityisesti jäi mieleen salainen55. Itsestä se halu nousta on lähdettävä. Kun on halu nousta niin sitten apukeinoja. Itse kantapään kautta oppinnu et pienin askelin ja väliin tulee takapakkia. Pitkä prosessi. Itse ja ystävät huomannu et en lannistu enkä jää pitkäksi aikaa murehtimaan jotain pikku riikkistä asiaa.

Kerron kyllä Perjantain uutiset mikäli vielä käynnin jälkeen olen vapaalla jalalla. Hah hah 😉.

Ps. Iisamari, Sinäkin olet söötti.

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 12.10.2012 klo 21:00

Moro
Vapaalla jalalla ollaan ja käyty psykiatrin juttusilla. Meni kyllä juuri niinkuin ajattelin. Ensin yritti pomputtaa mutta kun ei onnistunut niin kirjoitti sitten juuri sellaisen B lausunnon minkä kelaa ja työkkäriä varten tarvitsen😋.

Jee. upeeta. mahtavaa. hyvä minä😎.

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 16.10.2012 klo 20:33

Moro! Siinähän se mennyt tämä päivä tapellessa terapia yksikön kanssa. Minä tiedän että tarvitsen terapia yksikön palveluja mutta jos kemiat ei terapeutin kanssa kohtaa niin sitten ei. Ei se ole minun eikä terapeutin vika.😋.
Terapeutti soitti aamulla ja kertoi et lääkäri oli tyrmännyt terapeutin vaihdon, ei kuulemma ole mitään hyötyä. Mistä se "vanha jäärä" sen tietää?
Minun varmaan pitäisi olla kiukkunen vaan tilanne on minusta niin koominen et lähinnä huvittaa. Olen omasta mielestäni nyt se oma itseni. Pitää varmaan kun seuraavan kerran iskee se huono aika niin mennä vaikka väkisin lääkärin juttusille niin näkevät mitä tarkoitan huonolla ajalla. Huono aika minulla on lähinnä nukkumista ja suutun tosi herkästi. Jos sen haluavat nähdä niin mikäs siinä, kunhan ei ole mitään irto tavaroita minua lähellä😠.

No nyt rupes helpottaan😎.

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 21.10.2012 klo 13:02

Moro.
Olo on kuin pikku pojalla joka on juuri saanut pitkään odotetun ja mieluisan lahjan eli hyvä olo.
Viittaan tässä edelliseen kirjoitukseeni. Minunhan pitäisi olla nyt kiukkuinen ja pahalla päällä siitä terapia hommasta ja muutenkin kun pitkin viikkoa "kivestänny". En missään tapauksessa asioihin suhtaudu olan kohautuksella mutta tämän hetkinen tilanne lähinnä huvittaa. Onko vastaavia kokemuksia😐?
12vuotta masennusta sairastaneena normaali olo (mitä se sitten tarkoitaakin) tuntuu hyvältä. Vuosi sitten olisi varmaan ollut hirvee väsy ja hereillä ollessa kiukkuinen pahan tuulinen joka ainakin minulla pitkään jatkuneena väsyttää entistä enempi.😠
Varmaankin kaksi mahdollisuutta. Joko olen entistä sairaampi tai sitten niin mahdottoman upealta kuin se kuulostaakin niin "martta masennus" aikoo jättää minut. Varovaisen toiveikas tuon jälkimmäisen vaihtoehon puolesta😎. Tulee kyllä jossain vaiheessa takapakkia ja ylilyöntejä mutta jotenkin tuntuu että olen ainaskin osan sitä elämää löytänyt mitä haluan elää.
Mutta nyt aah😴, ihanaa. Juu, väsyttää

Käyttäjä Desper kirjoittanut 21.10.2012 klo 15:24

Mahtavaa! Onneks olkoon! Täälläkin tuntuu välillä normaalilta ja jopa iloiselta, mutta siitä ei oikein uskalla kertoa, kun pelkää Ylermin kostoa. Hänen mielestään kuuluu aina olla paha olo, itku ja hammasten kiristys. Olen kuulemma sen ansainnut. No, hän on ansainnut potk** pers*****.

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 26.10.2012 klo 16:23

moi
Jostain syystä hieman kireä olo. Eilen sain noita "seuralaisia" potkittua ulos niin heti helpotti. Toivottavasti se kelan järjestämä kuntotutkimus kohdallani järjestyy. Saisi osviittaa onko miehestä mihinkään vai joutaako mullan alle tai eläkkeelle (Mikä upea sana😎). Jotain osapäiväistä edes.

No, nyt ei lyyti oikein kirjoita. Kertokaahan kuulumiset. Luulenpa et minullakin on jotain kerrottavaa ensi viikon terapiakäynnin jälkeen... hmm😋. Huumori kukkii!!!

Käyttäjä zimba3 kirjoittanut 04.11.2012 klo 10:58

Moro
Tässä päivän kaksi miettinyt terapia käyntiä enkä voi sanoa et olisi ollut huono käynti. Tuntuu jotenkin uudelta alulta. Kerroin rehellisesti miltä minusta on tuntunut ja miksi olen muutaman kuukauden tauon pitänyt. Luulenpa että melko varmasti jatkan terapia käyntejä ja ennen kaikkea saan niistä jotain hyötyäkin. "martta" pirulainen pääsi osaksi sotkemaan asioita vaan eipä täysin onnistunut😋.
Lyhyesti sanoen sain suuni auki silloin kun piti enkä terapia käynnillä "heitellyt tavaroita" niin kuin pelkäsin... ainakaan tallä kertaa 🙂.

Tällanen juttu vielä. Kävin maksakokeissa pari viikkoa sitten ja niissä on jotain häikkää. Pikaisesti netistä asiaa katsoinkin. Parin vuoden sisällä arvot noussu. Tällä hetkellä 312.
Alkoholia nautin 4-5 vuodessa, yhtenä iltana mutta sitten otetaankin pohjanmaan kautta. Voisiko joku kertoa jos tietää asiasta?
Juice vainajan sanoin, mutta kyllä se kestää koko elämän😎.

Käyttäjä kirjoittanut 04.11.2012 klo 13:10

Maksa-arvot eivät nouse noin satunnaisesta ryyppäämisestä vaan pitää ryypätä hartaasti ja pitkään. Jotkut lääkkeetkin nostavat arvoja, esim mun maksa-arvoja seurataan koko ajan epilepsialääkityksen takia.

Jos arvoissa on jotain häikkää enempi, kyllä se lääkäri sen kertoo paremmin kuin me.
mutta, jos huolestuttaa, kannattaa vähäksi aikaa jättää alkoholi kokonaan pois.

Koska en osaa laittaa sopivaan hymiötä sullle, niin sanon, että tää ei ole huumoria vaan masennusta.