”Martta” masennus ja huumori

"Martta" masennus ja huumori

Käyttäjä zimba2 aloittanut aikaan 03.05.2012 klo 12:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 03.05.2012 klo 12:25

Hei. Minä olen löytänyt huumorista hyvän lyöntiaseen ”Martta” masennusta (tästä lähin vaan Martta) vastaan. Tiedän, silloin kun ei jaksa nousta sängystä ylös, on siinä huumori aika kaukana. Itse olen kehittänyt ajatuksia kuukausien kuluessa siihen että kun pääsen edes istumaan niin voin jo ilkkua Martalle, etpäs pystynytkään pitämään minua vaakatasossa. (hmm, tulipa mieleeni ”tuhmia” ajatuksia) Ihan pienistä palasista liikkeelle. Minulle huumori on parasta kun voin nauraa itselleni ja rökittää Marttaa. yhdistettynä tarinoiden kirjoittamiseen mikä minulla on vielä hyvin hakusessa niin a vot, hyvä tulee. Martta tuossa kuiskuttelee että lopeta ja ajattele synkkiä ajatuksia, niinpä nyt on tirsojen paikka siitä Martta vähiten tällä hrtkellä pitää. Palaillaan ja hyvää kevättä kaikille. tv: Zimba2

Käyttäjä Desper kirjoittanut 01.06.2012 klo 04:47

Onko Marttaa näkyny? Masa perkele tuli taas.

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 01.06.2012 klo 10:02

Don't worry, Desper, Martalla on täällä vakipaikka...

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 01.06.2012 klo 10:12

Desper kirjoitti 1.6.2012 4:43

Jaksaako? kirjoitti 26.5.2012 13:10

KADONNUT: ILONA
Kuka on kaapannut Ilonan ja ominut itselleen? Hyi, hyi. Ilona on tarkoitettu jaettavaksi.
Tuntomerkit: hymy, katsekontakti, ystävällinen sana, auttaminen ja kuunteleminen.
Ilona ei viihdy yksin, vaikka jonkun aikaa pärjääkin. Muuten siitä tulee Tuuli ja se katoaa kokonaan.
Palauttajalle palkkio.

Mites sinä jonkun tyypin jaat? Onko kysymys ns. ilotytöstä?

Ilosta puheenollen: ei se ole ainetta, jota on määräseltään ja joka on sinulta pois, jos sitä on jollakulla toisella.

Olikos se Einstein kun sanoi, että energian määrä on vakio. Siksi siis Ilonaakin on tietty määrä, yhteensä. Ja silloin joku voi olla niin paljon Ilonan kanssa, että joku jää ilman.

Ikäväkseni olen kyllä havainnut, että Marttaa ja Masaa ja muita ilkiöitä tuntuu olevan enemmän kuin vakiomäärä: kaikille riittää yli oman tarpeen... Oliko tuo suuri mies siis väärässä? 😐

Käyttäjä Desper kirjoittanut 01.06.2012 klo 14:00

Jaksaako? kirjoitti 1.6.2012 10:2

Don't worry, Desper, Martalla on täällä vakipaikka...

Enhän mä Marttaa kaipaa enkä oo siitä huolissani. Ihmettelin vaan kun Masa tuli eikä Marttaa näkyny.
Into muuten tuli ja potkas Masaa persuksiin. Käskin sen mennä taas Marttansa tykö. Meinaan että tiedät varautua jos se siellä oleilee.
Kyllä Ilonoita on ihan yhtä paljon kuin noita muitakin olioita. Ilona vaan ei viihdy Kainin kanssa. Kain on kaikesta kateellinen ja ennenkaikkea hautoo mielessään veljesmurhaa, niinkus varmaan kaikki muistaa.

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 01.06.2012 klo 17:40

Alku viikosta martta palasi lomalta, en päästänyt sisään. (HUOM. tästä lähin kun on martasta, masasta tai muusta samantapaisesta ilkimyksestä kyse niin pieni kirjain varmaan riittää😋) Katselin ulos kun martta käveli tietä pitkin suoraan oveani kohti. Kuin salama olin ulkona teräksellä vahvistetun uuden nuijani kanssa. Matkalaukut tipahtivat niille sijoillensa ja martta juoksi kovaa kyytiä pois kiljuen samalla paino kelvotonta tekstiä. Yritin seurata, ei onnistunut. En tajua vieläkään sitä vauhtia. Enhän minä muutako ihan "vähän" olisin kokeillut sitä nuijaa. Ikään kuin sisälle ajanut.😎
Jäi kyllä hienoinen pelko että yrittää viikonloppuna sisälle tai varmaan yrittää vaan enpä viissi sitä nyt murehtia

Pitääkin kerätä voimia😴

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 02.06.2012 klo 00:38

Nauroin viesteillenne mielettömästi, ne olivat niin hauskoja!

Tunnustan: Ilona on tällä hetkellä vierailemassa kotonani.

Juomme täällä teetä yhdessä ja nauramme maailman mielettömyydelle. Ja sille, että kukaan ihminen ei oikeasti tiedä, miksi tänne maailmaan on syntynyt, ja kuitenkin me vain täällä kuljemme ympäriinsä kuin maailman herrat ja kuvittelemme tietävämme kaikesta kaiken. Kuvittelemme olevamme varmoja siitä, mistä maailma on syntynyt ja mikä on ihmisen tarkoitus maailmankaikkeudessa. Todellisuudessa kellään meistä ei ole hajuakaan, että mitä helvettiä me täällä oikein teemme. 😀

Unelmakin on täällä kanssani. Luotan häneen taas vähän enemmän. Hän sai minut soittamaan sille ihmiselle, josta unelmoin, ja kertomaan, mitä tunnen sitä tyyppiä kohtaan. Se mies kiitti minua siitä, että tein niin. Vaikka emme varmaan koskaan päädy yhteen, niin oloani helpotti avautua hänelle tunteistani. 🙂

(Ja siis kaikille selvennökseksi: en ole mikään kodinrikkoja, joka yrittää juonitella miestä sänkyyn. Kyseinen mies sattuu olemaan mielettömän uskollinen, ja hän on myös kertonut naisystävälleen tunteistani. Eikä tämä ole kuulemma ollenkaan mustasukkaista sorttia. Ja sanoin tälle miehelle, että jos hän ja hänen naisystävänsä parhaaksi näkevät, niin sen miehen ja minun ei tarvitse enää nähdä. No, tää mies sano, että mä oon sille kuitenkin niin hyvä _ystävä_, että se haluaisi nähdä mua silti.)

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 02.06.2012 klo 15:20

*Manta -raiteella*

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 02.06.2012 klo 19:06

Martta kävi täälläkin vuorokauden visiitillä. Makaa tällä hetkellä ulkona. Toivottavasti sai vakavan sydänkohtauksen. Taitaapi turha toivoa niin hyvää asiaa. Kyseleen en kyllä mene.

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 03.06.2012 klo 19:38

Täällä ovat kaikki pahikset - taas. Yritin lenkillä kävellä karkuun, mutta pysyivät mukana. Ne tulee sisään ovista ja ikkunoista, vaikka parhaani mukaan yritän rakoja tukkia. 🤕

Noinkohan enää edes tunnistaisin Ilonaa, Onnea tai Unelmaa... en muista koska olen heidät viimeksi kohdannut.

Ja lääkärin korvaan kuiskii pieni Ansa, yrittää saada lääkärin kysymään jotain kamalaa ja esittämään kieroja kommentteja.

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 04.06.2012 klo 08:37

🙂👍. Iisamarille tämä😎.

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 04.06.2012 klo 09:39

Näyttää olevan Toivon nimipäivä.

Tietääkö kukaan, misten sen löytäisin?

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 05.06.2012 klo 13:49

🙂 Mistä toivo löytyy. pistitpä aika pahan. Se kun eri ihmisiltä löytyy mitä markillisimmistä paikoista. Sellaisistakin mitä toiset pitävät huonoina juttuina.
(Ja taas tuli poikamiehelle tuhmia ajatuksia mieleen, anteeksi).
Minä olen löytänyt toivoa tästä huumorista, kirjoittamisesta ja puhumisesta.
Ja tietenkin kun on minusta kyse niin😴. Heippa.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 05.06.2012 klo 14:18

Se kolkuttaa jo ovellasi, Toivo meinaan. Päästä sisään!

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 06.06.2012 klo 09:37

zimba2 kirjoitti 4.6.2012 8:37

🙂👍. Iisamarille tämä😎.

hehe. kiitos <3

Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 06.06.2012 klo 12:28

Ihan pakko kertoa, Iisamarille iso kiitos kun et suuttunut. Olen suututtanut lukemattomia ihmisiä tuolla hölmöllä huumorilla jota itse en missään tapauksessa tarkoita loukkaukseksi vaan piristykseksi 🙂.

Toivolla, ilonalla ja unelmalla on yksi merkittävä ero marttaan. Eivät tule sisään kutsumatta eikä martta lähde kuin kantamalla ulos😉.
Pitää lähteä vilkaisemaan löytyisikö kylälltä huumorin tajuttomia ihmisiä niin sais taas valittaa ettei kukaan ei kukaan ymmärrä minua eli ei tällä kertaa 😴.