”Martta” masennus ja huumori

"Martta" masennus ja huumori

Käyttäjä zimba2 aloittanut aikaan 03.05.2012 klo 12:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 03.05.2012 klo 12:25

Hei. Minä olen löytänyt huumorista hyvän lyöntiaseen ”Martta” masennusta (tästä lähin vaan Martta) vastaan. Tiedän, silloin kun ei jaksa nousta sängystä ylös, on siinä huumori aika kaukana. Itse olen kehittänyt ajatuksia kuukausien kuluessa siihen että kun pääsen edes istumaan niin voin jo ilkkua Martalle, etpäs pystynytkään pitämään minua vaakatasossa. (hmm, tulipa mieleeni ”tuhmia” ajatuksia) Ihan pienistä palasista liikkeelle. Minulle huumori on parasta kun voin nauraa itselleni ja rökittää Marttaa. yhdistettynä tarinoiden kirjoittamiseen mikä minulla on vielä hyvin hakusessa niin a vot, hyvä tulee. Martta tuossa kuiskuttelee että lopeta ja ajattele synkkiä ajatuksia, niinpä nyt on tirsojen paikka siitä Martta vähiten tällä hrtkellä pitää. Palaillaan ja hyvää kevättä kaikille. tv: Zimba2

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 04.11.2014 klo 18:34

Zimba🙂🌻

Minua ei ainakaan ärsytä. Sinä olet itsekin kokenut masennusta ja osaat tsempata ymmärtävästi ja oikealla tavalla. Kiva, kun jaksat tsempata meitä. Ja minä ihailen, kun sinulla on aina huumori silti matkassa, juuri tuo 😴😴

Minusta on kiva, että sinä olet vuodenaikaan nähden hyvässä kuosissa, eikä Martta-Paska pääse ottamaan sinusta niskalenkkiä.

Kunpa tästä itsekin vielä nousisi..Tuo Kari Tapion laulu: "myrskyn jälkeen" on aivan mahtava ja minulla on se levyllä. Todella koskettava ja viisas laulu.

Jaksamista ja 😴😴 välillä.

🙂👍

Käyttäjä propeli5 kirjoittanut 05.11.2014 klo 08:03

Huomenta Zimba.Tulin tänne kurkistamaan näin heti aamusta.Piristi tuo ainakin minua 😉.
Kyllähän tuo huumori kantaa ainakin minua.Yritän ajatella jokapäivä hyviä asioita ja kaikkea sellaista mitä minulla on☺️❤️.Olen aina ollut aamuvirkku,nyt on aikoja jolloin täytyy repiä itsensä sängystä ylös.Olen huomannut sen että,jos jaksaa lähteä aamulla lenkille niin jaksaa paljon paremmin tehdä ja touhuta päivällä🙂👍.Nyt tämä pimeys vaan tuppaa olemaan myös sellainen joka vetää mielen matalaksi.Ei auta eteenpäin se on mentävä niin,kuin mummo lumessa.Saapi nähdä milloin se lumi yllättää meidät.Zimba oletko huomannut kuinka karvaisista eläimistä saa energiaa?itselläni on kissa,josta meinasn luopua kesällä,mutta kukaan ei huolinnut sitä, joka olikin hyvä.On tosta kissasta paljon iloa ja seuraa,vaikka joskus suututtaakin,mutta se varmaan kuuluu asiaan😉.Jee tänään onkin sitten vähän valoisampi päivä eikä sada vettä.Kohta aamulenkille.Mukavaa päivää kaikille.

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 06.11.2014 klo 13:34

Kyllä eläimet piristää. Itse en omista mitään mutta naisystävällä on ja siellä paljon aikaa vietän.🙂
Kuulin tassä pari positiivistä asiaa. Jos tipahdat parvekkeelta voit ajatella että hissillä olisit tullut paljon hitaammin alas tai jos mies vie naisystäväsi niin voit ajatella että hyvä ettei vienyt minua 😉😉

Äläkää suuttuko😀 😴😴

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 07.11.2014 klo 21:06

Minä haluaisin tehdä jotain "pöhköä" että ihmiset naurais. Naku juoksua ihan Aatamin asussa vaikka, on vaan kylmä jospa sitten kesemmällä. 😉.

Jotain tekisi mieli tehdä,ei siivota vaan jotain josta olisi iloa kaikille. Nakujuoksusta joku saattaa tykätä huonoa enkä halua sitä🙂. Jotain jee hyvä meno päällä. Eikä ole pisaraakaan alkoholia mukana.😎.
Sodassa ja rakkaudessa on kuulemma kaikki keinot sallittuja mutta minä sanon että se pätee tuohon meidän kaikkien "Rakkaaseen" martta masennukseen myös. Täyttä sotaahan tämä väliin on🙂.

Voikaahan paksusti🙂🌻 🙂🌻 🙂🌻 ja 😴

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 08.11.2014 klo 12:16

Ha haa! Vai nakujuoksua🙂 Voithan koittaa miten ympäristösi siihen suhtautuisi. Voisit kyllä viikunanlehden laittaa kriittisen paikan päälle. Mutta en tiedä, voisit löytää itsesi jostain suljetulta ja jos se ei kuulu suunnitelmiin niin ehkä parempi jättää väliin.

Martta paskiainen tuntuu marraskuussa voivan hyvin ja paksusti. On sen sesonkiaika oikein. Ihana olisi nakella sitä mädillä perunoilla ja samalla huutaa haukkumasanoja. Täälläkin se vain päivystää, vaikka välillä käsken lähteä vetämään. Pienen hetken on poissa ja palaa takaisin.

Täällä on melko 😴😴 tunnelmat. Saa välillä tehdä töitä ettei ala uinumaan. Hämärää, hämärää, hämärää..ja radion papatusta.

🙂👍

Käyttäjä propeli5 kirjoittanut 09.11.2014 klo 17:38

Hei.Tuo nakujuoksu voisi kyllä piristääkkin😉.Ihmettelen miten olen näin pirteä enkä nuku enään päiväunia.Illalla ei väsytä yhtään,kun pitäisi mennä nukkumaan,vaikka nukahdan kyllä melkein heti,kun pääni tyynyyn kallistan🙂.Laitoin kynttilän palamaan ja piristämään vähän iltaa.Mikä ihmeen jumijarru on jäänyt päälle,kun en saa itseäni liikkeelle,vaikka pirteä olenkin.Kohta pitäisi lähteä äänestämään,äänestysaikaa vielä jäljellä🙂🌻.Liivi päälle ja valo pyörään ja menoksi.Mukavaa iltaa🙂🎂 ja kaikille Isille .

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 11.11.2014 klo 15:10

Nyt väsyttää. "Takki tyhjä". Ei tee mieli mennä edes sinne nakujuoksulle. 😴
Muuten ihan ok 🙂. Eipä tässä muuta 🙂👍.

🙂🌻🙂🌻😴😴

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 11.11.2014 klo 15:23

Ehdit kyllä juoksennella vaikka sitten keväämpänä, kun on paremmat ilmatkin🙂👍

Tämä pimeys on 😴😴 aikaa ja silloin pitää vain 😴😴 kun siltä tuntuu. Kunhan nyt saa perusasiat hoidettua.

Minä vaadin itseltäni joka toinen päivä toimintaa ja joka toinen päivä levähdän eli en tee oikeastaan mitään.

Näillä mennään.

Voithan pistää pienen tavoitteen, että jouluna juokset nakuna ympäri joulukuusta jos siltä tuntuu😎

Jaksamisia, sitä me kaikki tarvimme nyt.

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 15.11.2014 klo 10:33

Sellainen jouluinen nakujuoksu. Siitähän vois tälle paikka kunnalle tehdä perinteen. Mennä juoksemaan ympäri kaupungin joulu kuusta se olisi sen verran isoki ettei mene pää pyörälle eikä varmaan tulisi tungostakaan ensimmäisinä vuosina. 😉. Joo...

Ihan tässä on rauhallisin mielin. Ei hyvä ei huono olo tila🙂 Paitsi että😴😴😴

Kaikille🙂👍🙂👍🙂👍

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 15.11.2014 klo 13:10

Jouluinen nakujuoksu, jonka jälkeen löytäisi itsensä suljetulta😉

Marraskuu on ihan 😴😴😴

Sama täällä. Ei niin huono, eikä hyvä.

Onhan siinäkin jotain jännitystä seurata olotilojensa kehitystä, että minne päin seuraavaksi hurahtaa.

Hyvä niin kauan, kuin muistaa hengittää.

🙂👍

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 18.11.2014 klo 22:52

Juu, olisipa ainakin jotain kerrottavaa jos joku minulta kysyisi että oletko viettänyt erinlaisen joulun.
Hävettää laskea tästä leikkiä kun se joillekkin on totisinta totta mutta en minä pahalla.
Vanhana pappana kun istuskelen kiikkustuolissa niin joku kysyy että mikäs se oli vaarin mieleen painuvin jouluaatto. Oishan se reteetä kertoa jossain juhlissa vieläpä mikrofoniin että joo se oli silloin 2014 aattona kun juoksin nakuna kaupungin joulukuusta ympäri ambulanssi henkilökunta perässä niin se on jäänyt tässä vuosien varrelta mieleen. Minä voisin kyllä tapausta tarkemminkin selittää.
Siihen se varmaan jää kun hoitaja kuskaa minut pyörätuolissa takaisin huoneeseen.😴😴😴 🙂👍

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 19.11.2014 klo 14:19

"Ysävämme räkä-reino" on näköjään tullut kylään yön aikana😝.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 23.11.2014 klo 09:37

Minua ei ainakaan loukkaa vaan naurattaa tuo mitä kirjoitit😀 Ihan parasta huumoria. Oletan, että tarkoitat sillä Räkäreinolla räkätautia eli flunssaa? Joo, kokemusta on. Minulla kesti kaikkinensa melkein 3 viikkoa. Ensin tuli järkky flunssa-nielutulehdus, joka meni poskiontelotulehdukseksi ja sitä räkää tosiaan riitti. Jouduin syömään ab-kuurin ja kortisonisuihketta nokkaan kaksi viikkoa. Kyllä oli kauhea olo ja vielä kaiken kaamoshäsmäkän ja mt-ongelman lisäksi niin avot!

Onko Martta Reinon kanssa käsikädessä? Tietysti ovat niiiiiin söpö pariskunta. Painukoot hevon hiiteen!!!!!!! Menkööt muualle kuhertelemaan!!!!!!!

Jaksamista🙂👍

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 24.11.2014 klo 13:13

Martta ja masa ne ovat aviopari. Räkäreino on niiden pikkuserkku.😋. Tässä muutaman vuoden aikana kun olen jaksanut olen tutkinut heidän sukupuutaan ihan sen takia et löytyskö sieltä syy heidän v...seen käytökseen.😎. Onhan siellä monen näköistä epeliä.😝. Tässä tapauksessa voisi sanoa et suku on pahin.
Räkäreino on flunssa.

Ei muutako🙂👍🙂👍🙂👍 ja 😴😴😴

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 26.11.2014 klo 13:20

Isot kiitokset vaan sosiaali toimelle joulumielestä ja lähimmäisen rakkaudesta. Joulukuun toimeentulo tuki hylätty et nyt sitten saa olla ilman terapiaa ja hammaslääkäriä ainaski joulukuun. Ei yksin kertaisesti saa autoon bensaa. Linjaautot ei kule ja matkaa 17km.
Lähinnä tämä tarkoittaa hyvää ystäväni. En ihmettele puheita itsarista. Sossu pääsee halvemmalla kun järjestää halvat hautajaiset.