Mä en vaan jaksa enää.

Mä en vaan jaksa enää.

Käyttäjä SCIM aloittanut aikaan 12.07.2015 klo 19:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä SCIM kirjoittanut 12.07.2015 klo 19:09

Olen ollut psykiatrisella osastolla puoli vuotta. Mun on iha hemmetin vaikeaa koko ajan. Äänet ja mieli kertoo että mun pitää riehua koko ajan. Olen nyt kuukauden ollut eristyksessä ja mua pelottaa et ku pääsen täältä pois tuonne osaston puolelle, niin että alan riehumaan ku en vaan voi hallita välissä omaa käytöstä. On vain helppo ottaa tuolista kiinni ja nakata se ikkunaan, silloin olo helpottuu. Vähäksi aikaan. Mä oon niin väsynyt tähän taistelemiseen etten vaan jaksa enää, tuntuu et olisi vain helpompi jos olisin tuolla toisellapuolella, taivaassa.
Joutuin sairaalaan tossa pari yötä sitten kun mulla tuli Migreeni kohtaus. Muhun sattu ja en voinut olla paikoillani ku tuntu et pitää riehua, mä kävelin tippatelineen kans ees taas enkä voinut rauhoittua, tuntu et oli pakko.
Miten pääsen tästä riehumis tunteesta pois 😑❓ En oikeasti jaksa tätä enää, auttakaa. 😯🗯️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.09.2015 klo 14:27

Hei, SCIM!☺️❤️☺️

Kiitos kysymästä!🙂 Mun vointi vaihtelee. Nyt oon ollut vajaan viikon ilman Mirtazapinia. En tiedä, onko mulla vielä vieroitusoireita. Oikeastaan ainut, mitä mietin, on tämä ajan kokeminen. Aika taaksepäin tuntuu tosi pitkältä. Ja jossain määrin myös eteenpäin. En siis koe pitkästyväni, vaan se on enemmän tuo kokemus. Huomaan, että tästä aamustakin tuntuu olevan jo tosi pitkä aika. Puhumattakaan eilisestä päivästä!

Masennus ei ole pahentunut eli se on ennallaan. Ja kai tuo ahdistuskin on ihan samanlaista.

Hienoa, että olet päässyt ulos!🙂👍 Ymmärsinkö oikein, että olit potilastoverin kanssa ulkona ilman hoitajaa?

Hyvää jatkoa sinulle!

Käyttäjä arka kirjoittanut 01.10.2015 klo 09:59

Hei SCIM!
Hienoa että nautit ulkoilusta. Kirjoittele!

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 02.10.2015 klo 12:13

Jardin Prive kirjoitti 30.9.2015 14:27

Hei, SCIM!☺️❤️☺️

Kiitos kysymästä!🙂 Mun vointi vaihtelee. Nyt oon ollut vajaan viikon ilman Mirtazapinia. En tiedä, onko mulla vielä vieroitusoireita. Oikeastaan ainut, mitä mietin, on tämä ajan kokeminen. Aika taaksepäin tuntuu tosi pitkältä. Ja jossain määrin myös eteenpäin. En siis koe pitkästyväni, vaan se on enemmän tuo kokemus. Huomaan, että tästä aamustakin tuntuu olevan jo tosi pitkä aika. Puhumattakaan eilisestä päivästä!

Masennus ei ole pahentunut eli se on ennallaan. Ja kai tuo ahdistuskin on ihan samanlaista.

Hienoa, että olet päässyt ulos!🙂👍 Ymmärsinkö oikein, että olit potilastoverin kanssa ulkona ilman hoitajaa?

Hyvää jatkoa sinulle!

Eiku meitä oli porukka pihalla, noin 7 potilasta ja 3 hoitajaa. Olen päässy nyt kolmena aamuna ulos ja tiedättekö, tänää nostettiin iltaosasto aika tuntiin, on niin huippua !

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.10.2015 klo 21:08

Hei, SCIM!☺️❤️☺️

Oletko voinut käyttää kaikki vapautesi, osastolla olon ja esim. ulkoilut? Tarkoitan, että sua ei ole ahdistanut liikaa, vaan olet pystynyt olemaan ja menemään sen mukaan, kuin mahdollisuuksia on ollut...

Mitä sinulle kuuluu viikonlopun jäljiltä?

Mulla oli tyttö luonani viikonloppuna - paitsi silloin, kun oli kavereiden kanssa, mitä oli lähes koko eilinen. Hän lähti pois, kotiinsa isänsä luo. Ja mun on taas tosi vaikea kestää tämä tilanne. En tiedä, mitä tehdä. Mun valintani ei ole nyt niitä kaikkein terveimpiä. No tervehän en olekaan...

Hyvää viikon alkua sinulle!

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.10.2015 klo 12:58

Hei SCIM!
Voimia sulle ja toivottavasti pääset pian ieltä sairaalasta pois. Mitä mieltä olet seurakunnasta. Minä olen alkanut käymään seurakunnan ryhmässä mielenterveyskuntoutujille. Virret ja raamatunluku antavat voimmaa.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 09.10.2015 klo 12:08

Jardin Prive kirjoitti 4.10.2015 21:8

Hei, SCIM!☺️❤️☺️

Oletko voinut käyttää kaikki vapautesi, osastolla olon ja esim. ulkoilut? Tarkoitan, että sua ei ole ahdistanut liikaa, vaan olet pystynyt olemaan ja menemään sen mukaan, kuin mahdollisuuksia on ollut...

Mitä sinulle kuuluu viikonlopun jäljiltä?

Mulla oli tyttö luonani viikonloppuna - paitsi silloin, kun oli kavereiden kanssa, mitä oli lähes koko eilinen. Hän lähti pois, kotiinsa isänsä luo. Ja mun on taas tosi vaikea kestää tämä tilanne. En tiedä, mitä tehdä. Mun valintani ei ole nyt niitä kaikkein terveimpiä. No tervehän en olekaan...

Hyvää viikon alkua sinulle!

Nyt vasta tulin käymään täällä !
Olen pystynyt olemaan kaikissa mukana mihin olen päässytkin !
🙂👍
Nyt tosiaan on kaikki ruokailut, aamulla 2 tuntia pois huoneesta ja illalla tunti yhteisistilois !

Minkä ikäinen tyttö sinulla on ? ☺️ on varmasti ikävä kun hän lähtee, mut muista et pystyt kuitenkin jonain päivänä vielä näkemään 🙂

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 09.10.2015 klo 12:09

arka kirjoitti 5.10.2015 12:58

Hei SCIM!
Voimia sulle ja toivottavasti pääset pian ieltä sairaalasta pois. Mitä mieltä olet seurakunnasta. Minä olen alkanut käymään seurakunnan ryhmässä mielenterveyskuntoutujille. Virret ja raamatunluku antavat voimmaa.

Ikävä kyllä joudun olemaan vuosia täällä ☹️
No en oikein ole tutustunu siihen mitä seurakunnassa tehdään joten en oikein ole mitää mieltä, kiva jos se sinua auttaa 🙂

Käyttäjä arka kirjoittanut 10.10.2015 klo 18:54

Hei SCIM!
Miten päiväsi ovat menneet, oletko ollut osaston puolella tai oletko ulkoillut. Toivottavasti vointisi on jo parempi ja toivon kovasti iloa päiviisi. Kirjoittele!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.10.2015 klo 09:21

Hei, SCIM!☺️❤️☺️ Mitä sulle kuuluu? Miten olet pärjännyt? Onko sulla ollut enää niitä haluja riehua?

Mä lopettelen Ketipinorin käyttöä. En ole puhunut asiasta vielä lääkärin kanssa. En tiedä, milloin puhun. Mulla on torstaina terapia. Kerron kai hoitajalle, miten vähennys on sujunut. Kertokoon hän sitten lääkärille.

Mä yritin katsoa netistä, mitä vieroitusoireita Ketipinoriin liittyy, mutta siitä oli tosi vähän keskustelua. Joillain on sujunut tosi helposti, joillain ollut tosi isoja vaikeuksia. Mä nyt sitten katson, miten mulla menee... Mä teen aina jotain hölmöä. Tää on nyt sitten yksi sellainen...

Voimia sinulle!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.10.2015 klo 08:54

Hei, SCIM!

Tulin kuulumisiasi kyselemään... Et ole vähään aikaan itsestäsi päivittänyt. Onko ollut vaikeaa?

Mä vähennän Ketipinoria. Sain siihen eilen lääkäriltä suostumuksen. Mulla on unen kanssa viekkareita. Alkuun nukutti liikaa, tällä hetkellä heräilen. Pelkään vähän, että masennus pahemmin. Nyt hidastan lääkkeen vähentämistä. Oon syönyt sitä niin pitkään, yli 10 vuotta, että kokeilen nyt, missä kunnossa olen, voinko olla ilman tuota lääkettä. Jos ei onnistu, niin sitten jatketaan sillä.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 03.11.2015 klo 13:29

Olen voinut tosi huonosti. Tunnen et Saatana on täällä, se pelottaa mua. Pelkään koko ajan.
Riehua en oo ees jaksanu, se on liian uuvuttavaa.
Tahdon vain päästä tätä kaikkea karkuun, en jaksa enää, tahdon siviiliin vaikka tiedän etten pärjää siellä. Olen väsynyt. Olen yksin. Olen hukassa. Olen tyhjänä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.11.2015 klo 14:25

Voi sua, SCIM! Kirjoita lisää, jos jaksat. Luen mielelläni, mitä sinulle kuuluu. Toivottavasti olosi helpottaa edes vähän!😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 04.11.2015 klo 09:07

Hei SCIM!
Minäkin olen odottanut kuulumisiasi. Jos puhuisit lääkärillesi että saisit kunnon rauhoittavat lääkkeet ja saisit kotiutua. Sairaala ei ole rakkauden paikka. Kirkko on sen sijaan sitä varten että auttaa meitä kärsiviä, ajattelin että voisit hakeutua seurakuntaan . Minä käytän rauhoittavien lisäksi olutta ahdistukseen, en koskaan väkeviä vaan keskiolutta ja en liikaa vaan sen verran että se rentouttaa ja poistaa ahdistusta. Seurakunnassa on pappien lisäksi rakkaat uskonsisaret ja veljet, minullakin on yksi uusi esirukoilija ja toinen kai tulossa kun sain tietää että hänelle voi soittaa ja pyytää esirukousta ja hän itsekin kuulemma soittaa ja pyytää esirukousta jos on tarvis. Lisäksi seurakuntaan voi jättää esirukouspyynnön jolloin koko seurakunta rukoilee puolestasi. Mitä mieltä olet jos alan rukoilemaan puolestasi että pääset pois sieltä sairaalasta ja saat toipua seurakunnan keskellä.Jään odottamaan mielipidettäsi asiasta kirjoita pian.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 12.11.2015 klo 22:28

En osaa oikein muuta sanoa ku tsempata jaksamaan 🙂👍 Olet yhtä tärkeä ihminen, kuin kaikki muutkin. Kyllä sä vielä nouset sieltä, vaikka tällä hetkellä onkin vaikeaa.

Tsemppiä 🌻🙂🌻

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 13.11.2015 klo 15:07

Jardin Prive kirjoitti 3.11.2015 14:25

Voi sua, SCIM! Kirjoita lisää, jos jaksat. Luen mielelläni, mitä sinulle kuuluu. Toivottavasti olosi helpottaa edes vähän!😍

Hei Jardin Prive !
Nyt olen voinut paremmin, olen välillä ollut turhanki iloinen ja energinen, menny vähä yli 😟
Huomenna eli lauantaina ja sunnuntaina vanhemmat tulee käymään ! Odotan innolla. Ne tuo mulle vaatteita ja herkkuja paljon ! Vähä jännittää ku ajattelee et ahdistus ei saa tulla silloin.
Meidän koiraki tulee ☺️❤️
Mitä sinulle ? Mite olet jaksellu ? ☺️❤️☺️