Mä en vaan jaksa enää.

Mä en vaan jaksa enää.

Käyttäjä SCIM aloittanut aikaan 12.07.2015 klo 19:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä SCIM kirjoittanut 12.07.2015 klo 19:09

Olen ollut psykiatrisella osastolla puoli vuotta. Mun on iha hemmetin vaikeaa koko ajan. Äänet ja mieli kertoo että mun pitää riehua koko ajan. Olen nyt kuukauden ollut eristyksessä ja mua pelottaa et ku pääsen täältä pois tuonne osaston puolelle, niin että alan riehumaan ku en vaan voi hallita välissä omaa käytöstä. On vain helppo ottaa tuolista kiinni ja nakata se ikkunaan, silloin olo helpottuu. Vähäksi aikaan. Mä oon niin väsynyt tähän taistelemiseen etten vaan jaksa enää, tuntuu et olisi vain helpompi jos olisin tuolla toisellapuolella, taivaassa.
Joutuin sairaalaan tossa pari yötä sitten kun mulla tuli Migreeni kohtaus. Muhun sattu ja en voinut olla paikoillani ku tuntu et pitää riehua, mä kävelin tippatelineen kans ees taas enkä voinut rauhoittua, tuntu et oli pakko.
Miten pääsen tästä riehumis tunteesta pois 😑❓ En oikeasti jaksa tätä enää, auttakaa. 😯🗯️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.08.2015 klo 15:31

Hei, SCIM!☺️❤️☺️

Mun vointi vaihtelee päivittäin. Yleensä aamusta olo on ok, ja vielä päivälläkin. Mutta useimmiten illasta väsyn ja muutun masentuneemmaksi.

Kävin eilen kävelyllä, ja samaa yritän tänään. Syön vielä välipalaa, joten odottelen hetken ennen kuin lähden ulos. Kävin äsken kirjastossa ja kaupassa. Innostuin tässä joku päivä palstaviljelystä, ja ilmoittauduin palsta-jonoon. Olisi kiva saada ensi kesäksi oma maapläntti. Oon nyt lainannut ja varannut paljon puutarhakirjoja. Joitain sain jo lähikirjastosta, loput tulevat myöhempinä varauksina.

Mitä sinulle kuuluu? Mukavaaa päivän jatkoa!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.08.2015 klo 14:02

Hei, SCIM!😍

Mitä sinulle kuuluu? Vieläkö pyörit näillä sivuilla? En ole sinusta hetkeen kuullut, tulin sinua kyselemään...

Kirjoittele, jos täällä vielä olet.☺️❤️

Käyttäjä arka kirjoittanut 29.08.2015 klo 10:00

Hei SCIM!
Millaista elämäsi on, Minä taistelen kovasti. Saanko kysyä mitä ajattelet Jeesuksesta? Hän on erityisestimeitä sairaita ja heikkoja varten. Rukoillaanko yhdessä, rukoile sinä minun puolestani ja minä rukoilen sinun puolestasi. Kirjoittele usein tänne ja kerro mitä olet tehnyt. Taistellaan itsemurhaa vastaan.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 01.09.2015 klo 09:27

Jardin Prive kirjoitti 28.8.2015 14:2

Hei, SCIM!😍

Mitä sinulle kuuluu? Vieläkö pyörit näillä sivuilla? En ole sinusta hetkeen kuullut, tulin sinua kyselemään...

Kirjoittele, jos täällä vielä olet.☺️❤️

Lähti edellinen viesti liian aikaisin 😠

Hei Jardin Prive ! ☺️❤️
En ole vähään aikaan käynyt.
Mulle kuuluu parempaa. Pääsen noin tunnin välein tupakalle ja saan käydä kahvilla muitten kans sekä iltaisin 15 min osaston puolella 😉
Mitä sinulle kuuluu ?
En ole ollut eristyksessä kolmeen viikkoon ! Oon niin mielissään, mutta olen vielä huoneessa mikä on lukittu mut olen tyytyväinen näihin vapauksiin, vieläkö ulos pääsisi 🙂👍

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 01.09.2015 klo 09:31

arka kirjoitti 29.8.2015 10:0

Hei SCIM!
Millaista elämäsi on, Minä taistelen kovasti. Saanko kysyä mitä ajattelet Jeesuksesta? Hän on erityisestimeitä sairaita ja heikkoja varten. Rukoillaanko yhdessä, rukoile sinä minun puolestani ja minä rukoilen sinun puolestasi. Kirjoittele usein tänne ja kerro mitä olet tehnyt. Taistellaan itsemurhaa vastaan.

Hei arka !
Yritän uskoa Jeesukseen mut se ei ole auttanu mua niin en tiedä onko se oikeasti olemassa.
Olen tänä vuonna kahdesti yrittänyt itsemurhaa.
Olen päässyt enemmän osaston puolelle niinku edellisessä viestissä kerroin.
Päivät pelaan iPadilla ja illat yritän ahdistuksen kans katsoa telkkaria.
Elämäni on melko tyhjää nykyään ja tekemiset on rajattuja. Mut jos sitä joku päivä pääsisi osaston puolelle 🙂👍

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 02.09.2015 klo 12:56

Välis tuntuu ettei mikään kiinnosta, millään ei ole väliä, yksin tänne huoneeseen jätetty, jolla ei ole ketään. Vaikka omistan ihanan perheen ja mulla on ystäviä jotka välittää, 😍
Tänää puhuin lääkärin kans et saisin lisää osastolla olo aikaa ja koko ajan ei ois hoitaja perässä, se ois tosi kiva vaikka välis tuntuu et iha sama missä oon.

Käyttäjä arka kirjoittanut 02.09.2015 klo 13:15

Hei SCIM!
Tätähän se on kun päivät on aika tyhjiä kunon eläkkeellä. Aikaisin herään kun en saa nukuttua pitkään ja mieskin herää yleensä aika pian ja sitten keitetään kahvit ja aletaan kattoon tallennuksia. Luen aika paljon ja onhan sitten tiskaus ja ruuanlaitto, tosin vasta illemmalla. Minulla on vapaaehtoistyöpaikka kerran viikossa, ottaisin enemmänkin mutta mies eräästä syystä vastustaa. Toivon että saisin pari paikkaa lisää. Kirjevaihtokavereita minulla on kolme. Anoppi vie minut helluntaiseurakuntaan. Auttaa jos on vähän liikkeellä.Onko sinulla tapana käydä missään vai oletko koko ajan kotona? Haluan rukoilla puolestasi. Kirjoittele!

Käyttäjä arka kirjoittanut 02.09.2015 klo 13:34

Hei SCMS!
Anteeksi kun en heti muistanut että olet osastolla, luin uudestaan ketjusi alusta asti ja tajusin. Käykö sinua kukaan katsomassa? Taisit mainita että sulla on perhe, minkälainen? Kirjoittele!

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 02.09.2015 klo 14:37

Hei arka !
Mä kans oon eläkkeellä. Minkä ikäinen olet ?
Millainen se on se vapaaehtoistyö ? 🙂
Joo todella olen osastolla ja huoneessa josta en pääse ku tupakalle ja kahville ja illalla 15 min osaston puolella. Tänää lääkärin kans puhuttiin lisää osastolla aikaa kunnes omahoitajat tulee töihin. Odotan innolla.
Olen yrittänyt lukea, mutta se ei onnistu. Ois kiva saada lisää tekemistä mut kai kaikki pikkuhiljaa.
Mulla on tosi kivat omahoitajat ! Niitten kans kyllä tuun juttuun.
Olen laihtunut nyt vuodessa melkein 30 kg ja vieläkin tahdon laihtua.

Käyttäjä arka kirjoittanut 03.09.2015 klo 10:05

Hei SCMS!
Olen 54 vuotias. Minun diagnoosini on vaikea masennus, yleitynyt ahdituneisuushäiriö ja pakko-oireinen häiriö. Minulla on mies ja 17-vuotias tytär täällä kotona ja muualla kaksi aikuista poikaa jotka sairastavat skitsofreniaa. Vapaaehtoistyöni on käydä ulkoiluttamassa erätä mummoa joka sairataa altzhaimerin tautia. Käyn siellä aina tiistaiin. Mulla on sama ongelma kuin sulla että tekemistä ei oikein tahdo olla. Oletpa sinä laihtunut paljon, ei ole tainnut olla paljoa ruokahalua. Minkä ikäinen itse olet? Kirjoittele taas miten päiväsi on mennyt?

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 03.09.2015 klo 12:50

Minä olen 23-vuotias. Joo, ruokahalu lähes kadonnut 😑❓
Tämä päivä on mennyt melko lailla ahdistuksen kans. Olen tutustunut täällä Facebookin kautta pariin tyttöön, ovat todella mukavia 😋
iPadia taas pelannut ja juuri kävin kahvilla, oli kiva vaikka äänet käski riehumaan.
Illalla taas 15 min osaston puolelle 🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 04.09.2015 klo 11:02

Hei Scim!
Saatko öisin nukuttua? Onko sinulla mitään lukemista siellä? Minä olen lukenut hartauskirjaa ja ajattelin mennä seurakunnan ryhmään mielenterveyskuntoutujille. Onko sinulla paljon lääkitystä? Minulla on anfranil loppu, pitäs saaha lisää jos auttas pakkoajatuksiin. Pidetään yhteyttä, ajattelen sinua!

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 04.09.2015 klo 11:22

Hei arka !
Saan hyvin nukutuksi, onneksi, ennen oli ongelma et heräsin puolentunnin välein, mut nykyään saan nukutuksi.
On mulla kirja ja lehtiä mitä välis luen, mut mun on tosi vaikea keskittyä.
On mulla aika paljon, mulla on lito, lamictal, propraali, leponex ja peratsiini. Mulla on tosi kamalia ääniä mitä en edes täällä pysty kertomaan, ne on aivan hirveitä 😞 mut ku kerron ne ääneen se helpottaa.
Olen nyt piirrellyt vähä mikä kans auttaa ahdistukseen 🙂🌻
Toivoisin pääseväni saunaan ! Ois ihana rentoutua vähäksi aikaan.
Vähä harmittaa ku lääkäri kävi juuri mun luona ja unohdin pyytää lisää vapauksia, mut todellaki unohdin 😠 pitää sit maanantaina uudestaa, tai voisin kyl jutella tänää omallehoitajalle siitä, jospa se auttaa mua ja antais lisää vapauksia.

Jardin Prive, mitä sinulle kuuluu, ei ole kuulunut vähään aikaan ☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.09.2015 klo 13:40

Hei, SCIM!☺️❤️☺️

Mukava kuulla, että olet päässyt osaston puolelle ja saanut noinkin paljon vapauksia!🙂

Mä oon hirveän väsynyt. Kävin äsken ruokajonossa ja reissuun meni aikaa yli kaksi ja puoli tuntia. Kohta pitäisi lähteä vielä vahtimaan ystävän poikaa pariksi tunniksi. En jaksaisi enää mitään, mutta mun on ihan pakko mennä. Muutenkin alan olemaan jo aika itkuinen.

Paino junnaa ja nousee. En eilen ottanut yliannostusta, kun ajattelin, että niiden ottamiset on voineet hidastaa mun aineenvaihduntaa entisestään, ja sitä kautta nostaa painoa. Nyt on vain olo, etten selviä illasta ilman ylimääräisiä lääkkeitä. Tyhmäähän se on, tiedän, mutta... on niin paha olla.

Kaikkinensa mun vointi menee taas alaspäin. Väsyn helposti. Kai se on enemmän henkistä väsymystä. Tuntuu vain, etten enää jaksa.

No, minä vain valitan omiani, mutta toivon sinulle lisää vapauksia! Toivottavasti onnistut saamaan niitä!

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 05.09.2015 klo 08:27

Hei Jardin Prive !
☺️❤️☺️
Mä olen yrittänyt itkeä, mutta en kykene siihen, miten saat näytettyä kaikki tunteet ?
Älä ota yliannostusta, itse olen tänä vuonna ottanu kahdesti ja kummallakin kerralla jouduin teho-osastolle ja olin lähellä kuolla, nyt olen tyytyväinen et olen viel tässä.
Käytkö missään terapiassa että saisit vähä purettua itseäsi ? Sä tarviit oikeest apua, en tahdo et sulle sattuu mitään ☹️
Painoa kannattaa seurata vähä harvemmin niin näkee ne oikeat tulokset. Meillä on täällä huomenna punnitus mikä vähä jännittää sekä tänää on herkkupäivä 😋
Miten meni hoitaminen 😍