Mä en vaan jaksa enää.

Mä en vaan jaksa enää.

Käyttäjä SCIM aloittanut aikaan 12.07.2015 klo 19:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä SCIM kirjoittanut 12.07.2015 klo 19:09

Olen ollut psykiatrisella osastolla puoli vuotta. Mun on iha hemmetin vaikeaa koko ajan. Äänet ja mieli kertoo että mun pitää riehua koko ajan. Olen nyt kuukauden ollut eristyksessä ja mua pelottaa et ku pääsen täältä pois tuonne osaston puolelle, niin että alan riehumaan ku en vaan voi hallita välissä omaa käytöstä. On vain helppo ottaa tuolista kiinni ja nakata se ikkunaan, silloin olo helpottuu. Vähäksi aikaan. Mä oon niin väsynyt tähän taistelemiseen etten vaan jaksa enää, tuntuu et olisi vain helpompi jos olisin tuolla toisellapuolella, taivaassa.
Joutuin sairaalaan tossa pari yötä sitten kun mulla tuli Migreeni kohtaus. Muhun sattu ja en voinut olla paikoillani ku tuntu et pitää riehua, mä kävelin tippatelineen kans ees taas enkä voinut rauhoittua, tuntu et oli pakko.
Miten pääsen tästä riehumis tunteesta pois 😑❓ En oikeasti jaksa tätä enää, auttakaa. 😯🗯️

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 21.04.2017 klo 11:05

Moi SCIM!
Kiva kuulla susta pitkästä aikaa. *hali* ☺️❤️ Harmi että sul on tolleen päässyt käymään. Muistatko yhtään mitä sä ajattelit noissa tilanteissa? Mitä sä nyt aattelet tuosta?

Oon löytäny terapeutin ja käynyt sen luona nyt kahdesti omilla rahoillani. Siitäkin on jo ollut paljon apua. Tulee jotenkin vapautuneempi olo sen jälkeen. Kelan tukihakemukseen en oo viel keksiny vastauksia, vaikee sanoo miten vaikuttaa työntekoon kun on jo toista vuotta työttömänä. 😋

Kuulostaako toi susta syömishäiriöltä? Emmä mielestäni ahmi enkä tarkotuksellisesti välttele syömistä? Rytmissä voisin kyllä parantaa ja opetella syömään jotain aamukahvin kanssa.

Mul tuli kelalta säännöllinen asumistukitarkistuslappu. Otin ihan älyttömän ahdistuneisuuden, kun en oo muistannu ilmottaa pääomatuloja. Huikeat 13e/vuosi. Meni sitten koko päivä ahdistellessa. Näin jälkikäteen ajatellen ihan tarpeetonta ja turhaa. 😟 Ne jutut selvis ihan puhelimessa ja oli todella ystävälliset virkailijat. Harmi kun ei jäänyt nimi muistiin, tollasia niitten kuuluis kaikkien olla. 😮

Sullahan meni jo hyvän aikaa tosi hienosti. Oon ihan varma että sä pystyt selviimään tästäkin vaikeesta ajasta yli, oothan sä ennenkin selvinny. 🙂 🙂👍

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 26.04.2017 klo 12:35

Moi.
Viime viikolla tuli kutsu silmäklinikalle 6.6. klo 8. Ahdistuin ihan hirveästi siitä esitietokyselystä, kun kysyttiin kaikki perussairaudet ja portaidennousukyky ja ruokavaliot ym.. Tällä viikolla oon itkeny useana päivänä monta kertaa ja pelännyt kuolevani siihen operaatioon. Äiti ei ikinä pääsis siitä yli. Taas tulee itku. En tiä.

😭

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 27.04.2017 klo 08:11

satoshi kirjoitti 21.4.2017 11:5

Moi SCIM!
Kiva kuulla susta pitkästä aikaa. *hali* ☺️❤️ Harmi että sul on tolleen päässyt käymään. Muistatko yhtään mitä sä ajattelit noissa tilanteissa? Mitä sä nyt aattelet tuosta?

Oon löytäny terapeutin ja käynyt sen luona nyt kahdesti omilla rahoillani. Siitäkin on jo ollut paljon apua. Tulee jotenkin vapautuneempi olo sen jälkeen. Kelan tukihakemukseen en oo viel keksiny vastauksia, vaikee sanoo miten vaikuttaa työntekoon kun on jo toista vuotta työttömänä. 😋

Kuulostaako toi susta syömishäiriöltä? Emmä mielestäni ahmi enkä tarkotuksellisesti välttele syömistä? Rytmissä voisin kyllä parantaa ja opetella syömään jotain aamukahvin kanssa.

Mul tuli kelalta säännöllinen asumistukitarkistuslappu. Otin ihan älyttömän ahdistuneisuuden, kun en oo muistannu ilmottaa pääomatuloja. Huikeat 13e/vuosi. Meni sitten koko päivä ahdistellessa. Näin jälkikäteen ajatellen ihan tarpeetonta ja turhaa. 😟 Ne jutut selvis ihan puhelimessa ja oli todella ystävälliset virkailijat. Harmi kun ei jäänyt nimi muistiin, tollasia niitten kuuluis kaikkien olla. 😮

Sullahan meni jo hyvän aikaa tosi hienosti. Oon ihan varma että sä pystyt selviimään tästäkin vaikeesta ajasta yli, oothan sä ennenkin selvinny. 🙂 🙂👍

Mulla oli pakokauhu. Ajattelin " tahdon nuolla " " tahdon kuolla " kaduttaa ihan sikana ku nyt ajattelee.

Kiva et se on nyt löytyny ! Aivan parasta. 🙂🌻

I se vähän kuulostaa. Elä vaan lähde syömishäiriön matkaan.
Itellä on kans ollu vaikeuksia syömisen kanssa. Olin pari viikkoo ilman juuri mitään ruokaa.

Meni kyllä tosi hyvin. Oisin päässy käymään kotona, oisin saanu kauppaluvan, mulla oli kanttiini - ja kirjasto lupa sekä kokopäivä vapaakävelyn.

Pääsin eristyksessä pois, mut jouduin sunnuntaina uudestaan kun satuin itseä. Olin taas tosi huonossa kunnossa. Nyt taas parempaa. Eilisen kuvia pärjäisin ilman tarvittavaa.

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 27.04.2017 klo 11:00

Jälkeenpäin noi teot tuntuu ihan typeriltä, mut se ittensä tuomitseminen ei oikeen auta enää jälkikäteen : Munkin "olis pitäny" sillon reilun viis vuotta sitten mennä heti silmälääkäriin, mut ei sitä tajunnut sillon. Enää mä en voi oikeen muuta kuin pyrkiä oikaisemaan virheeni tai oppia siitä.

Joo, voin kyllä parantaa syömistäni. Kuitenkin tykkään ruoanlaitosta ja huono syöminen tuntuu pahalta kehossa ja mielessä. Ostin jauhoja niin saan ainakin leipää leivottua jos ei muuta muka ole. Tänään meinasin leipoa sämpylöitä ja tehä ainakin kermabroilerisalaatin, sellasen jättikulhon. Sekin on kyllä liian vähän vielä, tarttee miettiä jotain illaksi ja hakee samalla kun käy psykologilla. Ruveta seuraamaan näitä syömisiä.

Pääsetkö sä siellä juttelemaan jollekin ammattilaiselle noista tapahtumista?

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 27.04.2017 klo 14:46

satoshi kirjoitti 27.4.2017 11:0

Jälkeenpäin noi teot tuntuu ihan typeriltä, mut se ittensä tuomitseminen ei oikeen auta enää jälkikäteen : Munkin "olis pitäny" sillon reilun viis vuotta sitten mennä heti silmälääkäriin, mut ei sitä tajunnut sillon. Enää mä en voi oikeen muuta kuin pyrkiä oikaisemaan virheeni tai oppia siitä.

Joo, voin kyllä parantaa syömistäni. Kuitenkin tykkään ruoanlaitosta ja huono syöminen tuntuu pahalta kehossa ja mielessä. Ostin jauhoja niin saan ainakin leipää leivottua jos ei muuta muka ole. Tänään meinasin leipoa sämpylöitä ja tehä ainakin kermabroilerisalaatin, sellasen jättikulhon. Sekin on kyllä liian vähän vielä, tarttee miettiä jotain illaksi ja hakee samalla kun käy psykologilla. Ruveta seuraamaan näitä syömisiä.

Pääsetkö sä siellä juttelemaan jollekin ammattilaiselle noista tapahtumista?

Sori, oli vähän kirjoitusvirheitä edellisessä viestissä. 😠

Turha sitä enää jälkeenpäin on miettiä. Menny mikä menny.
🙂

Leivo pikkasen. Voi piristää päivää !
Seuraa joo vähän syömistä. Ei kannata lähtä syömishäiriön kynsiin. Se on tuskaa. Tiedän kokemuksesta.

En pääse. Tääl kävi joku laki lääkäri nii se sano et jokaisella joka on joutunut ss ois oikeutettu käymään kaiken läpi hoitajien kanssa.

Tääl eristyksessä istun vaan patjalla. Lääkäri lupaa 2 x 60 min osaston puolella ja huomenna pääsen pois ! Kiva. 😉

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 27.04.2017 klo 19:14

Hm, lakilääkärin mukaan sun sit kuitenki pitäs saada jutella..ko? Vois tehä hyvää sullekin. 😉 Vähän kyl epäilen, että perushoitajat tuskin jaksaa tai ehtii tai ees on päteviä kuuntelemaan.

Voi vitsi, oon ilonen sun puolesta. Kiva ku pääset pois noin pian! Pienet sulle 🙂🌻

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 29.04.2017 klo 07:03

satoshi kirjoitti 27.4.2017 19:14

Hm, lakilääkärin mukaan sun sit kuitenki pitäs saada jutella..ko? Vois tehä hyvää sullekin. 😉 Vähän kyl epäilen, että perushoitajat tuskin jaksaa tai ehtii tai ees on päteviä kuuntelemaan.

Voi vitsi, oon ilonen sun puolesta. Kiva ku pääset pois noin pian! Pienet sulle 🙂🌻

Huh. Nyt ollaan pois eristyksessä. Oltiinhan siellä melkeen viikko. 😐
Totta. Ei ne välttis jaksa käydä läpi. Sanoin kyllä eilen yhelle hoitajalle nii se sano ettei voi jutella ku ei ollu Sillon paikalla mut tänää katotaa et jos joku vois. 🙂

Mitäs sinä ?

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 14.05.2017 klo 09:19

pari viimestä viikkoa on mennyt aika hyvissä merkeissä. Oon käynyt siellä terapiassa ja vähän töitäkin saanut tehtyä. Kavereiden kanssa oon viestitellyt ja ulkoillut melkein joka päivä. asahi joogaa oon koittanu tehdä, selkeesti keho tykkää siitä. Olo on aika toiveikas tulevaisuuden suhteen 🙂

Mitäs scim? 🙂🌻

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 21.05.2017 klo 11:30

satoshi kirjoitti 14.5.2017 9:19

pari viimestä viikkoa on mennyt aika hyvissä merkeissä. Oon käynyt siellä terapiassa ja vähän töitäkin saanut tehtyä. Kavereiden kanssa oon viestitellyt ja ulkoillut melkein joka päivä. asahi joogaa oon koittanu tehdä, selkeesti keho tykkää siitä. Olo on aika toiveikas tulevaisuuden suhteen 🙂

Mitäs scim? 🙂🌻

Kiva kuulla et menee nuinkin hyvin ! Aivan ihana et olet toiveikas.
☺️❤️

Mulle nyt iha hyvää ! Jouduin tiistaina lepositeisiin ja torstaina " pysty eristykseen " ja perjantaina pois kokonaan.
Nyt minäki oon toiveikas. Aijjon tsemppaava nyt et pääsen ulos näkeen kavereita ku tältä osastolta ainoa kaveri siirty toiselle osastolle.
Mulla on ollu hammas huonos kunnos ja kävin eilen päivystyksessä sen takia. Nyt keskiviikkona jatketaan juurihoitoa. Kipulääkkeeksi oon saanu panacodia. Vähän helpottunut.
Sellasta mulle.

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 20.06.2017 klo 10:58

Moikka SCIM 🙂🌻

Nyt on käyty silmälääkärillä. Kertoi, että mahollisuudet on
1. lähete toiselle osastolle, jossa kokeillaan saada siipikalvon tulehdus rauhoittumaan pistämällä jotain ainetta sinne tulehtuneen kalvon alle. Silmätipat siksi aikaa. tai

2. leikkaus, jossa poistetaan silmän pinnasta tulehtunut kalvo ja siirretään tervettä kalvoa tilalle. Leikkaus on noin tunnin mittainen puudutuksessa. Toivotaan, että siirretty terve kalvo lähtee kasvamaan uudessa ympäristössään.

3. vaihtoehtoa en ole edes harkinnut. Kantasolusiirto on senverran iso juttu etten tahdo ryhtyä.
Nään kuitenkin hyvin jos peitän toisen silmän. Sillon häviää se varjokuva.

mitäs muuta.. psykologilla oon käyny ja ulkoillut paljon. Istutin yrtit äipän pihalle ja pinaatti on tullut jo esiin. Tiatokoneita ja radioita oon korjannut ja saanut vähän taskurahaa. Kaveri sai töitä läheltä kylältä, pääsee ehkä sitäkin sitten näkemään useemmin ku kerran kahdessa vuodessa. Kivaa 🙂

Kuinka Sinä voit? 🙂🌻

Käyttäjä Joie kirjoittanut 20.06.2017 klo 13:32

Hienoo satoshi et uskalsit mennä sinne silmälääkäriin! 🙂🌻🙂🌻

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 21.06.2017 klo 12:03

Kiits Joie🙂 Ilman teidän kaikkien tukea en ois varmaan koskaan uskaltanutkaan. Ootte tärkeitä ! 😍

Käyttäjä Joie kirjoittanut 21.06.2017 klo 12:44

Helpottiko sun oloa yhtään se, et nyt on tiedossa mikä silmässä on vialla ja mitä vaihtoehtoja sen korjaamiseksi on? Vai pelottaaks sua kovin tuleva operaatio?

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 22.06.2017 klo 08:26

Molemmat on tietysti pelottavia juttuja, mut enemmän mua pelotti se, kun ei tiennyt. Sillon masentuneella mielellä on kaikki mahdollisuudet alkaa kehitellä juttuja ihan mihin suuntaan tahansa. Tottakai se tuleva leikkaus pelottaa, mut jos oon hyvin puudutettu ja se on alle tunnin juttu niin ehkä sen kestää. Nyt ainakin tiedän että voi tehdä jotain.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 22.06.2017 klo 13:37

satoshi kirjoitti 22.6.2017 8:26

Molemmat on tietysti pelottavia juttuja, mut enemmän mua pelotti se, kun ei tiennyt. Sillon masentuneella mielellä on kaikki mahdollisuudet alkaa kehitellä juttuja ihan mihin suuntaan tahansa. Tottakai se tuleva leikkaus pelottaa, mut jos oon hyvin puudutettu ja se on alle tunnin juttu niin ehkä sen kestää. Nyt ainakin tiedän että voi tehdä jotain.

Niinpä. 🙂 Voimia ja rauhaa tulevan leikkauksen suhteen! Kyl sun on syytä olla ylpeä itsestäsi, että uskalsit lähteä selvittämään asiaa vaik se tuntui niin pelottavalta.