Mä en vaan jaksa enää.

Mä en vaan jaksa enää.

Käyttäjä SCIM aloittanut aikaan 12.07.2015 klo 19:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä SCIM kirjoittanut 12.07.2015 klo 19:09

Olen ollut psykiatrisella osastolla puoli vuotta. Mun on iha hemmetin vaikeaa koko ajan. Äänet ja mieli kertoo että mun pitää riehua koko ajan. Olen nyt kuukauden ollut eristyksessä ja mua pelottaa et ku pääsen täältä pois tuonne osaston puolelle, niin että alan riehumaan ku en vaan voi hallita välissä omaa käytöstä. On vain helppo ottaa tuolista kiinni ja nakata se ikkunaan, silloin olo helpottuu. Vähäksi aikaan. Mä oon niin väsynyt tähän taistelemiseen etten vaan jaksa enää, tuntuu et olisi vain helpompi jos olisin tuolla toisellapuolella, taivaassa.
Joutuin sairaalaan tossa pari yötä sitten kun mulla tuli Migreeni kohtaus. Muhun sattu ja en voinut olla paikoillani ku tuntu et pitää riehua, mä kävelin tippatelineen kans ees taas enkä voinut rauhoittua, tuntu et oli pakko.
Miten pääsen tästä riehumis tunteesta pois 😑❓ En oikeasti jaksa tätä enää, auttakaa. 😯🗯️

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 15.08.2016 klo 13:06

Mä sain tän diagnoosin vasta pari viikkoa sitten, nii vielä on opettelua ja sit, ku muutin toiselle paikkakunnalle nii terapiatkin muuttuu tänne yms. Et uutta pitää opetella tässä.

Käyttäjä Annikki88 kirjoittanut 19.08.2016 klo 02:35

Moikka,

masentaa vaan taas niin paljon.. Nivelet kipuilee (reuma, mut yleensä nykyään aika oireeton) ja se ärsyttää. Jostain syystä muutenkin on vaan niin masentunut olo. Tuntuu ettei mikään mee hyvin, vaikkei se nyt ihan niinkään oikeasti ole. Tuntuu ettei osaa enää ratsastaakaan ja kun sekin sattuu. Enkä saa nykysin unta kun joskus kahdelta ehkä. Ja nytkin kello tulee kohta kolme. Yritin jo mennä nukkumaan yhdeltä, mut en vaan saanu unta. Ei tästä tuu mitään.
Rahakin stressaa kun en jaksais ajatella sitä yhtään. Pitäis saada sen verran rahaa, ettei tarviis miettiä minkä verran sitä nyt millonkin on jälellä. Se on yks rasittavimmista asioista kun pitää jatkuvasti miettiä sitä. Ei vaan jaksa.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 25.08.2016 klo 06:55

Tyttönen vaan kirjoitti 14.8.2016 18:48

Mitäköhän SCIM:lle kuuluu nykyään? Mä sain diagnoosiks omalla kohallani skitsofrenian, sen kaa on nyt vaan opeteltava elämään..

Moi Tyttönen vaan 😍
Mulle kuuluu tosi hyvää. Mulla kans on skitsofrenia, eikä se muuta mun elämää. ☺️

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 25.08.2016 klo 06:58

satoshi kirjoitti 15.8.2016 9:9

Olis kiva kuulla SCIMistä, täs alkaa jo kaivata.. 😳

Uskon, että skitsofrenian ja minkä tahansa diagnoosin kanssa oppii elämään, kun löytää toimivat keinot ja oikean avun. Voimia sulle ja kaikille!

Helli satoshi ☺️❤️
Mä oon viimeksi ollu erkas kesäkuussa ! Mul on menny aivan loistavasti. Oon niin iloinen.
Ja en oo tarvinnut kaikkia tarvittaviakaan päivän aikana ja niin ☺️ nyt viikon päästä pääsen tän osaston kanssa yhdelle saarelle mökkeilemään ! Aivan parasta 🙂

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 25.08.2016 klo 07:01

Jardin Prive kirjoitti 19.7.2016 8:31

Hei, SCIM! Mitä sinulle kuuluu tätä nykyä? Oletko ollut osaston puolella vai eristyksessä? Ja paljonko sinulla on ollut harhoja? Toivon sinulle kaikkea hyvää!🙂🌻

Mooi Jardin Prive ! 😍
Mulle kuuluu todella hyvää. Olen tosiaan kesäkuun puolenvälin jälkeen ollu erkasta pois. Olen päässy kokonaan osaston puolelle ja saanu kaikkia vapauksia kuten kirjasto käynnit ja kanttiiniin pääsen myös. Harhoja on joka päivä, mut alan pikkuhiljaa elämään niitten kans.
Tässä tämä hurisee 😉

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.08.2016 klo 15:25

Kiva kuulla, SCIM! Olen iloinen puolestasi! Mä oli pari päivää osastolla. Nyt taas poissa sieltä. Olisin itse asiassa halunnut olla siellä pitempään.

Voimia ja iloa sinulle!

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 30.08.2016 klo 10:11

Moi SCIM 😍
Ihana kuulla sinusta pitkästä aikaa ja miten hienoja kuulumisia! Oot toipunu ihan mahtavasti ja oon aivan todella onnellinen sun edistymisestä 🙂 Voi vitsi, oon niin ilonen että sanat loppuu kesken 🙂🌻

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 09.09.2016 klo 15:25

Jardin Prive kirjoitti 25.8.2016 15:25

Kiva kuulla, SCIM! Olen iloinen puolestasi! Mä oli pari päivää osastolla. Nyt taas poissa sieltä. Olisin itse asiassa halunnut olla siellä pitempään.

Voimia ja iloa sinulle!

Voi harmi ettet saanu hoitoo niin pitkästi ku olisit halunu :/ voisitko päästä takas ?
Voimia 😍

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 09.09.2016 klo 15:27

satoshi kirjoitti 30.8.2016 10:11

Moi SCIM 😍
Ihana kuulla sinusta pitkästä aikaa ja miten hienoja kuulumisia! Oot toipunu ihan mahtavasti ja oon aivan todella onnellinen sun edistymisestä 🙂 Voi vitsi, oon niin ilonen että sanat loppuu kesken 🙂🌻

Ja kaiken kukkuraksi pääsen vapaammalle osastolle ! Aivan parasta.
En voi uskoo tätä todeksi. Nyt mun tie on valoisa.
On mulla välissä tosi vaikeaa, mut kestän ne. Mä olen voittaja 🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.09.2016 klo 19:32

Ihanaa, SCIM! Sua ei voi kuin onnitella ja toivoa parasta mahdollista jatkoa!🌻🙂🌻

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 20.09.2016 klo 08:47

Voi SCIM, ihana kuulla! Mä tiesin hiljaa mielessäni että selviät kyllä, koska vaikutat just sellaselta voittajaihmiseltä <3. Sitäpaitsi tän taistelun jälkeen sä olet vielä entistäkin vahvempi!

Iloista syksyä ja kaikkea hyvää sinulle 🌻🙂🌻

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 14.10.2016 klo 14:42

Tosiaan oon ollu täällä vapaammalle osastolla ja menny tosi hyvin, paitsi viime viikolla mulle tapahtu kauhee juttu nimittäin mut huumattiin. Kyllä. Aivan kamalaa.

Mut mikä ihanaa äiti ja iskä tulee huomenna käymään ☺️❤️

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 22.10.2016 klo 06:55

Mitäs teille muille ? En oo pitkään aikaan kuullu teistä mitää. Tulkaa kertoon kuulumiset !

Käyttäjä arka kirjoittanut 22.10.2016 klo 18:29

Hei
Hyvä että rakkaasi tulevat, pyydä heitä ottamaan yhteyttä potilasasiamieheen ja Mielenterveyden keskusliiton juristiini. Älä luovuta vaikka olet vangittu ja alistettu laittomasti. Tällaista ei pitäisi tapahtua 2000luvun Suomessa mutta tapahtuu kyllä mutta taistele. Se on paljon pyydetty ihmiseltä joka on joutunut kohdelluksi kuin sinä mutta jos jaksat voi pelastaa jonkun toisen. Paha voi ilmetä valkeuden enkelin kaavussa ja on suurta rohkeutta jos nyt jaksat taistella sekä itsesi että muiden uhrien puolesta. Kirjoita jatkossakin miten asiat etenevät, toivotan sinulle rohkeutta.

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 24.10.2016 klo 11:03

SCIM 😍

Hurja juttu toi huumaus.. jos vaan jaksat niin kerro siitä vanhemmilles tai jollekin johon tiedät voivas luottaa. Niinku arka sanoi ehkä voit pelastaa jonkun toisen ihmisen sillä. Kiva kun vanhemmat käy sun luona, säilyy kontakti läheisiin ihmisiin <3.

Mulle kuuluu aika hyvää. Oon pystyny aika hyvin asustelemaan kotona ja pieniä työ- ja harrasteluprojektejakin oon jaksanu aloittaa. Ulkona oon koittannu käydä joka päivä. Talous nyt on edelleen ihan kuralla, mut velka on kohta maksettu. Ens maanantaina on viimenen psykiatrisen käynti.. On ehdotellut kelan tukemaa hoitoa, mut mä en oikeen tiijä siitä. Mä en halua enää tehdä pakollista palkkatyötä 40h/vko, vaan mielekkäitä projekteja ja saada niistä elannon, vaikka pienemmänkin Autolla pystyn jo ajamaan pitkiäkin matkoja, mut linja-autoihin en vielä oo pystyny totuttelemaan. 15 minuutin matkalla alkoi ahdistaa, mut ehkä siihen vielä tottuu.

Hankaluuksiahan täs on edelleen, mut ne tuntuu vuoden takaiseen verrattuna pieniltä.

Voimia sinulle, oot ajatuksissani 🙂🌻