Mä en vaan jaksa enää.

Mä en vaan jaksa enää.

Käyttäjä SCIM aloittanut aikaan 12.07.2015 klo 19:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä SCIM kirjoittanut 12.07.2015 klo 19:09

Olen ollut psykiatrisella osastolla puoli vuotta. Mun on iha hemmetin vaikeaa koko ajan. Äänet ja mieli kertoo että mun pitää riehua koko ajan. Olen nyt kuukauden ollut eristyksessä ja mua pelottaa et ku pääsen täältä pois tuonne osaston puolelle, niin että alan riehumaan ku en vaan voi hallita välissä omaa käytöstä. On vain helppo ottaa tuolista kiinni ja nakata se ikkunaan, silloin olo helpottuu. Vähäksi aikaan. Mä oon niin väsynyt tähän taistelemiseen etten vaan jaksa enää, tuntuu et olisi vain helpompi jos olisin tuolla toisellapuolella, taivaassa.
Joutuin sairaalaan tossa pari yötä sitten kun mulla tuli Migreeni kohtaus. Muhun sattu ja en voinut olla paikoillani ku tuntu et pitää riehua, mä kävelin tippatelineen kans ees taas enkä voinut rauhoittua, tuntu et oli pakko.
Miten pääsen tästä riehumis tunteesta pois 😑❓ En oikeasti jaksa tätä enää, auttakaa. 😯🗯️

Käyttäjä arka kirjoittanut 24.10.2016 klo 19:10

Hei
Tulin katsomaan sinua, rukoilen puolestasi. On sietämätöntä ajatella että viattomat kuin sinä joutuu pahuuden kynsiin, on vaikea kestää sitä ja kyllä anteeksiantokin teettää töitä ja vaatii paljon rukousta. Jotenkin luotan sinuun ja ajattelen että voit muuttaa asioita.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 30.10.2016 klo 06:48

Olen kertonut eteenpäin. Mä olin tosi sekava ja mul näky seulassa vaarallisia lääkkeitä. No se vietiin Helsingin laboratorioon tutkittavaksi ja kolmen viikon päästä tuli tulos. Niissä ei ollu mitää. En tiedä miten silti olin iha sekava. Olin kaatuillu, pupillit oli suuret jne. Se on mysteeri mistä tuo olo tuli.
Kiva et oot jaksanu hoitaa asioita eteenpäin. Ulkoilu on kyllä hyväksi psyykkeelle 🙂🌻
Pystytkö saamaan lisää psykiatri käyntejä ?
Eihän sun oo pakko tehä työtä jos et halua, vai ? Kuulostaa mielenkiinnolta tuo projekti homma. 🙂👍
Voimia myös sinulle. ☺️❤️ Täällä ollaan.

Eilinen päivä oli vaikia. Mut mua tsemppaa se et pääsen osallistumaan kaikkiin tapahtumiin. Pääsen urheiluhallille, keilaamaan, teatteriin, halloweeen juhlaan, urheiluryhmiin, salibandy matsiin, uimaan, kauppaan jne 😋 aivan tosi kiva !
Näillä nyt mennään !

Käyttäjä kirjoittanut 09.11.2016 klo 19:13

Moi SCIM! ☺️❤️
Tosi mahtavaa että pääset osallistumaan noin moniin juttuihin. Oot ihan mielettömän vahva nainen ja sun taistelusta saa toisetkin lohtua ja voimia taisteluihinsa <3. Sanat ei riitä kuvaamaan miten kiitollinen oon siitä että oot ollu täällä minuakin auttamassa <3 Toipuminen on vieny vuoden päivät ja vielä on matkaa edessä. Mut kyllä mäkin vielä, kerta säkin !

Tänään onnistuin tekemään 4 kilometrin bussimatkan pätkissä. Välillä kävelin ja välillä taas bussiin. Kävin hakemassa harrasteluvälineitä. On kiva saada rahaakin tästä puuhastelusta. Millon on jonkun tiatokone rikki ja millon netti katki. Äippä oli ihana ja osti mulle kirkasvalolampun ennakkoo synttärilahjaksi. Siitä tuntuu olevan hyötyä. Jouluvalotkin laitoin ikkunaan ja voi vitsi miten on tunnelmallinen oranssi kajastus. Sain noi valot joskus 5-vuotiaana isoäidiltäni ja joka joulu oon laittannu ikkunaan. Sain taas pari psyk. käyntiä lisää, eli joulukuussa on nyt sit tälläkertaa viimenen. Mun psykiatri lopettaa ☹️ KELAlta vois tosiaan anoa lisää tuettua psykiatria. En vielä tiedä. Mut kyl mä haluisin jatkaa noita käyntejä vaikka maksaisikin, mun on muuten niin vaikee puhua vaikkapa vanhemmilleni koska en luota ja tulee tosi helposti tunne syyllistämisestä ja painostuksesta..

Sulla menee tosi hienosti. Pidä toi 😍

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 19.11.2016 klo 07:08

satoshi kirjoitti 9.11.2016 19:13

Moi SCIM! ☺️❤️
Tosi mahtavaa että pääset osallistumaan noin moniin juttuihin. Oot ihan mielettömän vahva nainen ja sun taistelusta saa toisetkin lohtua ja voimia taisteluihinsa <3. Sanat ei riitä kuvaamaan miten kiitollinen oon siitä että oot ollu täällä minuakin auttamassa <3 Toipuminen on vieny vuoden päivät ja vielä on matkaa edessä. Mut kyllä mäkin vielä, kerta säkin !

Tänään onnistuin tekemään 4 kilometrin bussimatkan pätkissä. Välillä kävelin ja välillä taas bussiin. Kävin hakemassa harrasteluvälineitä. On kiva saada rahaakin tästä puuhastelusta. Millon on jonkun tiatokone rikki ja millon netti katki. Äippä oli ihana ja osti mulle kirkasvalolampun ennakkoo synttärilahjaksi. Siitä tuntuu olevan hyötyä. Jouluvalotkin laitoin ikkunaan ja voi vitsi miten on tunnelmallinen oranssi kajastus. Sain noi valot joskus 5-vuotiaana isoäidiltäni ja joka joulu oon laittannu ikkunaan. Sain taas pari psyk. käyntiä lisää, eli joulukuussa on nyt sit tälläkertaa viimenen. Mun psykiatri lopettaa ☹️ KELAlta vois tosiaan anoa lisää tuettua psykiatria. En vielä tiedä. Mut kyl mä haluisin jatkaa noita käyntejä vaikka maksaisikin, mun on muuten niin vaikee puhua vaikkapa vanhemmilleni koska en luota ja tulee tosi helposti tunne syyllistämisestä ja painostuksesta..

Sulla menee tosi hienosti. Pidä toi 😍

Ei hitto kirjoitin pitkän kirjeen sulle ja se sitten katos jonnekki 😝
No, nyt uudestaan, muistankoha kirjoittaa nyt kaiken saman. No, kokeillaan.
Eli.
Oon laihtunut aika paljon. Oon polkenut kuntopyörää joka aamu tunnin ajan. Läskit lätisee. Oon hirvee sotanorsu.
Siis todella mahtavaa että oot mennyt bussilla ! TODELLA MAHTAVAA ! Aivan huippua ! Olisitko vähän aikaa sitten uskonut ?
Piristääkö se kirkasvalolamppu ? Auttaako se jotenkin ? Mä voisin kans haluta sellasen. Mut en tiedä saako sitä ottaa tänne sairaalaan.
Siitä miksi se lopettaa ? Noin vain ? Sä Kyl ehdottomasti Anot uuden psykiatrin. Sä Kyl tarvit jobku jolle puhua, tai oonhan minä Täällä. Mulle voit puhua mistä vain milloin vain. Olen aina Täällä, Sun tukena. Välitän susta. ☺️❤️
Toivon sulle paljon hyvää oloa. Tsemppiä kaikkeen.

Käyttäjä kirjoittanut 22.11.2016 klo 14:53

scim <4

Ai kauhia, oot ruvennu ihan urakalla rehkimään. Hengästyn pelkästä ajatuksesta 😀 Mä oon vaan kävellyt kotikulmia ympäri päivittäin. Se on sellanen puolen tunnin lenkki. Jonain päivänä jaksan sitten tehä ton 4 kilsan matkan kokonaan kävellen.

En olis tosiaankaan uskonnut että pystyisin vielä bussin kyytiin jonain päivänä nousemaan ja matkustamaan tollasia matkoja. Näköjään se vaan pitää ottaa tarpeeksi pieninä askelina ja ilman mitään paineita tai ehtoja. Jos ei onnistu nin sit ei.

Kyl mä oon huomannut että siitä kirkasvalosta on apua, pysyy mieli virkeempänä pitkin päivää. Sitähän mun psykologikin iteasiassa suositteli myös. Voisithan sä ainakin kysyä olisko sulla mahdollisuutta kokeilla sellasta? Mulla on tapana ryystää aamukahvini sen valossa.

kyllä mä tiesin jo pidempään että se lopettaa, että tohon tulee sitten uusi tilalle. Mut kyllä mun tarttee jollekin päästä puhumaan. Ehkä mä anon sitä kelan tukea. Voihan sitä anoa vaikkei meniskään läpi. Joku arviointiprosessi siinä näköjään on. Mut jos ei sit meniskään läpi niin silti harkitsen vakavasti että etsisi silti jonkun tukemaan arkea.

Must on tosi ihanaa että täällä on tällanen paikka ja tollanen ihminen niinku sinä <3. Kuuntelet ja tuet ja välität oikeesti. Sä olet varmasti hyvä ihminen <3. Sä oot auttanu mua todella paljon ja haluisin jotenkin kiittää sua siitä.

Hyviä vointeja toivon minäkin sulle. <3

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 23.11.2016 klo 07:10

Hei taas satoshi ☺️❤️☺️
Olisi ihanaa jos minäkin pääsisin vain ulos käveleen. Saan vissiin pianki luvan.

Oikea asenne kuule ! Sä tsemppaat aivan mahtavasti. Olen ylpeä sinusta.

Voisin kysyä sitä kirkasvalolamppua. Se kuulostaa hyvältä. Se vois auttaa Myös minua.

Joo. Kyllä mä Oon sitä mieltä että ano sieltä Kelalta sitä. Tuntuu kuitenkin siltä että tarviisit jutteluapua !

Oiii. Ihana kuulla että olen ollut avuksi. Tuo piristää kuule paljon.

Sä oot kans aivan ihana ihminen. Oot ollut mun tukena alusta asti ja en voi edes kirjoittaa kuinka tärkeä oot mulle. Kiiiitos. ☺️❤️☺️

Käyttäjä kirjoittanut 30.11.2016 klo 12:57

Moikka SCIM!
Oi, sehän olis ihan mahtavaa jos pääsisit ulos kävelee. Saaks sua pitää kädestä vai tartteeks siihin luvan? 😳

Kerkesitkö kysyy sitä lamppua? Mitä ne sanos siihen?

Tänään jaksoin ekan kerran taitaa sen 4 kilsan matkan ja tulin sitten malmilta bussilla kotia. Nyt on tosi hyvä olo. Jipii! 🙂

Ostin itelleni pitkästä aikaa uuden kirjan tukemaan elektroniikkaharrastuksia. Huomenna on sitten se psykologi aamulla.

Luin jo aikasemmin sun viestin ja siitä tuli tosi hyvä mieli. Upeeta jos oon voinu olla jollekin avuksi tai että oon piristänyt jonkun päivää. ☺️ Ihan vahingossa vaan tulin lukemaan sun juttuja ja sit sä osottauduitkin ihan mahtavaksi tyypiksi 🙂👍

Voi hyvin 🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 20.12.2016 klo 19:47

Tulin vaan moikkaamaan jos SCIM vaikka kävisi lueskelemassa 🙂
Kelan tukemasta terapiasta jutellaan taas tammikuussa uuden psykologin kanssa. Edellinen oli ainakin sitä mieltä, että kyllä siitä olis apua.

Joulukortteja oon rustaillu ja lähetelly. Ja edelleen jatkanu tota kävelylenkkiä. On se vielä aika pitkä matka, mut jaksan kunhan venyttelen hyvin ennen lähtöä. Tulin vanhempien tykö äitiä auttelemaan joulun kanssa. Siivoilua ja lanttulaatikon tekemistä ja aattoaamun puuro on mun homma. Lahjoja ei oo eikä kyl kaipaakaan. Liikaa krääsää muutenkin.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 28.01.2017 klo 18:52

satoshi kirjoitti 30.11.2016 12:57

Moikka SCIM!
Oi, sehän olis ihan mahtavaa jos pääsisit ulos kävelee. Saaks sua pitää kädestä vai tartteeks siihin luvan? 😳

Kerkesitkö kysyy sitä lamppua? Mitä ne sanos siihen?

Tänään jaksoin ekan kerran taitaa sen 4 kilsan matkan ja tulin sitten malmilta bussilla kotia. Nyt on tosi hyvä olo. Jipii! 🙂

Ostin itelleni pitkästä aikaa uuden kirjan tukemaan elektroniikkaharrastuksia. Huomenna on sitten se psykologi aamulla.

Luin jo aikasemmin sun viestin ja siitä tuli tosi hyvä mieli. Upeeta jos oon voinu olla jollekin avuksi tai että oon piristänyt jonkun päivää. ☺️ Ihan vahingossa vaan tulin lukemaan sun juttuja ja sit sä osottauduitkin ihan mahtavaksi tyypiksi 🙂👍

Voi hyvin 🙂🌻

Saan kävellä 30 min kerran päivässä. Maanantaina saan lisää. Olen päässyt käsityösalille töihinkin. Maanantaina saan aloittaa koko päivä työt. Vähän meinaa jännittävää. Kyllä mua saa pitää kädestä. 😉
Anteeksi ku ei oo kuulunut ! Oon ollu kiireinen.
En oo muistanut kysyä sitä lamppua. Mut uskon et voisin saada sen.

Onko ollu hyvä se kirja ?

Sä oot kyllä mulle jo nyt tärkeä. Kiva et tulit tänne lukemaan.

Ainiiin. Sit ku työt on menny vähän aikaa hyvin, pääsen saatetulle lomalle !!! Aivan parasta.
No. Kerro et mitä sulle kuuluu ? Toivottavasti hyvää !

☺️❤️☺️

Käyttäjä Joie kirjoittanut 28.01.2017 klo 20:22

Hienoa lukea, että meet pienin askelin parempaan päin, SCIM. Huippujuttu. 🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 28.01.2017 klo 23:59

Moi SCIM!
Ihana kun vastasit, oon jo vähän kaipaillu sua *ottaa kädestä* Toihan on hieno juttu, ulkoilu tekee tosi hyvää mielelle. Vaikka se kuulostaakin tosi klisheeltä siinä vaiheessa kun ei pääse ovesta enää ulos. Mää oon jatkanu tota malmin lenkkiä. Takasinpäin kääntyessä tuli sellainen olo, että kyllä tästä selvitään. En tiä miten, mutta selvitään silti. Luottavainen olo. Bussien käyttö on kyllä jäänyt taas aika vähälle. Sitä vois alkaa työstää seuraavaksi taas...

Multa on jäänyt silmä hoitamatta neljäksi vuodeksi ja se vaurio on edennyt odotetusti. Kaksi viikkoa sitten alkoi ahdistaa ja meni yöunet murehtiessa. Sain sitten varattua silmälääkärille ajan ja pisti lähetteen klinikalle. Mua kauhistuttaa mitä sille tehdään, mutta toisaalta kun se hoituu niin ainakin jatkuva pelko ja epävarmuus ja utelu loppuu. Kantasoluvaurio on. Epäilen että jotain happoa tai emästä roiskahtanut joskus vuosia sitten ja se on sitten tulehduttanut ja arpeuttanut sarveiskalvon. Mut kai tästä selvii kun ei ajattele kauhuskenarioita. Kun en tiiä mitä tapahtuu niin voi olla, että hoituu kivuttomastikin. Yritän pitää itteni irti katastrofiajattelusta. On se kyllä vaivannut jo tosi kauan mieltä. Uskon, että tän solmun aukeeminen vaikuttaa mielialaan paljon.

Kirja on hyvä joo. Kirjoittaja oli ammattikorkeessa mun opettajana, erittäin pidetty ja silti pätevä opettaja. On kyllä vähän jäänyt taas toi rakentelu..

Mää nyt sit viikon päästä taas meen noihin kelan psykologiarviointeihin ja sitten alan etsiä terapeuttia jos tulee myöntävä päätös. Fiilis on toiveikas, vaikka kaikki asiat roikkuu ilmassa eikä mistään oo oikeen mitään selvyyttä tai suunnitelmaa.

Työkyvyn haluisin takasin, mutta mieluiten kokeilisin itse työllistää itseni. vähänniinkuin freelancerina olis, tekis pieniä keikkoja sillon tällön oman jaksamisen mukaan.

Voi, mä toivon niin kovasti että sun työt menee hyvin. Kyllä oot lomasi ansainnut! 🙂 Kerro sitten miten siellä töissä menee!

t. satoshi 🙂🌻

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 05.02.2017 klo 13:22

satoshi kirjoitti 28.1.2017 23:59

Moi SCIM!
Ihana kun vastasit, oon jo vähän kaipaillu sua *ottaa kädestä* Toihan on hieno juttu, ulkoilu tekee tosi hyvää mielelle. Vaikka se kuulostaakin tosi klisheeltä siinä vaiheessa kun ei pääse ovesta enää ulos. Mää oon jatkanu tota malmin lenkkiä. Takasinpäin kääntyessä tuli sellainen olo, että kyllä tästä selvitään. En tiä miten, mutta selvitään silti. Luottavainen olo. Bussien käyttö on kyllä jäänyt taas aika vähälle. Sitä vois alkaa työstää seuraavaksi taas...

Multa on jäänyt silmä hoitamatta neljäksi vuodeksi ja se vaurio on edennyt odotetusti. Kaksi viikkoa sitten alkoi ahdistaa ja meni yöunet murehtiessa. Sain sitten varattua silmälääkärille ajan ja pisti lähetteen klinikalle. Mua kauhistuttaa mitä sille tehdään, mutta toisaalta kun se hoituu niin ainakin jatkuva pelko ja epävarmuus ja utelu loppuu. Kantasoluvaurio on. Epäilen että jotain happoa tai emästä roiskahtanut joskus vuosia sitten ja se on sitten tulehduttanut ja arpeuttanut sarveiskalvon. Mut kai tästä selvii kun ei ajattele kauhuskenarioita. Kun en tiiä mitä tapahtuu niin voi olla, että hoituu kivuttomastikin. Yritän pitää itteni irti katastrofiajattelusta. On se kyllä vaivannut jo tosi kauan mieltä. Uskon, että tän solmun aukeeminen vaikuttaa mielialaan paljon.

Kirja on hyvä joo. Kirjoittaja oli ammattikorkeessa mun opettajana, erittäin pidetty ja silti pätevä opettaja. On kyllä vähän jäänyt taas toi rakentelu..

Mää nyt sit viikon päästä taas meen noihin kelan psykologiarviointeihin ja sitten alan etsiä terapeuttia jos tulee myöntävä päätös. Fiilis on toiveikas, vaikka kaikki asiat roikkuu ilmassa eikä mistään oo oikeen mitään selvyyttä tai suunnitelmaa.

Työkyvyn haluisin takasin, mutta mieluiten kokeilisin itse työllistää itseni. vähänniinkuin freelancerina olis, tekis pieniä keikkoja sillon tällön oman jaksamisen mukaan.

Voi, mä toivon niin kovasti että sun työt menee hyvin. Kyllä oot lomasi ansainnut! 🙂 Kerro sitten miten siellä töissä menee!

t. satoshi 🙂🌻

Hellou satoshi !
* Ottaa takaisin kädestä kiinni *
Nyt olen saanut 2× 60min ulkoilua.
Piristää iha sikana ku saa olla ulkona.
☺️
Kyl sä selviit kaikesta. Olet satoshi voittaja.
Ei voi vielä tietää mikä siinä silmässä on. Älä kuitenkaan mieti liikaa. Se on mikä on ja niin. Kerro kuiteski mulle heti mikä siinä on.
🙂
Mulla taas on jalassa hermopinne. Huomenna tutkimuksiin. 24h 30 min niin se alkaa. Kyllä mullaki pelottaa, aivan kuten sulla, kauheet kauhukuvat.

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 26.02.2017 klo 20:50

satoshi, onko kaikki hyvin ? ☺️❤️

Käyttäjä kirjoittanut 07.03.2017 klo 08:34

Moi SCIM 🙂🌻

Se kelan tukema psykoterapiajuttu etenee.. Maanantaina meen tapaaamaan ekaa psykoterapeuttia ja kunhan kunhan löydän sopivan niin sitten ilmoitan edelliselle että saan sen puoltamisen. Se on sitten vuodesta kolmeen kestävä homma. Kyllä mä oon aika toiveikas.

On ollu aika hyviä aikoja viime .. aikoina. Oon päässyt käymään työkkärissä pasilassa (puol tuntia junalla). Sinne piti mennä totuttelemalla, että kävin katsomassa etukäteen missä se on ja harjoteltua matkaa. No, se on sitten niin, että työllistymistä kysellään uudestaan toukokuussa, jos silmäjuttu tai psykoterapia on siihen mennessä alkanut selkeytyä.

Sit oon kerran päässyt käymään kaverin luona Espoossa, jonne on tunnin junamatka ja toisen luona korsossa, samanlainen tunnin matka. Mun on vaikea muistaa syödä kunnolla, alko hirvittävä huimaus ja pahoinvointi siellä kaverilla.

Mut kyl mä tästä viel selviin, uskon ainaki. Nyt näyttäs olevan suunta ylöspäin kuitenkin.

Miten Sinä voit?

Käyttäjä SCIM kirjoittanut 11.04.2017 klo 20:42

satoshi kirjoitti 7.3.2017 8:34

Moi SCIM 🙂🌻

Se kelan tukema psykoterapiajuttu etenee.. Maanantaina meen tapaaamaan ekaa psykoterapeuttia ja kunhan kunhan löydän sopivan niin sitten ilmoitan edelliselle että saan sen puoltamisen. Se on sitten vuodesta kolmeen kestävä homma. Kyllä mä oon aika toiveikas.

On ollu aika hyviä aikoja viime .. aikoina. Oon päässyt käymään työkkärissä pasilassa (puol tuntia junalla). Sinne piti mennä totuttelemalla, että kävin katsomassa etukäteen missä se on ja harjoteltua matkaa. No, se on sitten niin, että työllistymistä kysellään uudestaan toukokuussa, jos silmäjuttu tai psykoterapia on siihen mennessä alkanut selkeytyä.

Sit oon kerran päässyt käymään kaverin luona Espoossa, jonne on tunnin junamatka ja toisen luona korsossa, samanlainen tunnin matka. Mun on vaikea muistaa syödä kunnolla, alko hirvittävä huimaus ja pahoinvointi siellä kaverilla.

K kyl mä tästä viel selviin, uskon ainaki. Nyt näyttäs olevan suunta ylöspäin kuitenkin.

Miten Sinä voit?

Hellou satoshi pitkästä aikaa.
🙂🌻
Onko psykoterapeutti löydetty ? Ootko päässyt juttelee kenenkään Kaa ?
Mites muuten hurisee ?
Muista että syöminen on tärkeä juttu ! Onko sulla syömishäiriötä jos näin suoraa saa kysyä ?

Olin yrittänyt juosta auton alle, musta oltiin otettu kiinni. Osastolle tullessa olin hypännyt pääedellä portaat alas. Jouduin lepositeisiin. 😞