Hei JP. Mä unohdin ottaa melatoniinia ennen vuoteeseen menoa, mut sitten valojen sammuttua tajusin olevani niin jännittynyt (ja jalat levottomat) että muutaman kerran kylkeä käännettyäni kävin erikseen hakemassa. Nukuin melkein koko kesän riittävän hyvin ilman sitä, mutta nyt sille taitaa taas olla tarvetta...Ehkä voin syödä sitä kuuriluonteisesti ainakin sen aikaa kun kaveri asuu meillä - on tosi mukavaa että hän on täällä, mutta huomaan että kärsin hieman hiljaisen ajan puutteesta.
Työkuvioni jatkuvat samanlaisina kuin ennen muuttoa, eli teen töitä kotoa käsin. Täällä on periaatteessa pari paikkaa, joista olisi mahdollista käydä kysymässä onko heillä vapaata toimistotilaa, mutta en tiedä vaatiiko se sellaista viitseliäisyyttä ja oma-aktiivisuutta (rohkeutta?) jota minulla ei ole. Tavallaan myös pidän kotoa käsin työskentelystä, mutta pitää katsoa talven mittaan alkaako pää hajoamaan. Oikeastaan ainoa huono puoli kotoa käsin työskentelyssä on se, että silloin ajaudun ehkä helpommin tilanteeseen jossa kumppani on mun ainoa ihmiskontakti, enkä tiedä onko se pitkällä aikajänteellä terveellistä.
Työstressi perustuu varmaan mun omiin persoonallisuudenpiirteisiin, työ-orientoituneisuuteen ja alan luonteeseen. En tiedä onko se sitten perusteltua... ainakin se taitaa olla aika yleistä tällä alalla. Nyt on onneksi ainakin mahdollisuus hellittää vähän, tehdä erilaisia hommia, kun sain yhden osavälituotoksen toimitettua eteenpäin. Kumppani (puoliso tuntuu hurjalta ajatukselta, vaikka kai meitä voisi avo-sellaisiksi kutsua) on samalla alalla.
Täällä on lumetonta, mutta sää on ollut miellyttävä loppusyksyn sää - kuiva ja selkeä, aamuisin on usein nurmikolla kuuraa.