Kuulumisia

Kuulumisia

Käyttäjä soroppi aloittanut aikaan 28.09.2019 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.09.2019 klo 16:39

Ystävällä oli eilen isot juhlat. Olo on yllättävän hyvä, joskin aika väsynyt. Kävimme rääppiäisissä syömässä eilisiä tähteitä (juhlapaikka oli siivottu jo aamulla, eli auttamaan emme ehtineet), lähtiessä työnnettiin vielä oluet käteen. Juna kotiinpäin lähtee keskellä yöllä, joten olemme hotellissa vielä tämän päivän. Kallista, mutta ehkä se ettei tarvitse kuluttaa päivää raahaten rinkkaa ympäri kaupunkia on sen arvoista.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.10.2019 klo 08:44

Täällä satoi aamusta lunta. Nyt se alkaa jo sulaa pois. Mutta hetken oli kuitenkin valkeaa.

Mulla yksi ystävä otti etäisyyttä ja poistui mun elämästä kaiketi juuri tuon itsesuojelun takia. Nyt ymmärrän sen. Kyllä hän sen silloin kertoi, mutta koin sen hylkäämisenä. Hän ei kestänyt sitä epävarmuutta, jonka hänelle aiheutin itsetuhoisuudellani. Olin ottanut siihen mennessä pari yliannostusta ja puhunut kuolemasta. En osaa nyt sanoa sinulle muuta kuin, että tee se, mitä sinun on tehtävä, jotta selviät itse!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.10.2019 klo 16:14

Kiitos, JP, pitää katsoa miten tilanne kehittyy 🙂

Täällä on pysynyt ohut lumikerros maassa, eilen tuli pikkuisen lisää. Kauniita päiviä, valkoista ja kuulaan sinistä. Lämmitys on alkanut toimimaan paremmin, sisällä ei enää palella, mutta ulkona on pakkasta. Olohuoneessa on tyyppi poraamassa seinään reikää, taloon asennetaan ilmalämpöpumppua.

Hassua miten paljon se, miten henkilökohtaisesti otan kritiikin vaihtelee päivien välillä. Tänään kirjoittaminen on tuntunut taas helpolta ja kommentit järkeviltä. Taidan alkaa (taas) olla siinä vaiheessa jossa pystyn näkemään miten työstä tulee parempi (uskottavampi, loogisempi) kun siihen käyttää enemmän aikaa. Mutta vaikka tämä on jo monta kertaa käyty läpi, silti jokaista kommenttikierrosta seuraa se raivo ja epätoivo ja lopulta, vastentahtoinen alistuminen, ennen kuin pääsen kunnolla tekemään niitä muutoksia ja alan nähdä että hitto vie, olihan niissä pointtiakin.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.10.2019 klo 23:37

Väsymys. Menin vähän vastentahtoisesti lautapeli-iltaan. Onneksi se on nyt ohi.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 18.10.2019 klo 23:25

Töissä tuli vastoinkäymisiä. Jouduin tekemään kaikki tähän osaprojektiin liittyvät laskemat uudestaan - enkä halua edes laskea monennettako kertaa. Sain tarkistettua että valtaosaa tuotoksesta ei tarvitse muuttaa (kriittiset tulokset pysyi samana), mutta en saanut kaikkia korjauksia vielä siirrettyä lopulliseen tuotokseen. Olisi pitänyt, mutta en vaan jaksanut,ja viikko on ollut sen verran raskas etten uskaltanut venyttää päivää. Saa nähdä onko se viikonlopputöitä sitten. Ehkä kuitenkaan ei.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.10.2019 klo 13:59

Hei, Soropppi. Piditkö viikonlopun vapaana?

Mua hermostuttaa viikolla oleva sossun "kotikäynti". En tiedä, missä kunnossa kehtaan kotiani esitellä. En varmaan ihmeemmin siivoile, mutta imuroin kuitenkaan tuossa aiemmin pari huonetta. Mietin keittiön lattian pesemistä. Sen se kyllä vaatisi. Jaoin sillti nyt ensin lääkkeet dosetteihin.

Hyvää viikon alkua sinulle!

 

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.10.2019 klo 14:48

Hei JP! Ainakin toistaiseksi olen ollut vapaalla joo. Eilinen meni leipoessa, naapurissa oli nyyttärit, nyt tulin juuri lenkiltä.

Ymmärrän hermoilusi sosiaalityöntekijän käynnin suhteen, mutta en usko että hän toivoo/odottaa sinun siivoavan ennen hänen tuloaan. Hyvin se menee!

Nyt lähdetään kävelylle. Sää on kaunis, tuntuu enemmän maalis- kuin lokakuulta.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.10.2019 klo 20:12

Poikakaveri aloitti keittiön kaappien tyhjentämisen ja tavaroiden lajittelun. Vuosiluvuista päätellen kaikki tässä asuneet eivät ole lähtiessään sitä tehneet, heitettiin pois kaikenlaista joka oli mennyt vanhaksi kauan ennen kuin hän oli muuttanut tähän asuntoon. Hän ei malttanut olla menemättä viikonlopputöihin, arveli että niin pystyy olemaan rauhallisemmalla mielellä ensi viikolla kun tietää että saa kaikki hommat tehtyä ennen lähtöä. Laitoin saunan lämpiämään.

Tänä viikonloppuna olen ollut ajoittain semi-ahdistunut. Kuin kroppa olisi peloissaan ilman että pää tietää mikä uhan aiheuttaa. Luultavasti ei kuitenkaan ole mitään syytä pelkoon - se on kuin jäänne, karstaa jostain mitä on joskus aikaisemmin ollut, ja ottaa aikansa ennen kuin se kuluu pois. Voin odottaa.

Haudutan teetä, katson saisinko meditoitua hetken.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 23.10.2019 klo 15:56

JP, joko sulla kävi se sossu vai onko se vielä edessä?

Olen havahtunut tällä viikolla siihen että olen päässyt taas uupumaan - olen tehnyt nyt melkein kuukauden ajan enimmäkseen pitkää päivää, ja useammassa viikonlopussa on ollut jotain 'pakollisia' ohjelmanumeroita (leipomisia, vieraita tms), jotka ovat olleet ihan mukavaa vaihtelua, mutta jotka eivät kuitenkaan oikein käy palautumisesta. Eilen tuli viimein otettua lusikka kauniiseen käteen ja myönnettyä itselle että kaikkeen ei pysty, eikä ehkä tarttekaan - koska työtilanne (itsensätyöllistämis-tilanne) sen sallii, yritän tehdä vähän lyhyempiä päiviä ja ainakin lopettaa ylituntien tekemisen. Työt loppuu puoli viideltä herätyskellon soidessa, riippumatta siitä milloin onnistuin aloittamaan työt, tai miten paljon (mielestäni) "kokonaiseen" työpäivään kuuluisi.

Huomenna odottaa reilun kahdentoista tunnin ajomatka ja aamulle on luvattu rivakkaa lumisadetta, mutta toivottavasti ehditään sadealueen ohi ennen kuin teille kinostuu liikaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.10.2019 klo 17:15

Millaista teetä juot? Löysin kaapin perukoilta jotain muumiteetä. Enemmän mul menee mustaa teetä liialla sokerilla. Mut kyl mä noita makuteetäkin juon ain silloin tällöin. Äiti toi kesällä mulle tervateetä. Vois huomenna koklata miltä maistuu.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.10.2019 klo 09:14

Hei, Soroppi! Sossu kävi eilen. Oli ihan mukava tapaaminen. Puhuttiin asioista vuokratakuuseen liittyen, ja kodin kunnossapidosta ja siivoamisesta. Noin niikuin esimerkiksi... Järjestettiin samalla vähän keittiötä. Sain pöydän pinnan näkyviin! On se kyllä jännittävää, kun tuollainen ihminen tulee käymään.

Milloin olette muuttamassa? Muutatteko kauaskin?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 26.10.2019 klo 22:06

Hei saloka, JP,

Juon satunnaisesti vaihdellen vihreää/mustaa teetä, viime aikoina on ollut paljon jotain kukka/hedelmäsekoituksia. Lakritsitee on hyvää mutta en uskalla juoda sitä liian usein, koska verenpaine. Rooiboksesta en hirveästi pidä (ellei siinä ole jokin voimakas lisämaku mukana), mutta jos ei muuta kofeiinitonta ole ja satun valvomaan yöllä, kyllä sekin menettelee.

Muutettiin torstaina saman maan sisällä toiselle puolelle maata. Ajossa meni reilusti suunniteltua pidempään mutta onnistuin nukkumaan ajovuorojeni välillä niin ettei totaalista uupumusvaihetta tullut oikeastaan ollenkaan. Kahvipensas oli ollut liian kauan kastelematta (se oli tuotu uuteen asuntoon syyskuun puolella) ja se näytti alkuun täysin kuolleelta, mutta nyt nuorimmat lehdet näyttää elpyvän - se menettää varmaan 60% lehdistä mutta ehkä se selviää, jos ei kuole valonpuutteeseen talvella.

Oliko sossulla hyödyllisen tuntuisia ajatuksia käytännön asioiden hoitamiseen, JP? Mun pitää yrittää juosta ensi viikolla virastoissa. Ja kirjastokortin haluan!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.10.2019 klo 08:56

Hei, Soroppi! Onnea uuteen kotiin! Minkälainen teidän kotinne on? Onko tilaa riitävästi? Onko siellä lämmintä tai vetääkö? (Ymmärsin jostain viestistäsi, että ensilumi oli satanut jonkun kerran...eli että talvikin voisi siis olla maisemissanne...) Toivon teille kaikkea kivaa!

Ei tuosta sossun käynnistä ole vielä juuri hyötyä ole ollut. Asoiden selvittelyt on vielä tosin kesken. Toimeentulotukea en akuuteimpaan aiheeseen saanut, mutta se ei ole nyt enää niin ongelma. Olen saanut hoidettua asian toisin.

Joskus asioiden setviminen kiukuttaa.

 

Käyttäjä kirjoittanut 27.10.2019 klo 20:05

Hei. Millaista siellä on? Onko pitkät matkat ja millaiset liikenneyhteydet?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.10.2019 klo 16:14

Hei JP, Pikemiten,

Uusi asunto on valoisa ja väljä, tykkään siitä kyllä mutta en oikein vielä osaa nukkua siellä. Voi olla että unirytmi meni hieman sekaisin parin hyvin rikkonaisen yön jälkeen - muuttoa edeltävänä päivänä saatiin viimeiset siivoukset tehtyä vasta kahden maissa yöllä, ja seuraavana yönä oltiin perillä vasta yhden maissa. On ollut vähän vilpoista mutta ei ole liikaa vetoa - täällä ilmat kylmenivät vasta äskettäin joten luulen ettei keskuslämmitys vain vielä ole lähtenyt kunnolla käyntiin.

Keskustaan kävelee reilun puoli tuntia (tai bussilla pääsee), ja sieltä on hyvät yhteydet ympäri maata. Melkoinen muutos edelliseen siis - isompaan ruokakauppaankaan ei tartte ajaa yli tuntia kuten edellisessä paikassa.

Asuntoon tulee kumppanin ystävä, joka on tilapäistöissä tässä kaupungissa, kämppäämään kuukaudeksi. Kiva siinä mielessä että sitten saan tilaisuuden tutustua häneen ajan kanssa, mutta toisaalta myös jännittää/pelottaa hieman - asuinpaikan muutokseen sopeutuminen ottaa aikansa, enkä haluaisi muita isoja muutoksia ihan näin nopeasti.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 29.10.2019 klo 18:18

Otin illalla melatoniinia ja se helpotti nukahtamista, mut sitten valvotti aamupuolella. Päivällä vaivasi työstressi ja varmaan siitä kumpuava lievän oksettava olo - jotenkin pitäisi saada projekti lähetettyä eteenpäin, niin olisi ehkä tunne että uskaltaisi vähän hellittää töiden suhteen (niin varmaan, itseni tuntien alan kuitenkin heti haikailla seuraavan tuotoksen aikatauluista), mutta en tiedä onko asia minun päätettävissäni.