Elämänilo hukassa

Elämänilo hukassa

Käyttäjä elämänilohukassa aloittanut aikaan 19.03.2015 klo 21:54 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 19.03.2015 klo 21:54

Tuossahan tuo aihe tulikin…mikä auttaisi😑❓ Olen sairastanut masennusta yli 20 v ja ollut lähes koko ajan myös lääkityksellä.Välillä ollut helpompaa,välillä vaikeempaa.Nyt on taas vaikeampi jakso😞

Sairastuin siis aikoinaan vaikean avioeron jälkeen,mies oli väkivaltainen alkoholisti ja jäin 2 pienen lapsen totaaliyh:ksi.Alkuun tuli unettomuutta ja siihen määrättiin tk:ssa ensimmäiset unilääkkeet,joihin jäin samantien koukkuun.Tästä muutaman vuoden kuluttua lisättiin masennuslääkitys;cipramil/sepram söin yli 10 v ja efexor/venlafaksiin kans useamman vuoden(en muista enää miten kauan).Yritin tässä muutaman vuoden ilman lääkettä,en pärjännyt.Nyt unilääkkeenä ketipinor 25 mg:n puolikas.

Tällä hetkellä olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä,teen siis muutaman vuoron /viikko.Olen hoitoalalla.

Voxraa olen nyt syönyt viitisen viikkoa,alussa olo oli hyvä ja ihmettelinkin tätä,koska aiemmin tämän lääkkeen aloitus oli todella vaikeeta.Vuosi sitten aloitin ja kesti 5 viikkoa,ennenkuin auttoi ja kesä menikin tosi hyvin,syksyllä masennus taas pahentui ja marraskuussa lopetin lääkkeen,koska ei enää siis auttanut.Olisi ehkä pitänyt nostaa annosta…Minulla ei ollu lääkäriä tuolloin,omin päin aloitin lääkkeen vanhalla reseptillä.Olin siis aiemminkin tätä lääkettä yrittänyt,mutta lopetin silloin muutaman viikon jälkeen(tulipas sekavaa).

No nyt olo on siis aika kamala.Päivät menee kotona sohvalla netissä roikkuen.En pysty tekemään mitään.Sain tämän viikon saikkua niskajumin perusteella,siitäkin esimies huokaili,mistä saa sijaisen…kuukauden päästä on vasta psykiatrille aika,sekin yksityiselle.En tiedä,miten jaksan sinne asti ja voiko sitä edes jäädä saikulle,kun esimiestä ahdistaa.

Toivoisin vain olevani ns.normaali,että ei ahistais eikä masentais koko aikaa ja vois käydä vaikka lenkillä ja jaksais käydä töissä.

Vertaistuki olis kans tervetullutta😍

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 05.06.2015 klo 12:16

Juu on täälläkin noita bensoja käytetty noin 20v.Keväällä lopetin rivattrillin syömisen säännölisesti.Aika hyvin onnistunut murusen oon silloin tällöin oon ottanu.Ketipinor tuli siihen tilalle.Jotkut lääkkeet lisäävät kyllä ruokahalua aivan mielettömästi.Mutta loppujen lopuksi vaikutukset yksilöllisiä.😎

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 05.06.2015 klo 23:06

Luulenpa keksineeni tämän älyttömän valvomisen syyn,eli olen nyt ollut yli 38 tuntia valveilla,ilman nukkumista...eikä edes väsytä.

Se on se ketorinin lopetus,vaikka annos oli vain 25 mg 1/2 tbl.Se myös tekee sitä,että vaikka joskus olisin todella väsynyt,kuten yleensä olin aina nukkumaan mennessä,niin en vaan pysty nukahtamaan😮

No,otan tänään kiltisti tenoxia,pakko kai sitä on joskus nukkua.Jos vaan saisin itseni tästä ketipinorista vieroitettua,saattais unikin tulla sit joskus hieman paremmin.

Olen joskus lukenut tästä,että se sotkee jonkun nukahtamiskeskuksen ja taitaa todella pitää paikkaansa.

Mieliala on yllättävää kyllä ollut hyvä,oon käynyt koirien kans 3 kertaa lenkillä.viimeisin oli puolisen tuntia.Mutta en ole kyllä mitään kotitöitä saanut tehdyksi.

jospa se tästä...

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 06.06.2015 klo 01:19

Hei elämänilohukassa ☺️❤️☺️

miten sun loppupäivä meni? Nukahditko illalla aikasemmin? Toivottavasti.. tuommonen valvominen ei tee hyvää. Joskus olen kuullut että voi altistaa jotkut ihmiset psykoosiin,ei tietysti kaikkia.
itse jos valvon koko yön olen todella ahdistunut seuraavana päivänä ja saan paniikkikohtauksia ja en pysty nukkumaan edes päivällä,menen aivan ylikierroksilla silloin.

toivottavasti sun tämä yö menee paljon paremmilla unilla ☺️❤️☺️
ymmärrän että haluat Tenoxeista eroon,haluaisin minäkin.. mut nyt ei lääkärin mielestä ole siihen aika kun olen niin ahdistunut ollut siitä ms tauti asiasta.

mä en saa unta nyt.. oli miehen kanssa illalla riitaa ja se vie aina mun unet. No jos kohta saisin unta että jaksaisin huomisen.

toivon sinulle mukavaa lauantaita☺️❤️☺️

Käyttäjä arka kirjoittanut 06.06.2015 klo 08:26

Hei Elämänilohukassa!
Toivottavasti saat ensi yönä nukuttua. Hyvä että olet jaksanut käydä koirien kanssa lenkillä. Sekin on hyvä että mielialasi on ihan hyvä.

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 06.06.2015 klo 09:21

Hei minävaan00 ja kaikki muutkin🙂

Valvoin siis yhtäsoittoa 39 tuntia...enkä olisi varmaan ilman tenoxia nukkunut vieläkään.Minua kun ei edes väsyttänyt,mutta otin tenoxin puolikkaan ja menin sänkyyn ja jonkun ajan päästä,ehkä puolen tunnin,olin nukahtanut ja nukuin puoli yhdeksään.

Yhdistän tuon ketipinorin näihin minun ongelmiin...olen syönyt sitä noin 10 vuotta,annos 1/2-1 tbl.Minähän en ole enää vuosiin pystynyt nukahtamaan edes päikkäreille,vaikka olisin kuinka väsynyt.Ja nyt kun kohta 2 viikkoa sitten sen lopetin,niin väsymyksestä ja haukottelusta huolimatta unet kaikkosi heti,kun sain pääni tyynyyn,eikä edes tenox auttanut.Kunnes tuli sit tämä älytön melkein 40 tunnin valvominen.

Minulle tämä lääke ei käy,mutta en puutu kenenkään toisen käyttöön enkä käske tehdä,niinkuin minä teen.

Olisin ihan kevyesti viime yönäkin jatkanut valvomista,mutta tiesin,ettei se ole kovin järkevää.Onneksi saan unta nuilla tenoxeilla,koitan senkin annoksen pitää pienenä.

Minusta on tullut tällainen lääkevastainen,koska olen yli 20 v syönyt erilaisia masennus-ja unilääkkeitä,ja ongelmat on vain pahentuneet.

Voi minävaan00,nuo riidat lähimmäisten kanssa on kamalia😭 ja ymmärrän,että ei uni tuu.Minulla on välillä mun aikuisen tyttären kanssa kamalia riitoja,niin en pysty syömään enkä nukkumaan silloin.Mies on onneksi niin rauhallinen,että ei riidellä.En kyllä kestäis sitä;minun ex oli niin kamala ja sain sitä pelätä,että jos tätäkin miestä pitäis pelätä,se olis mun loppu.

Jaksamisia kaikille😍

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 06.06.2015 klo 10:39

Hei arka ja kiitos sinullekin viestistäsi,se näkyi vasta äsken tässä🙂

Onhan tuo nukkuminen kyllä sellainen perusasia ihmisellä,että pitäis olla kunnossa.Minulla kaikki alkoi juuri univaikeuksina silloin 25 v sitten vaikean avieron jälkeen,sit tuli masennus.

Ja tuolloin määrättiin aika herkästi heti unilääkkeet😞 ja koukkuun jäin.

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 08.06.2015 klo 10:55

Huomenta kaikille🙂

Ei taida kesä tulla,kylmää on.

Nukuin toissayönä ihan hyvin,tosin jouduin oottaa unta toista tuntia,otin tenox 5 mg+ 2,5 mg,ennenkuin nukahdin.Viime yön unet jäiki sit 4,5 tuntiin lääkkeistä huolimatta.

Olen vähän jaksanut tehä kotitöitä,pyykinpesua yms.Mies siivosi eilen,minä en ole aikoihin jaksanut siivota.Koiralenkitkin tahtoo jäädä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.06.2015 klo 17:19

Hei, Elämänilohukassa!☺️❤️☺️

Minäkin nukuin viime yön huonosti. En ensin saanut mentyä sänkyyn, sitten uni ei tullut ja kun tuli, heräilin läpi yön. Jännitin kai tänään alkavaa tilkkutyökurssia.

Ei mullakaaan tule siivottua, eikä ole miestä, joka siivoaisi. Ihan itse pitäisi imuroida. Pyyhkiä pölyt ja pestä lattiat. Astianpesu kuitenkin edes onneksi sujuu. Mulla kun ei ole astianpesukonetta. Muistin onneksi tänään kotiin tullessa pysähtyä ostarilla ja käydä ostamassa tiskiainetta.

Josko joku päivä jaksaisin imuroida... Tai jos tänään imuroisin tai pesisin WC:n ja sitten joku toinen päivä toinen homma... Katsotaan... luultavasti jää...

Hyvää maanantai-iltaa sinulle! 😍

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 10.06.2015 klo 14:34

Kiitos Jardin Prive viestistäsi☺️❤️

En pysty vieläkään nukkumaan,unet jää yleensä noin 5 tuntiin,tenoxista huolimatta☹️ Ja sit kun nukkuu huonosti,se vaikuttaa kaikkeen,mikään ei huvita eikä jaksaiskaan mitään,vaikka sattuiskin huvittamaan.

Mieli on koko ajan masentunut,ei tule hetken lepoa.En muista,milloin viimeksi olisin tuntenut iloa tahi onnea😐

Huomenna lääkäri,ei kai silläkään mitään poppakonstia minun elämääni ole.25 v olen sairastanut,tuskin edes paranen koskaan.

Kävin äsken koirien kanssa rantapolulla kävelemässä verkkaiseen tahtiin,keräsin kukkia maljakkoon.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 10.06.2015 klo 17:10

Hei
Eih,hyvä että jonkinlaista liikuntaa jaksat harrastaa.Kukkien poiminta on hyötyliikuntaa.Kuinkas sun nukkumiset onko mitään muuta kuin tenoxi.😎

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 10.06.2015 klo 21:49

Kiitos juro50 viestistäsi🙂

Käytiin vielä illalla 20 min.koiralenkki,onhan tuokin jotain.
Minä oon 25 v syönyt erilaisia unilääkkeitä,mm.mirtatsapin,azona,doxal,imovane,atarax,tenox,ketipinor....oikeestaan koskaan en nukkunut näilläkään hyvin,aina ollut yhtä takkuamista.Ehkä paras kombinaatio olis ketipinor 25 mg+tenox 20,mutta sitten olisin väsynyt 24h.

Ketipinor on tehnyt minulle sen,että en pysty nukahtamaan ilman lääkkeitä...eli päikkäreistä on turha haaveilla,vaikka olisin kuinka tillin tallin.Ja sama juttu myös yöllä,jos en ota mitään,valvon koko vrk ja enemmänkin.

Yritän pitää ton tenox-annoksen pienenä,että ei tulis toleranssia ja kohta meniskin useampi tbl.

Minä saan kaikista lääkkeistä kaikki maholliset sivuvaikutukset.

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 11.06.2015 klo 10:10

Nukuin viime yönä peräti 4 tuntia tenoxin puolikkaalla...menin 0.30 nukkumaan,nukahdin,heräsin klo 4 ja valvoin yli viiteen;nukahdin puoleksi tunniksi,kun mies nousi ylös,siihen heräsin ja taas valvoin.Olin just nukahtanut,kun heräsin uudestaan,kun hän läks töihin.

Oli vähän huono fiilis aamulla...itkin...ei tule mistään mitään,kun ei saa nukkua.

No läksin sit kiukkupäissäni koirien kans puolen tunnin lenkille.
😟

Käyttäjä arka kirjoittanut 11.06.2015 klo 15:11

Hei Elämänilo hukassa!
Kiitos kun kävit ketjussani. Toivoisin niin että saisit paremmin nukuttua. Kaikkea hyvää sinulle ja kirjoittele.

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 13.06.2015 klo 09:43

Huomenta kaikille🙂

Kävin torstaina lääkärissä ja nyt on saikkua vuodenvaihteen yli,lääkitystä vähän tarkistettiin ja dg on nyt vakava masennus.Kävin eilen työpaikalla esimiesten juttusilla ja hyvin suhtutuivat,pelkäsin vähän,mitä sanovat.Näin myös paria työkaveria ja juteltiin.

Lääkärille sanoin ketipinorin lopetuksesta ja siitä,että en pysty vaan nukahtamaan,vaikka oisin kuinka väsynyt.Otan nyt kokonaista tenoxia eli 10 mg,ja nyt oon sillä nukkunut hyvin nämä muutamat yöt.Unta tulee noin 8 tuntia,vaikka nukahtaminen edelleen kestää yli tunnin.

Minusta nuo uniongelmat oli pahimmat,jospa nyt helpottas,pitää kuitenkin jossain vaiheessa vähän yrittää tenoxia vähentää(ettei tule tottumusta ja joutuis taas nostaa sit annosta).En kestä,jos joudun öisin valvomaan,minulle ottaa tosi tiukille,jos en saa unta.

Nyt kun oon saanu nukuttua,olo on levollisempi.Eilen päivällisen jälkeen myös simahdin sohvalle vartiksi,kävin varmaan unessa,mikä on harvinaista herkkua.

Vähän kyllä mietityttää,että olisko sittenkin pitänyt vaan yrittää töissä,mutta sitten järki sanoo,että ei siitä olisi mitään tullut.Olin jo pitempään voinut huonosti ja työssa selviytyiminen oli kiikun kaakun.

Jaksamisia kaikille☺️❤️

Käyttäjä Gorbatjovi kirjoittanut 13.06.2015 klo 12:42

Masennus on kyllä viheliäisin vaiva ikinä. Itse siitä kärsinyt muutaman vuoden, kaikkea mahdollista muutosta elämääni olen yrittänyt tehdä ja on tuntunut että kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Kuitenkin nyt jo n. Viikon ollut paha jakso päällä, töihinmenosta ei puhettakaan, alko maistuu, koko ajan on väsynyt ja hermostunut olo. Alan nyt tosissani epäillä onko tuosta venlafaksiinista mitään apua minulle, saa vaan nähdä mihin taas ne voimat riittää selvittää näitä asioita.