Elämänilo hukassa

Elämänilo hukassa

Käyttäjä elämänilohukassa aloittanut aikaan 19.03.2015 klo 21:54 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 19.03.2015 klo 21:54

Tuossahan tuo aihe tulikin…mikä auttaisi😑❓ Olen sairastanut masennusta yli 20 v ja ollut lähes koko ajan myös lääkityksellä.Välillä ollut helpompaa,välillä vaikeempaa.Nyt on taas vaikeampi jakso😞

Sairastuin siis aikoinaan vaikean avioeron jälkeen,mies oli väkivaltainen alkoholisti ja jäin 2 pienen lapsen totaaliyh:ksi.Alkuun tuli unettomuutta ja siihen määrättiin tk:ssa ensimmäiset unilääkkeet,joihin jäin samantien koukkuun.Tästä muutaman vuoden kuluttua lisättiin masennuslääkitys;cipramil/sepram söin yli 10 v ja efexor/venlafaksiin kans useamman vuoden(en muista enää miten kauan).Yritin tässä muutaman vuoden ilman lääkettä,en pärjännyt.Nyt unilääkkeenä ketipinor 25 mg:n puolikas.

Tällä hetkellä olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä,teen siis muutaman vuoron /viikko.Olen hoitoalalla.

Voxraa olen nyt syönyt viitisen viikkoa,alussa olo oli hyvä ja ihmettelinkin tätä,koska aiemmin tämän lääkkeen aloitus oli todella vaikeeta.Vuosi sitten aloitin ja kesti 5 viikkoa,ennenkuin auttoi ja kesä menikin tosi hyvin,syksyllä masennus taas pahentui ja marraskuussa lopetin lääkkeen,koska ei enää siis auttanut.Olisi ehkä pitänyt nostaa annosta…Minulla ei ollu lääkäriä tuolloin,omin päin aloitin lääkkeen vanhalla reseptillä.Olin siis aiemminkin tätä lääkettä yrittänyt,mutta lopetin silloin muutaman viikon jälkeen(tulipas sekavaa).

No nyt olo on siis aika kamala.Päivät menee kotona sohvalla netissä roikkuen.En pysty tekemään mitään.Sain tämän viikon saikkua niskajumin perusteella,siitäkin esimies huokaili,mistä saa sijaisen…kuukauden päästä on vasta psykiatrille aika,sekin yksityiselle.En tiedä,miten jaksan sinne asti ja voiko sitä edes jäädä saikulle,kun esimiestä ahdistaa.

Toivoisin vain olevani ns.normaali,että ei ahistais eikä masentais koko aikaa ja vois käydä vaikka lenkillä ja jaksais käydä töissä.

Vertaistuki olis kans tervetullutta😍

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 16.07.2015 klo 14:07

Hei elämänilohukassa ☺️❤️☺️

halusin tulla sua moikkaamaan. oikein mitään en osaa nyt kirjoittaa muuta kuin että toivon sinulle voimia ☺️❤️☺️ ja että sinun uniongelmiin löytyisi vielä apu!

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 16.07.2015 klo 22:53

Hei minävaan00 ja kiva,kun poikkesit🙂 Ei sitä aina tartte mitään pitkiä rimpsuja kirjoitella,sekin lämmittää mieltä,kun on jotain käynyt kommentoimassa.

Huomenna lähetään rippijuhliin,matkaa on jotain 300 km.Ptää nousta viimeistään yhdeksältä...toivottavasti sais nyt nukuttua...hain apteekista opamoxia,lääkäri kirjoitti niitä 30 tbl tarvittaessa otettavaksi,ja pitää kyllä yöllä ottaa,jos ei nukkumattia kuulu eikä näy.

Tänään ei taas ihme ja kumma edes pahemmin oo väsyttänyt.Yritin iltapäivällä torkkua sohvalla,ei torkuttanut,nousin kohta ylös.Pientä puuhastelua pitkin päivää,en mitään kummempaa jaksanut.

Kotiin tultiin alkuillasta ja käytiin sit kaupassa ja apteekissa ja mun vanhempien haudalla katsomassa,miten kukat jaksavat.Orvokit oli vähän yli kasvaneet.

Jaksamisia kaikille😍

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 18.07.2015 klo 09:42

Unipäikky jatkuu...toissa yönä nukuinkin tosi hyvin,mutta viime yönä valvoin kahteen ja heräsin kahdeksalta.Lääkitys nyt iltaisin triptyl 10+tenox 10+opamox 1/2 tbl.Pelkällä triptylillä en pysty nukkumaan,eilenkin nukkumaan mennessä unet kaikkosi(menin joskus puolenyön jälkeen nukkumaan,eipä uni tullut).

Eilen tuli istuttua autossa sellaiset 7 tuntia...kotona oltiin puoli yhdentoista maissa.Vielä olis parit juhlat tässä lähiaikoina,matkojen päässä nekin.