Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Heip! Eli itellä on sellanen tilanne, että ystävät ovat kadonneet kokonaan ympäriltä. Ja kun löydän jostain esim. kirjeenvaihto palstalta jonka kanssa voisi kirjotella niin saan pari mailia ja kun mainitsenkin mielenterveysongelmani niin kaikkoavat kauas pois koska sairastavat joko itse mielenterveysongelmia tai sitten eivät ymmärrä asiaa. Ajattelin että täältä voisi löytyä…
Olen 21vuotias työtön ja kouluttamaton nainen.. Monta vuotta kärsinyt sosiaalisesta pelosta ja paniikkikohtauksista. Koulut jäi kesken näiden ongelmien takia.. Muutin vihdoin pois vanhempieni luota, yritin saada elämäni hallintaan… Mutta ei tää onnistukaan. Vuokra ja laskut pitäs maksaa, mut en mä pysty hakeen töitä ☹️ Työkkäriin oon ilmottautunu ja sekin ahdistaa…
Olen ilmeisesti jo erittäin nuoresta asti sairastanu aika vaikeaa kakssuuntasta mielialahäiriötä. Tehnyt asiat omasta miellestä oikein vaikka muitten mielestä ei ole. koko elämä on ollu ylös alas menoa. Menee kovaa ja menee rahaa sit iskee masis päälle sit mietitään mitä tuli tehtyä. Kaksi yritystä olen sössinyt jo tämän sairauden takia.…
Hei kaikille ja erityisesti niille, jotka ovat lukeneet aiempia kirjoituksiani ja tietävät tilanteeni! Olen siis ollut vihan ja mustasukkaisuuden pyörteissä. Tänään halusin kokeilla jotain uutta ja vierailin eräässä uskonnollisessa yhteisössä, jossa en ollut käynyt aiemmin. Siellä sai myös esittää kysymyksiä ja minähän kysyin kaikkea mahdollista eri uskontojen suhteista toisiinsa ja…
Olen nyt 30 ikävuoden ylittänyt mieshenkilö jolla on parisuhdeongelma, nimittäin se että mitään parisuhteita ei ole. Muutama lyhyt on ollut ja niistäkin on jäänyt tunne että kelpasin kun ei parempaakaan ollut juuri sillä hetkellä saatavilla ja minut hylättiin kuin vanhat rukkaset heti kun se parempi sattui kohdalle. Olen omasta ja…
Heippa ! Oletko koskaan mennyt kauppaan, ja saanut ostettua vain sämpylöitä ja jugurttia, kun ruoanlaitto on ollut sinulle liian vaikeaa ? Tai antanut tukan kasvaa kun et ole uskaltanut tai jaksanut mennä kampaajalle. Kun lähes kaikki muu paitsi TV:n tuijottaminen on ollut liian vaikeaa, rasittavaa, mahdotonta ? Jos on, miten…
Hei, Onko täällä muita PTSD -diagnoosin saaneita? Itse sain diagnoosin hiljattain, kun huomasin, etten jaksanutkaan unelma työssäni; Lapsuudessani saadut traumaattiset kokemukset tunkeutuivat mieleeni, sillä saan ärsykkeitä töissä päivittäin. Kehoni reagoi traumaattisiin kokemuksiin vahvimmin; verenpaineeni on romahtanut muutaman kerran niin alas, ettei sairaalassa uskottu minun selviävän. Sain myös epilepsiaa muistuttavia kohtauksia…
Luulen, että muillakin voisi olla kokemuksia netin kautta tehdyistä petoksista tai muista huijauksista. Etsin asuntoa toiselta paikkakunnalta noin kuukausi sitten. Tänään oli huijarista juttu lehdessä, ei tosin minua haastateltu asian suhteen. http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/nainen_huijasi_opiskelijoilta_tuhansia_euroja_takuuvuokrilla_7306858.html Tosi raivostuttavaa ja ärsyttävää asiassa oli, että tuo huijari oli nainen, tosi hyvä puhumaan, kertoi lapsistaan ja sanoi…
juu sehän oli odotettavissa…et ei mee läpi nykysin eläkepaperit kovin herkästi ☹️ No sain kuitenkin jatkoa kuntoutustuelleni 7kk sitten taas uusi ruljanssi… On tää masentavaa… oli niin jo tasainen ja hyvä mieli ja odotin eläkepäätöstä vaikka varauduinkin pettymykseen… tuntuu se silti masentavalta ☹️ se ilo ja hyvä olo jota olen…
Löysin netistä mielenkiintoisen keskusteluketjun, missä kirjoittajat aika suoraan sanoivat kokeneensa ehkäisyvalmisteiden (e-pillerit, hormonikierukka yms.) aiheuttaneen heille masennusta ja paniikkihäiriötä 😑❓ Oireet olivat alkaneet joillakin vasta myöhemmin, mutta kun hormonivaikutus poistettiin niin masis lähti myös parissa kuukaudessa. No, ovathan ne tietysti keinotekoisesti tehtyjä hormoneja, mutta voisiko tämä oikeasti pitää paikkansa.😐 Onko…