Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Kuolontiellä kulkevalle kaikki kaunis katoaa Yön varjot raiskaavat päivänvalon taivas päälle putoaa Välähdys on elämämme Aika tietää kuolemaa Se hiljaa hiipii voimat kerää taudit kylvää tuhoaan Verestä ja kyyneleistä kasvoi siivet vihan On aika nousta vapauteen unohtaa aika menneisyyden Niin verestä ja kyyneleistä kasvoi siivet vihan… Kuinka tähän on tultu…
Hei! Olen uusi taalla ja vasta viimeaikoina alkanut etsia vastauksia oireisiini. Olen jo nelikymppinen ja lapsena ja nuorena menettanyt vanhempani seka isovanhempani. Olen ollut ujo ja arka mika on vaikuttanut opiskeluihini (jaaneet kesken pelatessani mm. esitelmien ja lopputoiden pitamista). Nuorena kaytin paljon alkoholia jolloin uskalsin etsia seuraa. Alkoholin olen onneksi…
Olen 41 vuotias nainen. Perheeseeni kuuluu aviomies ja kaksi teini-ikäistä lasta. Lemmikkeinä meillä on koira, käärme, lisko ja hamsteri, joista kaksi viimeistä asuu lasten huoneissa. Olen jo vuosia sairastanut masennusta ja muitakin sairauksia. Olen nyt neljättä vuotta poissa työelämästä. Nyt jälleen sairauspäivärahalla. Viimeisimmät diagnoosini olivat määrittelemätön persoonallisuushäiriö ja krooninen, vakava…
Olen tehnyt samalla työnantajalla töitä n.10 vuotta,olen pian 50v. ollut aina tunnollinen työntekijä,jos työaika ei ole riittänyt olen käyttänyt omaa aikaani,pääasia että kaikki on ollut siistiä ja kunnossa ennekuin olen töistä lähtenyt,olen kokkina isolla yrityksellä,tehnyt siis todella raskasta työtä kovassa kiireessä,nyt sairastuin olen joutunut olemaan sairaslomalla kohta kolme kuukautta kun…
Olen lopen uupunut taistelemaan perintäfirmojen kanssa, en jaksaa enää ☹️ ! Joo, sattuneista syistä pikavipit on useilla eri perintäfrimoilla nyt. Opinpahan kantapään kautta. Mutta tilanteet oli vuosi sitten semmoiset että oli pakko ottaa yksi vippi ja siitä se sitten lähti kun yritti uudella maksaa vanhaa jne ei saarnoja kiitos. Nyt…
http://www.youtube.com/watch?v=DRcvxYkUeXk hyvää viikonloppua🙂 sulle joka tsekkasit Dahliakukalle varsinkin🙂 (mitenhän sulla nyt menee?)
Niin, oletko sinä? Minä en ole vaikka monta kutsua olen saanut. En ymmärrä mitä siellä tehdään ja mitä esmes tarkottaa voit kommentoida seinäkirjotuksia? Mitä siellä teet ja montako facebook-ystävää sinulla on?
Mä olen todella paskassa tilanteessa noin suoraan sanottuna. Mun voimat on aivan loppu.. Mulla on viimeisen vuoden ajan vaihdellen tehnyt tuloaan paha ahdistus, joka vaikuttaa mun jaksamiseen kaikilla elämän osa-alueilla. Olen nyt sairaslomalla töistä. Mulla on taustalla masennusta (jo kymmenen vuoden takaa) ja ahdistusta sekä näiden hoitoon on ollut psykoterapiaa…
Olen 25-vuotias yhden lapsen yh-äiti,opiskelen sote-alaa..mutta tänä syksynä olen huomannu itsessäni aihdistuksen ja masennuksen oireita, pelkään kuolakseni menettäväni lapsen,siis että kuolee😭 Pelkään allergioita, pelkään siis että yhtäkkiä menis hengitystiet tukkoon,itselläni lapsena oli tälläistä. Lapsellani on maito-ja kananmuna-allergia,ne reagoi vatsavaivoin ja iholla hetken ihottumina. Sitte pelkään tukehtumista,että syö jotain mihin tukehtuu,…
Mä olen pienessä ”pulassa”. Sairastan skitsoaffektiivista psyykkistä sairautta. Mun elämäni on kovin… monimutkaista. Kyselisin, onko täällä ketään, jolla olisi samanlaista kannoillaan. Olen kristitty ihminen, ollut jo 16-vuotta. Asun sairaalan avokunoutusosastolla. Mulla on edessä pian hoitokokous. Olemme puhuneet hoitajan kanssa tulevista aiheista sinne. Muuten kaikki on ok, mutta puhumme myös ”harhoistani”.…