Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Kun musta tuntuu, kun kotihoito tekisi minun hoitoni suhteen kaikkensa, jotta hoitoni voitaisiin mahdollisimman pian lopettaa siihen, kun otan itseni hengiltä? Esim. kun kotihoidon lääkäri kävi vähän aika sitten kotonani, hän vain keskusteli, ei tehnyt elettäkään helpottaakseen kipujani. Että kun ajattelee, kuinka helppoa lääkärin olisi ollut luokseni tullessaan kantaa mukanaan,…
Nyt on tullut totaalinen uupumus kaikkeen.Ikä pistää jo vastaan, keski-ikä… Syksy alkais muutoin ok, mut kuntoutumispolut ihan hukassa!?Olisiko jollakulla idiksiä ja kokemuksia, muita kuin Rayn kunt.kursseja?Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja ns.avotyössä.😐😴
Jäin jokin aika työttömäksi. Keväällä valmistuin lähihoitajaksi. Työskentelin hoitotyössä kaikkiaan noin 1.5 vuotta. Sitten määräaikainen työsopimukseni loppui. Pidin kovasti työstäni vanhusten parissa ja erityisesti kotihoidosta. Sitten vaan kaikki loppui. Pari viikkoa työttömänä meni kuin lomaillessa, mutta nyt alkaa jo masentaa. Pian kuukauden työttömänä olen ollut. Lapset ovat aikuisia ja mies…
Haluaisin kysyä onko olemassa masentuneilla jokin pakkomielle oireyhtymä? Mieheni joka sairastaa masennusta..lääkkeet+psykiatri jne koko helahoito…olen alkanut huomaamaan saman kaavan aina masennuskauden iskiessä päälle. Eli otetaan jokin asia jota pakkomielteenomaisesti vatvotaan yötä myöten ja ajetaan sen kautta koko elämä perseelleen. Nämä asiat voivat olla esim. suomi antoi Kreikalle lainan tai jotain…
Mä olen kokenut paljon, tiedän miltä tuntuu olla masentunut, tiedän miltä tuntuu nähdä harhoja, tiedän miltä tuntuu anoreksia, tiedän miltä tuntuu kiusaaminen, tiedän miltä tuntuu raiskaus, tiedän miltä tuntuu läheisen menetys, tiedän kuinka paljon sattuu parhaan ystävän itsemurha, tiedän miltä tuntuu kun päätyy yrittämään itsemurhaa.. Elämä ottaa ja antaa, tai…
Kun pyynnöstäni huolimatta ja siitä huolimatta, että terveyskeskuslääkärillä on olemassa asiantuntija lääkärinlausunto tietoa siitä, että poskionteloissani on krooninen tulehdus. Terveyskeskuslääkäri ei ole suostunut tarkastamaan sitä, onko poskiontelotulehdus siinä pisteessä, että se vaatisi antibioottilääkitystä? Miten ja kenen puoleen kääntymällä on mahdollista saada oikeus siihen, että minulle tehdään, minua hyödyttäviä terveydenhoidollisia täsmä…
Ikiongelmainen -otsikko tuli aikoinaan kirjoitettua, koska koin, että olen koko ikäni ratkonut samaa ongelmaa, jonka juuret ovat onnettomassa lapsuudessa. Turvattomuuden tunne jäi, kun ei ollut henkistä tukea, turvaa, ketään, joka olisi kanssani käsitellyt skitsofreniaa sairastaneen isäni asiaa, äitini ja isäni eroa ja koulukiusaamista. Siitä sitten alkoikin kierre: koulukiusaamista, yksinäisyyttä, vääränlainen…
Nyt pelottaa. Olen hirveä ihminen. Viime viikonloppuna olin humalassa rikkonut lasipullon ja uhannut sillä miestäni. En muista tapahtumaa itse, mutta näin mieheni kertoi minulle aamulla. Olen nyt päättänyt etten enää ikinä juo. Kumpa se onnistuisi.
Aloitin koulun elokuussa ja käyn samalla myös töissä sillointällöin. Koulussa asiat käydään niin nopeaa tahtia etten oikein pysy perässä ja tuntuu etten pysty sisäistämään asioita. Stressin myötä tuntuu että muistini reistailee pahasti ja olen alkanut saamaan paniikkikohtauksia. Arkipäiväiset asiat tuntuvat erittäin vaikeilta enkä pysty aloittamaan mitään. Haluaisin vain nukkua ja…
Ihmisen ei ole hyvä olla yksin, kaksin on parempi maata kuin yksin. – Kattia kanssa, minä olen juuri toista mieltä tänään. Kariutunut ihmissuhde vuosien petoksen uhria, hyljätyksi ja petetyksi jouduttuani. Vielä pitäisi jaksaa (vaatimus) olla ystäviä. – Ahdistaa jo ne muutamat tunnit kun tulisi (hänen toive) tavata, ahdistaa ja kuristaa…