Aikuisen elämää

7 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Syyssade14 aloittanut aikaan 19.09.2014 klo 19:05 kohteessa Aikuisen elämää

47-vuotias nainen pähkäilee mahdollisista kuntoutumisen poluista!? Bipolaarinen diagn.Masennusvaihe päälllänsä.Olen työkyvytömyyseläkkeellä ja ns.avotyössä.Lääkitys on ja terapiakäynnit.Nyt on kuitenkin seinä noussut vastaan kaikin tavoin.Haluaisin jotain opiskellakin, mutta missä ja miten? Väsymyskin vaivaa.ja erakoituminen. Rayn kunt.kurssit rajoittuneita aiheiltaan ja ovat kaukana.Kestävät niin vähän aikaa. Vaihdevuosivaivaa myös… Ihmettelen täällä yksinäni, onko muita samanlaisia tapauksia…

Käyttäjä kärkkäkärkkä aloittanut aikaan 20.09.2014 klo 10:43 kohteessa Aikuisen elämää

Kun musta tuntuu, kun kotihoito tekisi minun hoitoni suhteen kaikkensa, jotta hoitoni voitaisiin mahdollisimman pian lopettaa siihen, kun otan itseni hengiltä? Esim. kun kotihoidon lääkäri kävi vähän aika sitten kotonani, hän vain keskusteli, ei tehnyt elettäkään helpottaakseen kipujani. Että kun ajattelee, kuinka helppoa lääkärin olisi ollut luokseni tullessaan kantaa mukanaan,…

Käyttäjä Syyssade14 aloittanut aikaan 19.09.2014 klo 19:38 kohteessa Aikuisen elämää

Nyt on tullut totaalinen uupumus kaikkeen.Ikä pistää jo vastaan, keski-ikä… Syksy alkais muutoin ok, mut kuntoutumispolut ihan hukassa!?Olisiko jollakulla idiksiä ja kokemuksia, muita kuin Rayn kunt.kursseja?Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja ns.avotyössä.😐😴

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 18.09.2014 klo 18:36 kohteessa Aikuisen elämää

Jäin jokin aika työttömäksi. Keväällä valmistuin lähihoitajaksi. Työskentelin hoitotyössä kaikkiaan noin 1.5 vuotta. Sitten määräaikainen työsopimukseni loppui. Pidin kovasti työstäni vanhusten parissa ja erityisesti kotihoidosta. Sitten vaan kaikki loppui. Pari viikkoa työttömänä meni kuin lomaillessa, mutta nyt alkaa jo masentaa. Pian kuukauden työttömänä olen ollut. Lapset ovat aikuisia ja mies…

Käyttäjä Raparperin alla aloittanut aikaan 16.09.2014 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää

Haluaisin kysyä onko olemassa masentuneilla jokin pakkomielle oireyhtymä? Mieheni joka sairastaa masennusta..lääkkeet+psykiatri jne koko helahoito…olen alkanut huomaamaan saman kaavan aina masennuskauden iskiessä päälle. Eli otetaan jokin asia jota pakkomielteenomaisesti vatvotaan yötä myöten ja ajetaan sen kautta koko elämä perseelleen. Nämä asiat voivat olla esim. suomi antoi Kreikalle lainan tai jotain…

Käyttäjä Abc aloittanut aikaan 11.09.2014 klo 22:54 kohteessa Aikuisen elämää

Mä olen kokenut paljon, tiedän miltä tuntuu olla masentunut, tiedän miltä tuntuu nähdä harhoja, tiedän miltä tuntuu anoreksia, tiedän miltä tuntuu kiusaaminen, tiedän miltä tuntuu raiskaus, tiedän miltä tuntuu läheisen menetys, tiedän kuinka paljon sattuu parhaan ystävän itsemurha, tiedän miltä tuntuu kun päätyy yrittämään itsemurhaa.. Elämä ottaa ja antaa, tai…

Käyttäjä kärkkäkärkkä aloittanut aikaan 13.09.2014 klo 05:55 kohteessa Aikuisen elämää

Kun pyynnöstäni huolimatta ja siitä huolimatta, että terveyskeskuslääkärillä on olemassa asiantuntija lääkärinlausunto tietoa siitä, että poskionteloissani on krooninen tulehdus. Terveyskeskuslääkäri ei ole suostunut tarkastamaan sitä, onko poskiontelotulehdus siinä pisteessä, että se vaatisi antibioottilääkitystä? Miten ja kenen puoleen kääntymällä on mahdollista saada oikeus siihen, että minulle tehdään, minua hyödyttäviä terveydenhoidollisia täsmä…

Käyttäjä ikiongelmainen aloittanut aikaan 11.09.2014 klo 11:30 kohteessa Aikuisen elämää

Ikiongelmainen -otsikko tuli aikoinaan kirjoitettua, koska koin, että olen koko ikäni ratkonut samaa ongelmaa, jonka juuret ovat onnettomassa lapsuudessa. Turvattomuuden tunne jäi, kun ei ollut henkistä tukea, turvaa, ketään, joka olisi kanssani käsitellyt skitsofreniaa sairastaneen isäni asiaa, äitini ja isäni eroa ja koulukiusaamista. Siitä sitten alkoikin kierre: koulukiusaamista, yksinäisyyttä, vääränlainen…

Käyttäjä Joili aloittanut aikaan 01.09.2014 klo 22:53 kohteessa Aikuisen elämää

Nyt pelottaa. Olen hirveä ihminen. Viime viikonloppuna olin humalassa rikkonut lasipullon ja uhannut sillä miestäni. En muista tapahtumaa itse, mutta näin mieheni kertoi minulle aamulla. Olen nyt päättänyt etten enää ikinä juo. Kumpa se onnistuisi.

Käyttäjä Hanska aloittanut aikaan 04.09.2014 klo 15:10 kohteessa Aikuisen elämää

Aloitin koulun elokuussa ja käyn samalla myös töissä sillointällöin. Koulussa asiat käydään niin nopeaa tahtia etten oikein pysy perässä ja tuntuu etten pysty sisäistämään asioita. Stressin myötä tuntuu että muistini reistailee pahasti ja olen alkanut saamaan paniikkikohtauksia. Arkipäiväiset asiat tuntuvat erittäin vaikeilta enkä pysty aloittamaan mitään. Haluaisin vain nukkua ja…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: