Elämän lanka

Elämän lanka

Käyttäjä Hapaneito aloittanut aikaan 18.10.2014 klo 14:45 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Hapaneito kirjoittanut 18.10.2014 klo 14:45

Hei!

Perustan ryhmän/topiikin jossa on tarkoituksena keskustella ihan arkisista elämän asioista. Esim. mitä olet tehnyt tänään, miten olet voinut, mikä saa sinut jaksamaan, miksi juuri nyt et jaksa. Aiheet ovat vapaat. Toivon myös saisi hieman postiivisuutta myös ketjuun, vaikka tuntuukin että elämä ei ole oikeudenmukaista juuri sillä hetkellä.

Itselläni on tällä hetkellä ihan hyvä päivä, vaikka tuosta aamupäivästä tuntukin siltä ettei tästä päivästä tule mitään.

Oletko yksinäinen? Onko sinulla ystäviä?

Minulla ei ole. Tai jos on niin en pysty kohtaamaan ihmisiä toisen kotona, luonani tai vaikka ihan kahvikupin äärellä. Eli olen erakko. Tästä tahtoisin pois.

Tekstini ei tarvitse kolahtaa juuri sinulle, vaan voit jutella ihan avoimesti. Mikä pitää kasassa sinun elämän lankasi? Mikä saa sinut jatkamaan huomiseen?

Kaikille sydämelliset halaukset ja rutistukset näin virtuaalisesti ja toivon, että saadaan aikaan hyvä keskustelu. 🌻🙂🌻 😍

Käyttäjä Leijona55 kirjoittanut 18.10.2014 klo 20:39

Hyvä idea Hapaneito!
Tänään kävin kaupassa. Oli tihkusade, mutta vielä aika lämmintä. Käytän vammaisten sähkömopoa ja yleensä lapset ihastuvat siihen, varsinkin pojat. Kaupassa tuli suloinen poka katsomaan ajopeliäni ja oli niin nauravainen ja mukava että se valaisi minun loppu päivän.
🌻🙂🌻

Käyttäjä Kaatunut kirjoittanut 19.10.2014 klo 11:19

Ihana ketjualotus! Minäulla on tänään lepopäivä. Pesen pyykkiä ja olen kotona. Sataa vettä. Pelottaa millaiseen kuntoon itseni saan tämän päivän aikana, koska yleensä kotona oleminen saa minut "vetäytymään", enkä uskalla mennä maanantaina töihin. Tai se tuntuu raskaalta ja pelottavalta. Minulla on kaksi kissaa, joiden vuoksi jaksan nousta, ruokkia ne ja katsoa kun ne painivat ja juoksevat ympäriinsä. Sitten ne tulee sänkyyn rinnan päälle ja torkkuu siinä.
☺️❤️

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 19.10.2014 klo 12:34

Hei
Kiva kun perustit palstan Hapaneito. Käsityöharrastus pitkään katkolla. Nyt
innostunut kutomaan sukkia. Joululahjaksi olisi tarkoitus. Tosi kurja sää. Vettä
sataa ja tuulee. Tämä pimeys ahdistaa
Mukavaa päivää teille.
🙂👍

Käyttäjä masentunut6 kirjoittanut 19.10.2014 klo 14:27

hei...koen välillä olevani niin yksinäinen ja ahdistunut. toivoisin saavani myös elämän lankani omiin käsiin niitä ohjailee aika moni ja se ei ole kivaa se..tukea ja ymmärrystä en saa omilta vanhemmilta vaikka olen jo pian lähemmäs 50...mutta, se satuttaa kun tukea ei saa vaikka kuinka haluaa. mikä avuksi en tiedä en.

Käyttäjä rrr kirjoittanut 19.10.2014 klo 19:18

Hapaneito kirjoitti 18.10.2014 14:45

Hei!

Perustan ryhmän/topiikin jossa on tarkoituksena keskustella ihan arkisista elämän asioista. Esim. mitä olet tehnyt tänään, miten olet voinut, mikä saa sinut jaksamaan, miksi juuri nyt et jaksa. Aiheet ovat vapaat. Toivon myös saisi hieman postiivisuutta myös ketjuun, vaikka tuntuukin että elämä ei ole oikeudenmukaista juuri sillä hetkellä.

Itselläni on tällä hetkellä ihan hyvä päivä, vaikka tuosta aamupäivästä tuntukin siltä ettei tästä päivästä tule mitään.

Oletko yksinäinen? Onko sinulla ystäviä?

Minulla ei ole. Tai jos on niin en pysty kohtaamaan ihmisiä toisen kotona, luonani tai vaikka ihan kahvikupin äärellä. Eli olen erakko. Tästä tahtoisin pois.

Tekstini ei tarvitse kolahtaa juuri sinulle, vaan voit jutella ihan avoimesti. Mikä pitää kasassa sinun elämän lankasi? Mikä saa sinut jatkamaan huomiseen?

Kaikille sydämelliset halaukset ja rutistukset näin virtuaalisesti ja toivon, että saadaan aikaan hyvä keskustelu. 🌻🙂🌻 😍

Olen tänään lueskellut opiskeluja. Olen jotenkin vähän lamassa. Mikä saa jaksamaan?Hakeuduin sellaiseen ryhmään joka oli asukastoimintaa. Siellä on fyysisiä harjoituksia, keskusteluhetkiä jne. Hakueuduin siksi, että olen yksinäinen tai yksinäisyyden tuntua on ollut. Kyllä ne juttelut ryhmässä onnistuu.
Olen vähän näköalaton. Oli hienoa kuunnella arjen juttuja, sellaisia juttuja ei kuule esim. opiskelupaikkassani. Sellaisia arkisia. Olin esim. kipu-luennolla ja varmaan oli nuorempaa sukupolvea, mutta ei siinä minusta ole mitään ihmeellistä. Voi siihenkin asiaan vähän perehtyä.

Minuun ei ole yhteydessä tai edes kasvokkain muut esim. ystävä. Siksi pidän erilaisia ryhmiä ´kotonani´. Viime aikoina on ollut enimmäkseen kasassa pysymistä. JOudun asumaan toisten ihmisten luona, joten se on vähän jännittävää, kun pitäisi itsestääkin vähän puhua.

Huomiseen saa jaksamaan ruoka ja kirjat. Tosin olen ajatellut, että se on ollut selviytymiskeinoni lapsuuden perheessä, tavallaan sillä tavalla voi myös toisen eristää, että on sellainen perhemeininki, että ainoa keino on, että lukee.
ai niin ,kävin katsomassa stand up-komiikkaa. Usein olen tilanteissa ja tapahtumissa itsekseni. Se ei mua itteäni haittaa.

Käyttäjä Hapaneito kirjoittanut 19.10.2014 klo 20:16

Hei!

Huomaan selvästi milloin olen aktiivinen. Lääkkeiden ottaminen aikaisemmin vaikuttaa todella paljon seuraavaan päivään.

Nytkin nälkä kurnii mahassa, mutta astiat lavuaarissa eikä puhtaita astioita ei oikeen houkuta.

Onneksi on eläimet, itselläni on jyrsijöitä. Nämä ihanat pomppiat vievät kyllä sydämeni.

Tänään on tullut nukuttua aika paljon. Heräsin yhden aikaan, söin puuron ja se tainutti minut täysin ja ei auttanut mennä kun nukkumaan. Heräsin illalla viiden aikaan.

Kiva kun tykkäätte aloittamastani topiikista.

Itselläni oli tosi vaikea kausi, mutta jotenkin tuntuu että se on helpottunut jo. Nautin niistä päivistä, kun ei ahdista ja toivon että te myös nautitte hyvistä päivistänne! 🙂🌻

Ja kun on huono päivä/kausi koittaa jutella ihmisten kanssa ja keksiä ratkaisua siihen mikä helpottaa pahaaoloa. Itselläni auttaa lääkkeet ikävä kyllä.😑❓

Käyttäjä Kaatunut kirjoittanut 20.10.2014 klo 22:21

Työpäivä meni yllättäen ihan hyvin. Työtaakka painaa, yritän vähentää töitä ja järkeistää sitä sopimaan tähän vajaaseen työkuntooni, mutta olen aika kaukana onnistumisesta. Laitoin lääkärille viestiä, hän seuraa lääkitystäni. Verenpaine on korkealla ja se ahdistaa. Tiedän että liikunta auttaisi moneen asiaan. Minulle se tuo energiaa ja onellisuutta, päivittäisestä liikunnasta olisi kulle valtavasti hyötyä. Tällä hetkellä en liiku tarpeeksi ja se ahdistaa.

Lääkkeitä on paljon, olen vielä nuroi ja työaikaa olisi paljon jäljellä. Miten tästä nyt tekisin nousun. Päivä kerrallaan kai, mutta olisi hyvä joskus huomata jotain edistymistä...