Aattele omalle kohdalles

Aattele omalle kohdalles

Käyttäjä Mailis aloittanut aikaan 11.10.2014 klo 09:29 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Mailis kirjoittanut 11.10.2014 klo 09:29

Moi!

Onko muilla kokemusta siitä, että masennukseen ja koulukiusaamiseen ei saa apua? Tästä on jo aikaa, mutta luonnollisesti en ole voinut vielä unohtaa. Tuli vakavat seuraukset.
Rehtorit ja opettajat pesevät kiusaamisasioista kätensä ja kuka milloinkin nuoren masennusta hoitaa, ei ota vakavasti.
Sitten sanotaan, että kyllä viranomaisen PITÄISI puuttua ja auttaa. Olen vain huomannut, että mikään ei täällä mene niinkuin PITÄISI.
Kuka muka valvoo kouluviranomaisten ja ammattiauttajien kaikki käänteet? Ei kukaan. He tekevät mitä haluavat. Viranomaiset suojelevat toisiaan.
Ajankohtaisen kakkosen koulukiusaamisilta oli sentään asiaa.

-Mailis

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 16.10.2014 klo 15:25

Totta. Koulukiusaamisillassa puhuttiin asiaa. Entisenä koulukiusattuna tiedän
mitä on. Koulukaverit ei huolineet porukkaa. Minua pidettiin tyhmänä joka ei
ymmärrä asioita. Yläasteella mulla oli 2kaveria. Ammattikoulussa ei yhtään. Sama
homma jatkui. Olen vieläkin katkera kiusaajille. En usko että pystyisin antamaan
anteeksi. Asia vaikuttaa vahvasti nykyiseen elämääni. Itsetunto nollassa. Olen
töissä epävarma osaamisestani. En uskalla luottaa ihmisiin.ym. Pakosta joudun
yhden kiusaajani kanssa olemaan jonkin verran tekemisissä. Monesti kielen päällä
pyörinyt ajatus että kysyn että miksi. Onko hänen nyt hyvä olla. Ymmärsikö millaisen
millaisen trauman hän ja muut aiheuttivat minulle. Nyt olen psykiatria puolen
asiakas. Yritän selvitä päivästä toiseen. Elämä on jatkuvaa ylä ja alamäkeä. Illalla
ei tiedä millainen olo on seuraavana päivänä.
.