Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Nettitestin mukaan olen vaikeasti masentunut, ahdistunut ja itseluottamukseni ei ole parhain mahdollinen, sisäisesti olenkin, mutta ulkoisesti koitan ylläpitää jotakin roolia ”kaikki hyvin”. Kodin pitää olla aina vierailupäivinä tiptop kunnossa ja siisti, pitää olla hienot tarjoiltavat, servetit, suolaiset piirakat ja makeat kakut. Ennen vierailuja hirveä stressi, mitä sitä tarjoaa, miten siistiä…
Haluaisin kuulla millaista teidän elämä on tai miten olette järjestäneet elämänne? Minulla on ollut useita masennusjaksoja liittyen vaikeisiin elämäntilanteisiin ja syksyihin ja diagnoosikin on toistuva masennus. Tähän asti olen kuitenkin ajatellut masennukset ”yksittäisiksi” ja vasta nyt alan oikeasti ajatella että kyllä se vaan näyttää olevan suunnilleen 1 masennus/vuosi. Varsinkin keväällä…
Moi! Olen 25-vuotias opiskelija ammattikorkeakoulussa ja opiskelen nyt viimeistä vuotta. Olen koko opiskeluajan kärsinyt ahdistuksesta, vaikeista nukahtamisvaikeuksista ja lievästä masennuksesta, minkä vuoksi opiskeluaika on mennyt suurelta osin penkin alle. Tunnen itseni sen takia täysin epäonnistuneeksi. Opiskelen koulutusohjelmassa, jossa ei ole suuntautumisvaihtoehtoja, vaan esim. kurssit ja harjoittelupaikat valitaan sen mukaan, mihin…
Yksinäinen
16Hei, Päätin kirjoitella kun tälläiseen sivustoon törmäsin. Mulla sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja masennusta. Nämä olleet kuvioissa varmaan 15vuotta. Nyt tuntuu että olis yksin tässä maailmassa kun parisuhde loppui. Jotenkin tuntui että elämä pysähtyi kokonaan kun ehkä liikaakin eli toisen kautta jollakin tapaa. Mutta toivottavasti täällä voisi tutustua uusiin ihmisiin niin…
Mitä teidän mielestä tarkoittaa terve mieli? Onko sitä edes olemassa? Kaikillahan on joskus huonompia päiviä. Sitten kun huonojen päivien osuus tulee hallitsevaksi ja mielen oireet alkavat haitata normaalia elämää, silloin puhutaan mielisairaudesta. Mietin, että voiko oman diagnoosinsa kanssa elää koskaan ns. normaalia elämää. Ja mitä se normaali edes tarkoittaa? Onko…
Hei! Näkyy olevan helmin keskustelusivut poissa tolaltaan. Päätin tulla tänne kyselemään että mistä on kysymys. Toisena asianani kysyisin että tunnetteko muita mielenterveysaiheisia nettikeskusteluryhmiä ? Täällä näyttää olevan niin viljalti joukkoa, että keskustelu saattaa käydä tuuleen huuteluksi. Sitä voin harjoittaa yksinkin. Yritän viestini lopuksi keksiä jonkun hymiön joka kuvaa tämänhetkistä olotilaani.…
Kaikki alkoi kun muutin home asuntoon rupesin sairastelemaan jatkuvasti.. Olin melkein koko ajan kuumeessa lisäksi alkoi hengitys vaikeudet. Olin todella väsynyt ja muutenkin homeasunnossa asuminen on rajoittanut minua todella paljon kun olen altistunut kemikaaleille ym. niin minulla on välillä todella vaikea liikkua yleisissä paikoissa kun alkaa henkeä ahdistaa.. ja ehkä…
Hei kaikille! Rekisteröidyin vasta sivustolle ja toivon edes hitusen siitä olevan hyötyä itselleni ja ehkä muillekin.(otsikon mukaisesti tätä kirjoitustakin teen ”kodissani”) Vakava ahdistukseni/masennukseni on monimuotoinen tarina ja en jaksa ainakaan nyt sitä tarkemmin valaista. Sen alkuhetket ovat kuitenkin viime vuosituhannen loppupuolelta,joten voisi kai sanoa, että se on elämäni todellisinta arkea…
Entidä miten tästä suosta noustaan.Olen kärsinyt masennuksesta jo neljä vuotta.Minulla on paljon ongelmia.Olen ollut jakson sairaalassakin. tuntuu ettei mikään tai kukaan pysty minua auttamaan.
kipua ja mielenterveys ongelmii. mä en vaan jaksais enää yhtään mitään. musta tuntuu että tää jokapäiväinen kipu on saanu mut sekoomaan, mies sano että mun ajatukset on huolestuttavia. mulla tällasisia ajatuksia nykyään. en jaksa enää. en jaksa vastuuta, stressiä enkä kipua. en jaksa tätä elämää. en jaksa tätä kivun rajoittamaan…