Aikuisen elämää

3 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä lillis aloittanut aikaan 18.10.2014 klo 06:38 kohteessa Aikuisen elämää

kipua ja mielenterveys ongelmii. mä en vaan jaksais enää yhtään mitään. musta tuntuu että tää jokapäiväinen kipu on saanu mut sekoomaan, mies sano että mun ajatukset on huolestuttavia. mulla tällasisia ajatuksia nykyään. en jaksa enää. en jaksa vastuuta, stressiä enkä kipua. en jaksa tätä elämää. en jaksa tätä kivun rajoittamaan…

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo aloittanut aikaan 09.11.2014 klo 14:08 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla on tuo oma ketju täällä, mutta ajattelin, kun olen pitkän aikaa miettinyt, kuinka paljon epävakaa persoonallisuushäiriö elämääni vaikuttaa ja kuinka paljon on vain ”luonnetta” niin olisi kiva jakaa kokemuksia jos täällä muita epävakaita, että kuulostaako yhtään tutulle? Olen itse 36-vuotias, toivoisin saavani vastauksia suht ”aikuisilta” mutta toki kaikki saavat…

Käyttäjä Annikki88 aloittanut aikaan 09.11.2014 klo 01:26 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Ihan tähän ensialkuun kerrottakoon, että keväällä minulla todettiin vaikea-asteinen masennus, olen ollut koulukiusattu, perheessä ehkä hieman vaativaa piirrettä, itse vähän perfektionisti itseäni kohtaan jne.. Minulla on ollut ja on edelleen paljon käsiteltävää monien asioiden suhteen, mutta tänään niistä asioista yksi nousi vahvasti pintaan: Työelämä. Olen valmistunut sosionomiksi ja tehnyt…

Käyttäjä hoojiikoo aloittanut aikaan 21.08.2014 klo 12:54 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä enään mitä tehdä elämällä. En tiedä mihin mennä tai missä olla. En tiedä jaksanko enään kauaa. Kuinka voi olla maailman onnellisin ja onnettomin ihminen samaan aikaan? Mikä minua vaivaa? Nuo on ajatuksia jotka pyörivät päässäni päivittäin. En pääse eroon niistä. Olen siis päällisin puolin todella onnellinen. Seurustelen aivan…

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 29.10.2014 klo 01:44 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Tilanteeni on ulospäin käymässä valoisammaksi. Olen saanut kuntouttavasta työtoimesta harjoittelupaikan ja muutenkin olen osannut näytellä hyvin jaksavan roolia viimeaikoina. Ongelma on etten ole oikeasti ollenkaan hyvässä kunnossa. Suunnittelen itsemurhaa lähes päivittäin ja nilkkani ovat itseaiheutetuilla haavoilla. En oikein jaksa enää hillitä itseäni ja pelkään impulsiivista itsetuhokäytöstäni, joka ei ole…

Käyttäjä Siiri2 aloittanut aikaan 29.10.2014 klo 18:55 kohteessa Aikuisen elämää

Perheemme aikuisista lapsista yksi sairastaa masennusta. Olemme tottuneet siihen, että hän tulee perheen yhteisiin tilaisuuksiin pari kolme tuntia myöhässä. Nykyisin alamme vain syödä odottelematta. Kun hän lopulta ilmestyy, emme sanallakaan kommentoi omia tuntemuksiamme tilanteessa. Emme myöskään kerro, mitä aiheuttaa se, ettei hän ilmestykään sovittuna aikana sisarusten lapsia hoitamaan eikä myöskään…

Käyttäjä jak8 aloittanut aikaan 09.10.2014 klo 09:45 kohteessa Aikuisen elämää

Oon siis 32v mieshenkilö. Mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut minkäännäköisiä sosiaalisia kontakteja. Koulussa/lukiossa en tosin yksin jäänyt, mutta niitä vapaa-ajan kavereita ei koskaan ole ollut. Työelämässä mä oon ollu jotakuinkin 5 vuotta. Tää viiden vuoden työkokemus opetti mulle sen että se työntekeminen ei integroi sosiaaliseen yhteiskuntaan. Ei työnteolla saa…

Käyttäjä Lumikettu aloittanut aikaan 24.10.2014 klo 18:33 kohteessa Aikuisen elämää

Valehtelen aika paljon isoista ja pienistä asioista. Olen tehnyt niin yli puolet elämästäni ja olen nyt päälle parikymppinen. Asenteeni valehteluani kohtaan on löyhä, enkä edes ole kiinnostunut lopettamaan – ehkä se johtuu moraalistani. Haluan tällä viestillä ja mielipiteiden kysymisellä tarvittaessa herätellä itseäni näkemään itseni todellisessa valossa. Tämän viestin sisältö: 1.…

Käyttäjä angoisse aloittanut aikaan 22.10.2014 klo 03:57 kohteessa Aikuisen elämää

En pääse millään yli ex-kumppanistani. Tämä on asia joka päivittäin minua hajottaa. Olimme aluksi entiseni kanssa ystäviä. En muista, miten ystävyytemme kehkeytyi mutta siinä välillä oli koko ajan silloin tietynlainen kipinä. Hän oli heti alkuun minuun ihastunut ja kovin periksiantamaton luonne. Jossain kohtaa hän kuitenkin luovutti suhteeni, itse kun halusin…

Käyttäjä caux aloittanut aikaan 21.10.2014 klo 13:00 kohteessa Aikuisen elämää

Kun elämäni suurin rakkaus sanoi ”en halua lapsia nyt” mureni koko maailmani. Olen nuori ja minulla on yksi lapsi, mutta suru siitä, että tarvitsen lapsettomuushoitoja ja siitä, että pimeä varjo joka uhkaa viedä kohtuni seuraa minua pävästä toiseen. Jätin mieheni, halusin takaisin, halusin lapsen ja halusin mieheni 2 musertavaa kuukautta…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: