Ei mitään niin erityistä…

Ei mitään niin erityistä...

Käyttäjä pippa2 aloittanut aikaan 05.12.2013 klo 20:46 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 05.12.2013 klo 20:46

Vähän painostavia ja osiltain yksinäisiä nämä pyhät; jalkani on kipeänä ja flunssakin vähän kiusaa. Kävin toisen kerran lääkärissä ja nyt sain onneksi lähetteen, että jalka kuvattas. Täytyy heti maanantaina soittaa ja varata röntgeniin aikaa. Mulla on käytössä kuvapuhelin ja ajattelin nyt illalla soittaa sillä tukihenkilölle, mut sepä ei nyt toimikkaan, siitä iski vähän paniikki. N iin ja palatakseni tuohon lääkäriin, jalastani, tarkemmin polvesta otettiin taas nestettä pois, ja pyörryinkin siellä ja olin hetken tajuttomana. En tiedä mistä se johtu, mutta tuntu hyvältä kun sai vähän huolenpitoa ja hoivaa.🙂 Sitä näin aikuisena ei paljo saa, kun ei ole parisuhteessakaan, mut sekin on oma valinta. Mietin, että mitä huomenna tekis, vai onko sitä ihan kotona vaan. Joskus on paljon kaikkea menoa ja joskus vähemmän. Tosin tää polvivaivakin rajoittaa vähän menemistä.☹️ Onneksi se ainakin kuvataan niin saa selvyyden ettei ole mitään pahempaa. Tein juuri ensimmäisen joulupaketin ja tänään paistoin pippareitakin. Huomenna on kuitekin itsenäisyyspäivä ja minä henk.koht. arvostan sitä paljon. Mukavaa itsenäisyyspäivää🙂🌻

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 23.07.2014 klo 20:31

Nyt on ollut helpompaa ahdistuksen kanssa. Sitä vajaa pari viikkoa sitten alkoi olla vähemmässä määrin.

Huomenna se ystäväni, jonka kanssa piti helsinkiin lähteä on tulossa mun luo.

Sillä yhellä toisella ystävällä johon en saanut yhteyttä sit kun piti soittaa niin olen nyt perjantaina menossa hänen luokse.
Toivottavasti hän ei nyt peru sitä sitten.

Kävin tänään aamulla uimassa. Uin niin paljon, että se tuntui hyvältä kuntoilulta.
Oli niin raikastavaa ja nautinnollista uida.
Sitten tuli vielä kävely matkat mennen tullen.

Mitään ihmeempiä en tänään ole tehnyt, netistä katsonut ohjelmia ja muutenkin surffaillut ja kävin ostamassa uuden ripsivärin ja kajalin , kun edellinen oli jo aika vanha. En vaan ole raskinnut ostaa uutta vedellä sitä vaan vähän jatkanut.

Beroccaa ostin pojalleni, kun hän on sitä sielä perheessäkin ottanut.
Siinä on B ja C-vitamiineja niin ihan tarpeellista se on.

Ajattelin, että jos olisinmennyt vielä tänään toisen kerran uimaan, mutta nukuinkin yuossa jonkun aikaa, joten en sit mennytkään.
Huomenna jos siltä tuntuu niin meen joskus myöhemmin iltapäivästä, johtuen kuinka kauan se ystäväni on.

Aamulla käyn hakemassa jotain tarjottavaa.
Nimppari korttejakin olen tässä lähetellyt se on aina kiva saada jotain sellasta postia kuin kirjeet ja kortit.

Hyvää loppuviikkoa🙂

Käyttäjä kisulitassu2 kirjoittanut 25.07.2014 klo 21:27

Ilostuin kun vuosia olen käynyt samassa jumpassa ja eräs kysyi sieltä haluanko kaveriksi lähteä joskus kahvilaan jossa ilmainen tarjoilu. Kävin ostoksilla ostin mustikka piirakan ja keksejä menen huomenna hetkeksi piknikille ja eilen kävin saunomassa lemmikkien kanssa. Tänään kävin jumpassa ja siivonkut kotona ei sen kummempaa tässä säässä jaksa oikein istun kylmä pyyhe niskoillani ainiin olen ladannut leffoja netissä.

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 26.07.2014 klo 03:34

Joo, tuli käytyä viä torstaina illasta uimassa, kun ystäväni lähtenyt.
Se uimassa käynti tuntuu todella mukavalle, virkistää, kun on niin kuuma ja mielialallekkin on hyväksi.
Niin kuin kaikki liikunta.
Tälläi yöllä kirjoittelen, kun tulin vast lapsia hoitamasta.
Perjantaina tapasin oma-ohjaajaa, kävimme kahvilassa ja ens viikolla näemme viimeisen kerran, kun tukitoim. loppuu kohdallani.
Kävin myös ystävälläni ja onneksi hän ei perunut käyntiä. Oli mukava tavata pitkästä aikaa ja hänkin sanoi, että kaikki näyttää valosammalta kun mä tulin käymään.
Kiva kuulla, että olin sillainkin avuksi🙂

Sieltä sit suoraan menin lapsia hoitamaan. Olin ihan hikipäässä et olisi tehnyt mieli käydä kotona suihkussa, mutta en sit ehtinyt.
Onneksi se lastenhoito oli aika lähellä kotiani. Vähän jännitti yöllä kulkea, mutta kävelin vaan ripeästi kotiin päin.
Söin tekemääni salaattia missä oli retiisiä, paprikaa, tomaattia, salaattia ja viinirypäleitä.
Huomenna teen uutta salaattia.
Tai siis tänään, kun nythän on jo lauantai.
Otin iltalääkkeet heti kun tulin, mutta kestää ennen kuin ne vaikuttaa.
Saa nähdä mihinkä asti nukun.
No, ei ole mitään pakollista menoa niin otan ihan rennosti lauantain.
Uimaan ajattelin taas mennä.

Kai täs koht puoliin menen nukkumaan 😴

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 28.07.2014 klo 21:14

No, lauantaina kävin vaan kaupas ja nukuinkin vähän aikaa päivällä.
Illalla menin sinne samaan paikkaan viä pariks tuntia lasten vahdiks.

Sunnuntaina kävin mun yhellä ystävällä ja kävimme myös uimassa, sovimmekin, että käytäis nyt viikollakin. Vähän torstaita oli suunnitteilla, mut taisivat luvata ukkosta sille päivälle.

Hän tarjos mulle kahvitkin siellä rannassa ja ajattelimme että oltaisiin torstaina rannalla vähä pitemmän aikaa, mut saa ny nähä minkälainen säätilakin on.

Tänään lähdin jo 5.30 bussilla hoitaan yhen lastenhoitokeikan.
Jäi yöunet lyhkäseksi kun olin vast noin puol kymmenen aikaan sunnuntaina illalla kotona.

Tein ruoaksi linssikeittoa. Oon tehnyt sitä aiemminkin ja ottanut netistä ohjeen.
Se on terveellistä ja hyvää ruokaa.

Jotenkin on niin väsynyt olo ja välillä henkisestikkin väsynyt.
Tuntuu joskus, että kaikki vaatii kaikkea ja haluis olla vaan omas rauhas ja levätä.

Huomennakin meen mummolleni. Häntäkin täytyy käydä katsomassa, kun ei tiedä kuinka kauan vielä elää. Vaikka eihän sitä tiedä kuka täältä milloinka lähtee.
Mutta ihan mukava käydä piristämässä mummon päivää.

Taidan mennä viä suihkuun. Tänään jäi uimatta, kun olin vast noin puol seitsemän kotona.
Ja väsynyt, kävin kaupassakinviä toisen kerran, kun maito oli loppu.
Tuntu, että on niin väsynyt ettei jaksa astua askeltakaan, meinasin ekaan kerrokseenkin tulla hissillä.

Toivottavasti huomen on tarpeeksi levännyt olo eikä paljon ahdistais kun lähen sinne mummolle.
Ei siinä matkassa kestä ku sellanen puol tuntia.
Pääsen lähelle bussilla ja siitä on lyhyt matka kävellä, kaupas kyllä käyn hälle ostamassa jätskiä.
Ja ostin pikaliimaa kun lupasin lisää korjata hänen lipastoaan, kun ny siit oli irronnu toinenkin levy.

Ei kyl mä tiän et noi lastenhoidot vähän rasittaa mua, kun niit on liikaa.
Mut ei vaan oikein tahdo osata kieltäytyäkkään vaikka tuntuis ettei millään jaksais.
No, jos huomisisesta illasta tai jo iltapäivästä, kun oon tullut mummolta niin rentoutuisin vähän.

Koettakaa kestää kuumuutta, mut muuten mukavia päiviä!

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 03.08.2014 klo 21:58

Juu, olin 29 pv. tiistaina mummollani. Vein jäätelöä tuliaisiks.
Torstaina emme tosiaan päässytkään rannalle ystäväni kanssa, kun oli kova myrsky ja ukonilma. Mutta kävimme kyllä perjantai-iltana kävelemässä.
Perjantaina tapasin viimeisen kerran tukihenkilöäni. Nyt sitten päättyi se tukimuoto.
Kävimme yhdessä syömässä ja hän kyllä sanoi, että jos ongelmia tulee lääkkeiden kanssa tai ihan mitä muuta tahansa asiaa niin hälle voi soittaa.
Ja hän kysyy 2kk. päästä kuulumisia siis soittaa mulle.

Illalla näin veljeni vaimoa, syötiin herkulliset jätskit ja juteltiin sekä käytiin vähän kaupoilla.

Olen käynyt myös uimassa. Kävin sellasella rannalla ystäväni kanssa missä en ollut aiemmin käynyt. Ranta oli pieni ja viihtyisä ja siisti sekä vesi oli puhdasta laatuluokituksessa paras mahdollinen.

Perjantaina tuntui taas että alkaako enemmän ahdistamaan☹️
Mutta se loi vähän ahdistusta kun toi tukitoiminta loppui.
Ajattelin että nyt ei ole sit sellasta.
Mutta kyllä se ahdistus siitä sitten helpotti.
Voin jutella esim. päivätoim.paikan henkilökunnan kans.

Tänään kävin taas mummolla, kun ostin hälle herätyskellon..Vaihdoin myös petivaatteet ja vein taas jätskiä ja marjapiirakkaa.

Menen ehkä huomennakin uimaan ja loikoilen vähän rannalla🙂
Illalla menen ostamaan uuden laukun pojalleni ja sitten jonain päivänä menen käymään hänen luonaan.

Ke mulla onkin eka päivä siä päivätoim.paikas loman jälkeen.
Iski vähän paniikki, kun yhtenä päivänä tajusin, että loma on kohta loppu.
Se toi jonkunlaista ahdistusta, kun taas täytyy jaksaa käydä siä päivätoim.
Nyt siihen on ihan orientoitunut ja tuntuu mukavaltakin palata taas sinne.

En minä osais"olla vaan". Vaikka tietenkin on kyllä noita lastenhoit. ollut.
Tunnen itseni tarpeelliseksi kun voi olla apuna muille.

Huomiseksi luvataankin taas tosi helteistä.
Mut nautitaan nyt kun on lämmintä, kun suomessa suurimmaks osaks on aika kylmää.

Mukavaa viikonalkua🙂

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 13.08.2014 klo 17:29

Tänään onkin ollu aika syksyisen olosta tai jo täs muutamanakin päivänä.
Lääkkeet on tullut tänään otettua vähän myöhässä, mutta ahdistuneisuus on kyllä siitä ilmoittanut.
Täs muutamana päivänä otin aina hiukan tai aika paljonkin etuajassa lääkkeet.
Yksikin ilta ajattelin että pitääköhän ottaa yks ylimääräinen temesta, mut kyllä sit pärjäsin ilman ylimääräisiä.

Viikonloppuna olin rippijuhlia järjestelemässä tai autoin siellä kaikissa tarjoiluissa ym. keittiöhommissa.
Viimeks olin oman lapseni rippijuhlissa 5v. sitten.
Oli kyllä ihan hieno tilaisuus vaikka en niin välttämäti olis niihin menny.
Olotilani oli vähän jotenkin kärsimätön ja välil ahdisti oli paha olla tai jotain henkistä väsymystä.
Ajattelin, että kunhan näistä nyt selviän niin sitten ei ole tiedossa mitään ihmeempiä.
Kirkkotilaisuuskin oli kyllä ihan hieno ja kävin ehtoollisella.

Tänään olin päivätoim.paikassa ja aamulla ahdisti taas ja tuntu ettei lähdöstä tule mitään, mut äkkiä se olotila siitä muuttu ja olikin mukava päivä.
Saa tehdä kaikkea ja jutella ihmisten kanssa.

Eilen ostin kauramaitoa, marjoja, manteleita, kaurahiutaleita, soijavalmistetta ja laitoin pellavansiemeniä ja tein niistä sellaisen sekoituksen vatkaimella.
Raastin joukkoon myös vähän inkivääriä(mahan toiminnalle hyvä).
Niin ja yks banaani.
Voi laittaa myös esim. kurpitsan, auringonkukansiemeniä ja/seesaminsiemeniä.

Ajattelin että ostan huomenna vähän isomman siemenpussin kerralla ja kuivattuja aprikooseja.
Vatsan kans on ollu vähän ongelmia ts. paljon ja ostan myös uuniin laitettavia juureksia ja kasviksia, jotka ovat hyväksi elimistölle.

Enemmän mietin aina ruuissa mikä on hyvää elimistölle en sitä makua niinkään.
Joskus sitten kun jollain on maistanut pitsaa tai esim. ranskalaisia niin ne on sitten maistunut hyvälle kun ei niitä muuten syö.

Ei kyllä pystykkään syömään kovin makeita, rasvasia tai suolaisia ruokia.

Tässä oon netissä ollu, katselin yhden jakson seuraamaani sarjaa, jumppasin ja muuta sellasta.
Ukkonen vähän jyrähtelee ja lupasivat sadetta, mutta ainakaan vielä ei ole satanut.
Viime to olinlapsia hoitamas ja kun lähdin sieltä kotio päin niin se bussi oli myöhässä niinpä seisoin rankkasateessa n.45min. välil vähän taukos ja taasvoimistu.
Olin niin totaalisen läpimärkä, että ihmisetkin vähän katsoivat pitkään, kun tulin bussiin.

Olin ihan jäässä ja tein yhden bussivaihdoksen millä pääsin kotiin.
Pysäkiltä kun kävelin niin jalkani ja käteni olivat ihan tunnottomat. riisuin kotiin tullessa kaikki vaatteet ja menin kuumaan suihkuun sitten kun tulin suihkusta puin päälleni kahdet yöhousut, villasukat,fleecetakin, villatakin ja kaulahuivin.
Olin ne päällä sen illan ja kyllä siitä sit lämpenin.

Seuraavana päivänä perjantaina olin vähän järkyttynyt kokemuksestani.
Illalla tapasin poikaani kaupungilla vein hälle ostamani laukun ja sitten ostin hänelle vielä uudet lenkkarit ja farkut.
Olin niin mielissäni kun löytyi juuri sellaiset mistä hän tykkäs.
Hänellä alkoikin koulu maanantaina.

Hyvää alkavaa syksyä🙂

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 31.08.2014 klo 19:37

Luin tuon edellisen kirjoitukseni. Mulla onkin jo silloin ollut vatsan kanssa ongelmia.
Ny ne on vaan oikeestaan pahentunut, kokeilen tällä hetkellä vi-sibliniä jos se auttatas.
Mulla oli maha niin sietämättömän kipeä neljä päivää, että en muista sellasta mahakipua.

Tilasin lääkärillekkin ajan ja jos en nyt saa mahaani kuntoon ennen sitä niin menen lääkäriin.
Tai katsoo nyt, en kauhean helpolla käy lääkärissä, perun sen sitten hyvissä ajoin jos ei ole tarvetta mennä.
On se maha kipeä tänäänkin ollut, mutta nyt huomattavasti vähemmän.

Ystäväni kävi kylässä ja hänellekin olen puhunut tuosta mahaongelmasta.
Olin viikolla yötä maalla missä hoisin niitä kolmee lasta, joita oon aiemminkin hoitanut.
Kotiin tulessa nukuin melkein parina päivänä vallan, varmaan olin väsynyt siitä hoitorupeamasta ja sitten kun maha oli niin kipeä etten pystynyt oikein mitään tekeen.

Välillä on olo ollut vähän matalaviritteinen,
mut ei täs ny suurempia masennuksia ole ollut.

Lääkkeetkin olen ottanut oikealla tavalla ettei ole mitään väärinkäytöksiä nyt ollut.
Sitä oon kyllä vähän harmitellut, kun se tukitoiminta loppui.

Huomenna mennään ystäväni kanssa suurempaan kirjastoon, sieltä lainaan lähinnä dvd- filmejä.

Samalla reissulla hän käy katsomassa kenkiä itsellensä.

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 05.11.2014 klo 19:14

Pitkästä aikaa tännekin raapustan. Olen kyllä käynyt täälä välillä, mutta en ole vaan saanut aikaiseksi alkaa kirjoittaan.

Tässä vaan viikot on mennyt toinen toisensa perään.
Tämä viikko on aika kiireinen, mutta on ihan hyvä, että on paljon tekemistä.

Poikani bändikeikalle olen menossa tällä viikolla. Eka kerta näen livenä heidät. On hieno kokemus varmasti.
Pysyn kyllä limu-linjalla en tuosta alkoholista välitä erityisemmin.

Ahdistusta on milloin vähemmän ja joskus enemmän. Nyt on ihan rauhaisa olo.
Olen iloinen mummoni puolesta, kun hän pääsee tehostettuun asumismuotoon.
On ollut aika huonossa kunnossa ja mustakin se on tuntunut raskaalle hänen tilanteensa.
Olen nyt käynyt kerran viikossa häntä katsomassa ja viipynyt nelisen tuntia.

Nyt vaan täytyy yrittää olla jotenkin vahva ja huolehtia.
Onneksi on veljieni vaimot, jotka ovat monista käytännön asioista huolehtineet.

Mulla on kyllä tekemistä välillä tän mielenterveyden kanssa, kun ahdistaa, tuntuu jotenkin henkisesti raskaalle. Ja joskus tämä yksin asuminenkaan ei tunnu hyvälle.
Mutta en sitä silti muuhun vaihtaisi.

Pimeetä on nyt kyllä näin marraskuulla. Polttelen paljon kynttilöitä ja on mulla kahdet jouluvalotkin sisällä. Valkoiset lamput ei mitkään värilliset.

Huomenna tulee pari lasta hoitoon aamupäivästä.
Ihan mukavalta tuntuu, kun tulevat.
3 ja 5vuotiaat, mennään ulos ja leikitään sisällä ja jos keretään käydään kirjastossa.

Huomiseksi lupasivat lumimyräkkää..saa nähdä mitä tuleman pitää.

Hyvää loppuviikkoa nyt kuitenkin!

Käyttäjä pippa2 kirjoittanut 23.11.2014 klo 20:16

Kirjoitin tänne yks päivä, mut sitten poistin sen kirjoituksen vahingossa.
Purin mielestäni asioita tänne ja kyllä vähän harmitti, ku koko teksti häippäs.😝

Tänään en ole tehnyt mitään erityistä, viettänyt vaan rauhallista sunnuntai päivää. No, mieliala on vaihdellut, milloin ahdistavaa, vähän pelonsekaisia tunteita ja levottomuutta ja kai vielä muutakin.
Hyvääkin oloa on toki ollut ja nukuin tuossa päivällä jonku aikaa. Kävin myös kattomas dvd-filmejä jos löytys jotain sopivaa kattottavaa vuokra liikkeestä, mut en sit ottanut mitään.
Hedelmiä hain myös kaupasta ja laitoin kirjeen postilaatikkoon.

Joulukortit olen jo tehnyt ja jouluvalojakin mulla on sellasii valkosia ei mitään värillisiä.
Tykkään myös poltella paljon kynttilöitä ja oonkin ostanut sellasii tuoksivia pöytäkynttilöitä ja tuikkuja.
Ne tuovat tuoksullaan jotenkin niin hyvää mieltä🙂
Jotain tollasii pieniä elämän nautintoja🙂

Mulla on nyt alettu purkaan tota temestaa pois ja tilalle laitettiin pitkävaikutteista diapamia, joka sitten myös poistuu.
Lääkäri sanoi, että purkamisessa menee yli puoli vuotta, mutta se on hyvä että se puretaan hiljakseen.
Ja lääkärit osaa kyllä asiansa. Tämä ei ollut mikään psykiatri ja pidinkin häntä hyvänä ja asiansa osaavana lääkärinä. Sanoin vaan et mulla tuppaa oleen aika paljon ahdistusta ja olen vähän väärinkin käyttänyt lääkkeitä.
Hän sanoi, etse temesta tuo itsessään sitä ahdistusta mäkin kun olen jo yli 20v. käyttänyt rauhoittavia lääkkeitä. Sanoinkin et tiedän sen et jos niitä käyttää kauan aikaa niin se lääke tuo myös ahdistusta se ei enää vaan poistakkaan sitä.
Toivottavasti pääsee tuosta lääkkeestä, kun mullakin sitä on mennyt ihan kiitettävät määrät eli liian paljon, mut on ihan koukussa siihen.

Apteekista hain toista lääkettä perjantaina, mut sitä ei oltu viä uusittu. Menen nyt huomenna apteekkiin ja kysyn josko sitä lääkettä on tullut.
Olen nyt joutunut puolittamaan sitä lääkettä vaikka siinä ei ole mitään puolitus viivaa eli sitä ei pitäs puolitella, mut ny on ollu vähän pakko, ku se auttaa mua nukkumaan vaikkei mikään unilääke olekkaan.
En tiä miten se sit vaikutta mieleen ku on pienemmällä määrällä. Se on niinku psykoottisiin oireisiin määrätty.
Yllätyin kyllä, että oon pystynyt nukkuun.😴

Miten tätä elämää jaksaa, miettii vaan välillä, mut ku on jaksettava.
Olotila on vaan joskus sellanen, että 😯🗯️ ! Kelle vois kertoo, kelle vois soittaa, missä puhua, minne mennä😐

Mitä teillä on keinoja, kun tuntuu mieli raskaalle?

Hyvää ja mielekästä tulevaa viikkoa 24pv......🙂