se perus ongelma-raha

se perus ongelma-raha

Käyttäjä raiko aloittanut aikaan 21.11.2014 klo 11:46 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä raiko kirjoittanut 21.11.2014 klo 11:46

miksi minun täytyisi elättää aikuista ,päälle 50 vuotiasta miestä? olemme olleet yhdessä 8 vuotta ja tilanne kiristyy.minulla on pieni eläke josta pitäisi elää.hänellä on 2 työtä ja paljon omaisuutta.silti minun pitäisi laittaa kaikki raha hänen suuhun ja kaljaan.hänellä on 2 aikuista lasta jotka opiskelee ja elää todella leveästi.minulle ei kerrota totuutta meneekö rahat heille vai mitä?olen käynyt terapiassa puhumassa ja yritäänyt puhua miehelle mutta hänen mielestä hänen panos 20 euroa/kk riittää talouteen 😮 onko hänellä rahan taju hukassa?itselleni en saa ostettua mitään ja minä saa pienimmän eläkkeen mitä suomessa on.onko kenelläkään vastaavaa tilannetta ? miten olette sen ratkaisseet ?

Käyttäjä nanie kirjoittanut 21.11.2014 klo 12:26

Elätin opintotuestani kolmikymppistä alkoholistia siinä uskossa, että hän maksaa vuokrat. Eipähän maksanut, joten nyt maksan mm. kotihoidontuesta ulosottovelkoina samaisia vuokria, jotka jo kerran olen maksanut ruuan ja oluen muodossa. On todella mahtavaa olla 27-vuotias, opintoveloissa ja luottotiedoton vain rakkauden vuoksi. ÄLÄ mene samaan lankaan. Molempien rahat reippaasti erillään, jos toinen ei ole avoin menoissaan ja tuloissaan. Hiiteen moiset iilimadot, olet ansainnut käyttää omat rahasi niin kuin parhaaksi näet.

Käyttäjä faeriee kirjoittanut 24.11.2014 klo 00:36

Pitäkää molemmat omat rahanne omina ja sovitte saman summan, jonka molemmat antaa yhteisiä menoja varten.

Jos ei onnistu niin kannattaa miettiä onko järkevää jäädä tuollaiseen suhteeseen. Kuulostaa vähän siltä ettei toinen ole samalla tavalla sitoutunut jos ei ole valmis kantamaan rahallistakaan vastuutaan.