Aikuisen elämää

3 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä nv aloittanut aikaan 14.11.2014 klo 10:17 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen alkanut huomaamaan äidissäni piirteitä, jotka viittaavat epäluuloinen persoonallisuuteen. Asun pitkiä aikoja itse ulkomailla, mutta äidin sähköposteista ja jutuista selkeäsi välittyy epärealistinen epäily kaikkeen mahdolliseen ja yli dramaattinen käyttäytyminen. Olen todella huolissani hänestä. Äitini on yli 60-vuotias, ja on ollut isäni omaishoitaja noin 40-vuotta kun isäni halvaantui onnettomuudessa vyötäröstä…

Käyttäjä Iolana aloittanut aikaan 14.11.2014 klo 12:37 kohteessa Aikuisen elämää

Nettitestin mukaan olen vaikeasti masentunut, ahdistunut ja itseluottamukseni ei ole parhain mahdollinen, sisäisesti olenkin, mutta ulkoisesti koitan ylläpitää jotakin roolia ”kaikki hyvin”. Kodin pitää olla aina vierailupäivinä tiptop kunnossa ja siisti, pitää olla hienot tarjoiltavat, servetit, suolaiset piirakat ja makeat kakut. Ennen vierailuja hirveä stressi, mitä sitä tarjoaa, miten siistiä…

Käyttäjä pihJAla aloittanut aikaan 28.10.2014 klo 09:33 kohteessa Aikuisen elämää

Haluaisin kuulla millaista teidän elämä on tai miten olette järjestäneet elämänne? Minulla on ollut useita masennusjaksoja liittyen vaikeisiin elämäntilanteisiin ja syksyihin ja diagnoosikin on toistuva masennus. Tähän asti olen kuitenkin ajatellut masennukset ”yksittäisiksi” ja vasta nyt alan oikeasti ajatella että kyllä se vaan näyttää olevan suunnilleen 1 masennus/vuosi. Varsinkin keväällä…

Käyttäjä Sansa aloittanut aikaan 10.11.2014 klo 15:26 kohteessa Aikuisen elämää

Moi! Olen 25-vuotias opiskelija ammattikorkeakoulussa ja opiskelen nyt viimeistä vuotta. Olen koko opiskeluajan kärsinyt ahdistuksesta, vaikeista nukahtamisvaikeuksista ja lievästä masennuksesta, minkä vuoksi opiskeluaika on mennyt suurelta osin penkin alle. Tunnen itseni sen takia täysin epäonnistuneeksi. Opiskelen koulutusohjelmassa, jossa ei ole suuntautumisvaihtoehtoja, vaan esim. kurssit ja harjoittelupaikat valitaan sen mukaan, mihin…

Käyttäjä Mies83 aloittanut aikaan 29.10.2014 klo 20:56 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Päätin kirjoitella kun tälläiseen sivustoon törmäsin. Mulla sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja masennusta. Nämä olleet kuvioissa varmaan 15vuotta. Nyt tuntuu että olis yksin tässä maailmassa kun parisuhde loppui. Jotenkin tuntui että elämä pysähtyi kokonaan kun ehkä liikaakin eli toisen kautta jollakin tapaa. Mutta toivottavasti täällä voisi tutustua uusiin ihmisiin niin…

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 29.10.2014 klo 02:47 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä teidän mielestä tarkoittaa terve mieli? Onko sitä edes olemassa? Kaikillahan on joskus huonompia päiviä. Sitten kun huonojen päivien osuus tulee hallitsevaksi ja mielen oireet alkavat haitata normaalia elämää, silloin puhutaan mielisairaudesta. Mietin, että voiko oman diagnoosinsa kanssa elää koskaan ns. normaalia elämää. Ja mitä se normaali edes tarkoittaa? Onko…

Käyttäjä xidantti aloittanut aikaan 11.11.2014 klo 15:33 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Näkyy olevan helmin keskustelusivut poissa tolaltaan. Päätin tulla tänne kyselemään että mistä on kysymys. Toisena asianani kysyisin että tunnetteko muita mielenterveysaiheisia nettikeskusteluryhmiä ? Täällä näyttää olevan niin viljalti joukkoa, että keskustelu saattaa käydä tuuleen huuteluksi. Sitä voin harjoittaa yksinkin. Yritän viestini lopuksi keksiä jonkun hymiön joka kuvaa tämänhetkistä olotilaani.…

Käyttäjä yksinäinen9 aloittanut aikaan 10.11.2014 klo 23:43 kohteessa Aikuisen elämää

Kaikki alkoi kun muutin home asuntoon rupesin sairastelemaan jatkuvasti.. Olin melkein koko ajan kuumeessa lisäksi alkoi hengitys vaikeudet. Olin todella väsynyt ja muutenkin homeasunnossa asuminen on rajoittanut minua todella paljon kun olen altistunut kemikaaleille ym. niin minulla on välillä todella vaikea liikkua yleisissä paikoissa kun alkaa henkeä ahdistaa.. ja ehkä…

Käyttäjä ilmastonmuutos aloittanut aikaan 10.11.2014 klo 12:40 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikille! Rekisteröidyin vasta sivustolle ja toivon edes hitusen siitä olevan hyötyä itselleni ja ehkä muillekin.(otsikon mukaisesti tätä kirjoitustakin teen ”kodissani”) Vakava ahdistukseni/masennukseni on monimuotoinen tarina ja en jaksa ainakaan nyt sitä tarkemmin valaista. Sen alkuhetket ovat kuitenkin viime vuosituhannen loppupuolelta,joten voisi kai sanoa, että se on elämäni todellisinta arkea…

Käyttäjä jape aloittanut aikaan 07.11.2014 klo 07:06 kohteessa Aikuisen elämää

Entidä miten tästä suosta noustaan.Olen kärsinyt masennuksesta jo neljä vuotta.Minulla on paljon ongelmia.Olen ollut jakson sairaalassakin. tuntuu ettei mikään tai kukaan pysty minua auttamaan.

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: