Sairauden ja Terveyden outoja hoitotapoja Suomessa.

Sairauden ja Terveyden outoja hoitotapoja Suomessa.

Käyttäjä kärkkäkärkkä aloittanut aikaan 04.12.2014 klo 01:04 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kärkkäkärkkä kirjoittanut 04.12.2014 klo 01:04

Kun iäkäs puolisoni sai sairaalasta kirjeen, missä oli tekstiä kahden rivin verran, kirjeessä ilmoitettiin, jotensakin tälleen: Te ette kuulu tänne, hakeutukaa terveyskeskukseen.
Ja kun olen kuullut muiltakin iäkkäimiltä ihmisiltä, että heille sanotaan, ettei heille tehdä joitakin leikkausoperaatioita, jotka olisivat heille terveydenhoidollisten syiden vuoksi tarpeen niin kun kaikki he, joilta hoitotoimenpiteet on kielletty ovat ääneen ihmetelleet miten voi olla mahdollista, kun kaikkia ei enää suostuta hoitamaan? Kun en ole tietoinen, että maassamme olisi olemassa sellaista lakia, jonka nojalla voidaan valita hoidontarpeessa olevista kansalaisista ketä hoitoa saa, kuka kelle hoitoa ei anneta niin, kerätäänpä näille sivustoille listaa henkilöistä, jotka ovat lääkäriltään lähetteen lisätutkimuksia varten johonkin laitokseen saaneet ja joilta hoitopääsy sairaaloissa on evätty? Kun kansalaisten valinta kuka hoidetaan, kuka ei, sen täytyy olla laitonta. Ja se on julmaa ikäsyrjintää ja niin epäinhimillistä ihmisarvoa loukkaavaa menettelyä, että se ei saisi olla sallittua.
Sitten on toinen tärkeä asia, kun lääkärit määräävät vääriä lääkkeitä, potilaalla tulisi olla oikeus saada helpolla korvaus turhaan ostamistaan lääkkeistä ja korvaus myöskin kivusta ja särystä, mikä on aiheutunut siitä, kun lääke, kun se on ollut tarkoituksenmukaista, eikä siitä syystä potilaalla ole ollut lääkkeestä mitään hyötyä, ja jos lääkärin väärästä lääkemääräyksestä potilaalle on koitunut haittaa, lääkärin tulisi olla velvollinen korvaamaan potilaalle kaikki lääkkeistä aiheutuneet kulut, sekä niiden lisäksi potilaalle väärällä lääkkeellä aiheuttamat muut vaikeudet kivut ja säryt. Kun itselleni sattui vast’ikää tapaus, että lääkäri määräsi minulle sellasta lääkettä joka oli minulle niin vaarallista, että oli suuri ihme, kun en kuollut. Ja siitä tuli mieleeni, että jos olisi käynyt niin, että olisin kuollut tuohon lääkkeeseen, jonka määräyksen antanut lääkäri tiesi olevan minulle vaaraksi, niin lääkemääräyksen kirjoittanut lääkäri tuskin olisi saanut minkäänlaista syytettä tuosta tekemästään virheestä. Eikä tämä tapaus ole ollut edes ainoa tapaus minun perheessäni, joloin lääkäri on määrännyt täysin vääriä lääkkeitä. Puolisolleni lääkäri määräsi 30 vuoden ajan eturauhasvaivaan lääkkeitä, minkä jälkeen lääkäri vasta kirjoitti lähetteen sairaalaan tarkempia tutkimuksiavarten, missä sitten heti ensi käynnillä selvisi se, ettei kysymyksessä ollutkaan eturauhasvaiva, van nivustyrä, joka oli vääriä lääkkeitä syömällä ja ajan myötä mennyt sellaseen kuntoon, ettei sitä ollut enää mahdollista korjata oireettomaksi.
Minulla ei riitä ymmärrys siihen, miksi maassamme lääkäreille on sallittua melkein mikä vaan, että siitä huolimatta, että potilailla on oikeus valittaa hoidostaan niin, kun jos valituksen tekee, sen jälkeen potilasta ei enää kukan lääkäri hoida.