Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen naimisissa oleva 36-vuotias kahden lapsen äiti. Miehelläni on jatkuva lääkitys erinäisiin oireisiin, hän saattaa olla pitkiä aikoja masentunut ja itsetuhoinen. Rakastan häntä valtavasti, mutta joskus on rankkaa. Vanhempi tyttäremme on ollut masentunut (alttius on geeneissä ja vuosia jatkunut koulukiusaaminen on toiminut laukaisijana) parin vuoden ajan. Hankin hänelle keskusteluapua huomattuani…
Hei! Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa – vertaistuen, uusien näkökulmien, vaihtoehtojen ja ehkäpä kritiikinkin toivossa. Tilanteeni on siis tämä: olen pian nelikymppinen, naimisissa oleva, perheellinen nainen. Työskentelen johtavassa asemassa asiantuntijafirmassa. Työssä on melkoisesti painetta, samoin nämä nykypäivän vaatimukset meitä naisihmisiä kohtaan ovat aika kovat. Olen kuitenkin mielestäni aika hyvin onnistunut luopumaan…
Olen niin masentunut, etten jaksa oikein mitään. Oli vaivalloista edes päästä tänne ja jaksaa kirjoittaa. Olen ollut pois työelämästä ensin irtisanomisajan, työttömänä ja sitten sairaslomalla. Kun ei jaksa mitään ei jaksa pitää yhteyttä ystäviin ja siksi on vieläkin yksinäisempi. Olisipa sellainen palvelu, että joku voisi tulla kotikäynnille. Tai, olisi joku…
Mietin usein sellaista, että jos on saanut jonkin diagnoosin, niin kantaako sitä sitten loppuelämänsä mukanaan. Mitä olette mieltä? Ja vielä sellaista, että tuleeko skitsoaffektiivisen diagnoosin saanut koskaan terveeksi. Mitä tarkoittaa olla terve?
Hei, olen käyttänyt SSRI lääkettä hyvin pienellä annoksella 7 vuotta. 2007 minulle annettiin hatara diagnoosi kaksisuuntaisesta ja aloitettiin SSRI ja lamictal lääkitys. Paranin, jätin lamictalin pois ja jatkoin pelkän masennuslääkkeen turvin. Nyt vuosien aikana olen yrittänyt lopettaa lääkettä useaan otteeseen. Minusta tulee niin agressiivinen ja vihainen etten pysty toimimaan arkielämässä.…
Hei, olen johtavassa asemassa oleva 45 v. kahden lapsen äiti, parisuhde on ahdistava koska tuntuu etten saa tilaa itselleni vaan mieheni vie kaiken hapen ympäriltäni. Ainoa keino tällä hetkellä tuntuu olevan alkoholi ja pillerit. Hoidan työni kyllä hyvin, vaikkakin olen päätynyt tekämään sitä etänä koska en pysty toimimaan arjessa enkä…
Olen kauan ollut sitä mieltä, että narsisteja ei ole olemassa. Tiedän että tämä kuulostaa joistakuista ihmisistä ärsyttävältä väitteeltä. Minä en kuitenkaan jaksa uskoa, että olisi olemassa täysin tunteettomia ihmisiä. Luulen, että nekin joita pidetään narsisteina, tuntevat lämpöä ja rakkautta jotakin muutakin kuin itseään kohtaan. On silti totta, että on paljon…
Hei kaikille Olen useasti aikonut kirjoittaa tänne mutta sanat ovat hukassa, en saa purettua tätä vyyhtiä mikä pään sisälläni on ihan takussa. Noin vuosi sitten näin kolarin kun pyöräilijä jäi auton alle suojatiellä ja jäi kadulle makaamaan. Olin itse autolla liikkeettä joten en voinut pysähtyäkkään siihen kun oli niin ruuhkaista…
Olen oudossa tilanteessa. Takana pitkä, hyvä avioliitto. Se kaatui miehen uskottomuuteen ja siihen,että tämä ei kyennyt jättämään huomattavasti nuorempaa naista. Minä en ole tunnetasolla selvinnyt tästä oikein koskaan, olen kyseenalaistanut naiseuteni, pitkän avioliiton ja minulla on ollut huomattavia vaikeuksia sitoutua uuteen suhteeseeni. Lisäksi mies on itsekin kulkenut edestakaisin eikä ole…
Sukulaiseni ovat ”jättäneet minut rauhaan” toisin sanoen eivät halua tai suostu olemaan yhteyksissä juuri lainkaan. He eivät halua tavata tai puhua puhelimessa. Äitiini pidän yhteyttä ja hän hyväksyy minut. Olen lapsena ollut isäni pahoinpitelemä, joten elämäni on ollut identiteetin ja itseluottamuksen etsimistä. Terapioissa on tullut käytyä vuosia. Olen ollut kahdesti…