Aikuisen elämää

8 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä xen aloittanut aikaan 03.09.2016 klo 05:56 kohteessa Aikuisen elämää

Moi. Onkos teillä kokemuksia tilanteesta jossa jo jonkun tai pidemmän aikaa on pompoteltu hoitopaikasta, hoitajalta ja lääkäriltä toiseen, ja lopulta tuntuu ettei kukaan enää edes halua ottaa vastuuta hoidosta? Minulla taisi käydä juuri niin… Okei, minulla on todettu epävakaa persoonallisuus, päihderiippuvuus ja vaikea masennus. Ymmärrän toki sen että kyseinen kombo…

Käyttäjä hanna- aloittanut aikaan 18.08.2016 klo 18:20 kohteessa Aikuisen elämää

Oon niin kypsä tähän. En edes pysty kotoa paljoa lähtemään paitsi pakolliset esimerkiksi fysioterapia ja kauppa. Sitte ens viikolla lääkärin ja hoitajan tapaamine.. Oon ihan eristäny itteni kotiini, ihan ku ois vankilassa. Erakoidun kavereistaki pikkuhiljaa. Enää ei oo ku 3 hyvää kaverii ja heitäki näen tosi harvoin. Perhe menee omii…

Käyttäjä Linnunlaulu aloittanut aikaan 03.09.2016 klo 11:14 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Kirjoittelin tänne hieman kesällä. Minulla on jo välillä ollut paljon parempi olo ja opiskelenkin pikkuisen. Nyt taas eräs asia sai minut tuntemaan oloni tosi surulliseksi, pelokkaaksi ja ahdistuneeksi, vaikka terveellisempää olisi varmaan ollut suuttua. Tarkoitan tätä ihastuttavaa ehdotusta, jossa työttömät haastatellaan kolmen kuukauden välein. Sinänsä ystävällinen ja kannustava tapaaminen…

Ero

Käyttäjä Poppanen aloittanut aikaan 01.09.2016 klo 12:16 kohteessa Aikuisen elämää

Seuraavat ajatukset on nyt saatava kirjattua ylös. Erosimme viikko sitten 26avioliittovuoden jälkeen. Mies löysi uuden työpaikaltaan. Teen yötyötä ja jokainen yö kun olen ollut pois niin on käytetty hyväksi koska näinen asuu noin 8km päässä. Nyt siis olemme eronneet mutta kumpikaan ei halua lähteä yhteisestä kodista. Mies sanoo että uuden…

Käyttäjä Laurene aloittanut aikaan 30.08.2016 klo 17:30 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa, Oon 21-vuotias toisen vuoden yliopisto-opiskelija, joka tuntee musertuvansa työtaakan alle vaik luennot ei oo ees vielä alkanu.😞 Mulla alkaa just uuden sivuaineen kurssit, oikeestaan kahen sivuaineen (ku otti yhen sivuaineen, oli pakko ottaa se toinenki että saa pätevyyden). Tähän mennessä pääaineen opinnot on sujunu hyvin.🙂 Ongelma on kuitenki sen…

Harhat

4
Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 24.08.2016 klo 10:11 kohteessa Aikuisen elämää

Täälläkin on varmaan paljon psykoosissa olleita… Haluaisin tietää että miten pärjäätte harhojen kanssa, jos niitä tulee? Musta tuntuu että mulla on tässä puolen vuoden aikana taas tullut varoitus merkkejä, että kohta ne näköharhat taas napsahtaa päälle… On aika onneton olo kun on näin vakavasti sairas, että joutuu taistelemaan niitä vastaan…☹️

Käyttäjä depressio-peikko aloittanut aikaan 27.08.2016 klo 08:30 kohteessa Aikuisen elämää

Hmm… Mistähän aloittaisin… Siitä kaiketi, että kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Ehkä vertaistuki helpottaisi tätä mustaa mieltä. Sairastan masennusta, jota on vaikea myöntää itselle. Olen käynyt juttelemassa lääkärille ja psyk.hoitajalle. Tämä lääkäri on aika pelottava ja voimakastahtoinen. Hänestä lääkkeet ovat ehdottomia. Itse en haluaisi niitä ottaa. Koen lääkkeen väsyttävän koko päivän…

Käyttäjä Danalin aloittanut aikaan 20.08.2016 klo 01:05 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa! Olen entinen käyttäjä nimellä santtu/sandra. En tosin enää muistanut mikä salasani on joten jouduin luomaan uuden käyttiksen =P no kuitenkin täällä ollaan. Ajattelin vain nyt tähän kertoa omasta kokemuksestani. Olen ollut masentunut jo pitkään ja nyt minulle on tullut tunne, että päätän päivänä. En tiedä miksi. Kaikki on oikeastaan…

Käyttäjä atardecer aloittanut aikaan 14.08.2016 klo 17:34 kohteessa Aikuisen elämää

Selasin keskustelunaloituksia kesän alkuun asti enkä löytänyt tästä aiheesta omaa ketjua, joten perustanpa uuden. Vasta rekisteröidyin tänne, lueskelin keskusteluja eilen illalla ja halusin itsekin osallistua. 🙂 Ensimmäisen diagnoosini olen saanut tammikuussa 2012 YTHS:ltä mutta olin ollut masentunut jo sitä ennenkin, terapeuttini mielestä ehkä jopa yläkoulusta asti. Minua on vaivannut vuosia…

Käyttäjä mila2 aloittanut aikaan 25.07.2016 klo 09:46 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen jo aikuinen nainen ja kärsin peliriippuvuudesta. Olen menettänyt kaiken omaisuuteni ja lopulta tuli ero pitkäaikaisesta avioliitosta. Olen hakenut apua ongelmaani monelta taholta. Käynyt Järvenpäässä hoidossa sekä Jyväskylän puolivuotisen pelikuntoutuskurssin saanut 3v psykoterapiaa, käynyt vertaisryhmissä mutta silti pelihimo vaivaa edelleen. Nyt olen hakenut itselleni edunvalvojaa raha-asioitteni hoitamiseksi. Tämä on…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: