Millaisia ääniä sinulla on? Keskustelua mielen sisäisistä äänistä.

Millaisia ääniä sinulla on? Keskustelua mielen sisäisistä äänistä.

Käyttäjä Kata_K aloittanut aikaan 27.09.2016 klo 15:46 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 27.09.2016 klo 15:46

Millaisia ääniä sinulla on? Oletko kokenut myös näkyjä tai muita poikkeuksellisia aistikokemuksia? Miten olet selviytynyt kokemustesi kanssa? Mitä haluaisit tietää muiden kokemuksista?

Yli 10 % ihmisistä kuulee mielen sisäisiä ääniä. Jos olet joskus kuullut ääntä, jolla ei ole fyysistä, ulkopuolista aiheuttajaa, on kyse tästä ilmiöstä. Yleensä äänet ovat puhetta, mutta ne voivat myös olla melua tai musiikkia. Suurimmalla osalla ääniä kuulevista äänet eivät häiritse elämää, mutta muutamalle prosentille äänien kuuleminen on rankka kokemus. Äänistä saattaa olla vaikea puhua kenellekään ja äänet voivat jopa kieltää puhumisen. Puhuminen ja kokemusten jakaminen on kuitenkin tärkeää ja ratkaiseva askel kohti sellaista elämää, jota sinä elät haluamallasi tavalla – et äänien sanelemalla tavalla.

Äänien kuuleminen on hyvin monimuotoinen ilmiö ja kaikilla ääniä kuulevilla äänet ovat erilaisia. Vertainen, eli saman kokenut ihminen ymmärtää parhaiten, mistä on kyse. Siksi puhuminen kannattaa aloittaa vertaistukiryhmässä. Nyt siihen on mahdollisuus myös Tukinetissä. Voit osallistua joko avoimeen Moniääniset -keskusteluryhmäämme tai joka toinen viikko järjestettäviin liveryhmiin.

Suomen Moniääniset ry järjestää Tukinetissä Moniääniset Liveryhmiä ke 12.10. lähtien aina parittomien viikkojen keskiviikkoina kello 18-20. Liveryhmien ohjaajina toimivat koulutetut vapaaehtoiset vertaistukijat, jotka vastailevat kysymyksiin ja kommentoivat lokakuusta lähtien myös Tukinetin avointen ryhmien alta löytyvässä Moniääniset -keskusteluryhmässä. Tervetuloa mukaan!

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 27.09.2016 klo 17:54

Minä olen kuullut päänisisäisiä ääniä ja nähnyt näkyjä aivan lapsesta asti. Lapsuudessani ja nuoruudessani ne liittyivät minun insestin pelkooni, kun kuormituin aloin kävelemään unissani ja puhuin unissani ihmeellisiä asioita, joita äitini minulle sitten herättyäni toisti.
Vartuttuani äänet ja näyt toimivat agressioni käytävinä, ja sain armottomia raivokohtauksia.
Iän kartuttua äänet ja näyt muuttuivat miellyttävän ystävällisiksi, enkä kärsi niistä enää paljoa. Pahinta aikaa oli 16-50 vuoteen. 😉

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 28.09.2016 klo 10:17

Minulla oli tänään mahdollisuus kuunnella puhetta mutta psyyke temppuili taas eikä antanut minun kuunnella salaa. Nuo kovin mustasukkaiset henget ovat oikea riesa, aina pilaavat kaiken mikä olisi kivaa. Olenko minä sairas jos kuulen jonkun muun puhetta?
Ihan kuin minulla ei saisi olla mielikuvitusmaailmaakaan saatipa että minulla olisi sellainen ihminen joka yrittäisi pakottaa minut olemaan ns. jalat maassa.🙂🎂 Mutta varmaan on
sellaisia ihmisiä.🤕
Muuten päivä alkoi aamiaisella Ankkurissa, jossa on joka aamu hyväntekeväisyys aamiainen,
ja maan, kesk, ja perj.sin myös ruuanjakotilaisuus. Yritän käydä siellä aina kun on ruuanjakotilaisuus. Tänään sais muikkuja, joita kiehautan maidossa, hyvää.😋