Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Lueskelin noita kirjoituksia ja tuntuu monilla olevan samanlaista vaivaa. Että elämällä ei tunnu olevan mitään mieltä, ei mitään mielekkyyttä. Mulla on nyt vuoden työpesti ja sen hoitaminen tuntuu todella raskaalta ja luulin että työ olis tuonut mielekkyyttä mutta ei. Mulla suuri ongelma on yksinäisyys ja kumppanin kaipuu. Ja koen että…
En tiedä jaksanko enää kauaa. Olen joka päivä kuin nukkuneen rukous. Haluaisin vaan maata kaikki päivät. Noi lääkkeet varmaan väsyttää mut. En pysty niitä ilmankaan elään. Sitten niinä hetkinä, kun olen vähän virkeämpi niin itsetuhoiset ajatukset pyörii päässä. ☹️ Ei viittis aina valittaa, mutta totesin vaan faktat. Kai täältä sitten…
Olen vain yksi elämään eksynyt aikuinen. Olen pitkään miettinyt tänne kirjoittamista. En kuitenkaan ole saanut kirjoitettua. Omat ”ongelmat” ovat niin pieniä. Muiden asiat menevät aina edelle. Omien asoiden vuoro on sitten joskus. Nyt olen vaan niin loppu, että kokeilen selvitellä ajatuksiani kirjoittamalla. Mulla todettiin menierentauti kesällä 20110. Sitten tuli ongelmia…
Löytyykö muita joilla oma lapsi on tehny rikoksen ja istuu vankilassa? Miten olette pärjänneet? Itse olen vangin omainen ja elämä on todella rankkaa tällä hetkellä. Tuntuu kuin kukaan ei ymmärrä minun tuskaa, häpeää, surua, pelkoa, ahdistusta ja masennusta. Eteenpäin mennään päivä kerrallaan
Tämä on kertomus minua jo pitkään vaivanneesta ongelmasta. Olen aina ollut tarkka rahoistani. Lapsena minulle ei maksettu mitään viikkorahoja ja suurimman osan leluistani minun piti ostaa omilla rahoillani. Säännöllistä rahaa sain yleensä vain mummoltani, joka antoi minulle joka syntymäpäivänäni 100mk tai n. 20. Näin siis minulla oli aina muutamia satasia…
Omien traumojensa vanki …….näin koen ……..on turhauttavaa tajuta pikku hiljaa että on olemassa asioita jotka ovat jättäneet sinuun niin syvän jäljen. …….tulleet niin voimakkaasti osaksi identiteettiäsi että vuosienkaan terapia hoito jossa uskot itsekin antaneesi ja tehneesi kaikkesi ei vain pysty niihin asioihin vaikuttamaan tai auttamaan. On väsyttävää tajuta että todennäköisesti…
Miten polilla määräytyy työntekijä? Olin hiljattain päiväosastolla hoidossa. Kaikki muut saivat jatkaa omahootajansa kanssa polilla. Minä en! Kuka sen määrää kuka työntekijäsi on?
Hei! Olen uusi täällä, elämäni tuntuu tällä hetkellä aika lailla olevan sekaisin tai lähinnä nämä pakkoajatukset saavat elämän kulkemaan mutkaisia raiteita. Pakkoajatukseni ovat seksuaalisia ja ne pelottavat minua kovasti. Pelkään tehneeni jotain seksuaalista tietämättäni ja tajuamattani toisille ihmisille. Eniten pelkään nykyään kohdata naisia tai lapsia. En edes osaa määritellä mitä…
Mitä teidän mielestä on yksinäisyys? Voiko olla yksinäinen vaikka sinulla olisi muutama välittävä ihminen elämässäsi?
Moikka. Kirjoittelen tänne ensimmäistä kertaa koska olen huomannut lopultakin, että käyttäytymiseni ei ole täysin normaalia, tai että siihen on saatava apua. En tiedä mistä lähteä kertomaan, mutta aloitetaan vaikka siitä, että olen 35-vuotias mies ja elän 5 henkisessä perheessä. Pojat on 5v. ja 9v., tyttö 2v. Vaimokin löytyy (vielä). Noin…