Viikottaiset masennuskohtaukset

Viikottaiset masennuskohtaukset

Käyttäjä poica2 aloittanut aikaan 19.04.2015 klo 16:30 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä poica2 kirjoittanut 19.04.2015 klo 16:30

Hei! Olen pian talonrakentajaksi valmistuva nuorimies ja ongelmani on ollut syksystä asti varjostanut masennus. Kaikki sai alkunsa jatkuvasta turhautumisesta siihen, kun tunsin, että omassa elämässäni ei ollut mitään sisältöä: ei paljoa kavereita, ei tyttöystävää, jatkuvasti olin vapaa-ajan kotona ja viimeisenä kaikkien uusien asioiden kokeilemisen pelko. Toisin sanoen sama kaava toistui viikosta toiseen, eli kotiin, kouluun, kotiin, kouluun… Sitten huomasin yhtäkkiä aivan uuden tuntemuksen, jollaista en ollut koskaan ennen tuntenut eli synkkyys ja toivoton tulevaisuus. Nämä kaksi tuntemusta varjostivat minua, kunnes pääsin oikean ammattilaisen juttusille. Siellä käydessäni oloni on helpottanut ja välillä ajattelenkin, että ompas ihanaa olla taas terve sillä moni niistä asioista on nyt korjautunut, joiden uskon aiheuttaneen minulle masennuksen, kuten uudet kaverit, tyttöystävä ja rohkaistuminen uusien asioiden kokeiluun. Noh nyt minulla pitäisi olla kaikki hyvin niin, kuin psykologinikin on monesti minulle todennut, mutta siitä huolimatta minulle saattaa iskeä viikon hyvän putken jälkeen hirvittävän masentunut mieliala, jostain aivan typerästä syystä, kuten viimeksi epäonnistuin eräässä korttitempussa, jonka olin ennen osannut tehdä. Tavallisesti kohtaus kestää maksimissaan päivän, mutta sisältää voimakkaita tuntemuksia, kuten itseinho ja halu kadota vaan jonnekkin. Mitä mun pitäisi tehdä ja miten te muut olette selvinneet jos teitä on muitakin vastaavanlaisessa tilanteessa? 😯🗯️

Käyttäjä otavanpesa kirjoittanut 17.10.2016 klo 13:52

Hei, miten sinulla nykyään menee? Oletko löytänyt apua masennuslohtauksiin? Itse kärsin samanlaisista tuntemuksista..kun haluiaisi vain kadota

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 18.10.2016 klo 12:19

Hei,

Olettekohan huomanneet, että Mieli Maasta ry järjestää Tukinetissä säännöllisesti liveryhmiä eli chattejä masentuneille. Liveryhmä on aina parillisten viikkojen keskiviikkoisin klo 18-20 ja se on avoin kaikille, joita masennus koskettaa tavalla tai toisella.

Seuraava Mieli Maasta liveryhmä on Tukinetissä jo huomenna keskiviikkona 19.10. ja silloin keskustelun teemana on yksinäisyys.

Ryhmän ohjaajina toimivat Mieli Maasta ry:n vertaisohjaajat.

Tervetuloa mukaan jakamaan ajatuksia vertaisten kanssa! 🙂👍

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 30.10.2016 klo 14:49

Mitä psykologi on sanonu noihin masennuskohtauksiin?