Aikuisen elämää

12 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä ailimea aloittanut aikaan 19.04.2017 klo 09:49 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, olen sekakäyttäjä. Onko teitä täällä muita? Juttuseuraa ja vertaistukea olisin vailla. Olen yrittänyt vähentää kaikkea, ja sen mukaan tullut ahdistus ei ole mikään pieni..

Käyttäjä hotsalama aloittanut aikaan 02.05.2011 klo 14:55 kohteessa Aikuisen elämää

En jaksa nyt elämänkertaa kirjoittaa, mutta lääkäri määräsi minulle saikkua. Merkittävin työkykyä alentava sairaus on sekamuotoinen ahdistus- ja masennusreaktio, eli suomenkielellä burnout?? Kuinka nopeasti tästä tilanteesta palautuu takaisin siihen kuntoon, että takaisin työkykyiseksi? Kenellekään muulle tuttu tilanne?? Kuinka kauan tilanne voi pahimmillaan kestää? 😑❓

Käyttäjä Aleksandra17 aloittanut aikaan 17.04.2017 klo 17:11 kohteessa Aikuisen elämää

Hei vaan! Olen jo pidemmän aikaa miettinyt kirjoittamista tänne tukinettiin. Tilanteeni on se, että olen kohta kolmekymppinen, kahden pienen lapsen äiti, aviovaimo. Ulkopuolisten silmin elämämme on mallillaan, mutta itse mietin usein, onko väsymyksen/stressin/ahdistuneisuuden määräni normaalia.. Kaipailisinkin vertaistukea ja vinkkejä teiltä lukijoilta. Paljon olen tilannettani pohtinut ja miettinyt, johtuuko väsymykseni ja…

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 27.02.2017 klo 11:44 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Toivoisin tähän keskustelua ja näkemyksiä SOTE; sta ja terveydenhuollon tulevaisuudesta. Itseäni huolettaa tämä uudistus todella paljon, ja pelot ovat todellisia. Kaikki uutiset aiheesta ovat että se ei ole hyvä uudistus, tehdään väärin jne. Suurimpana pelkona ja ahdistuksena ovat minulla tässä että nykyisenlainen hoito loppuu (joka tapauksessa kohta kun rahat…

Käyttäjä Desper aloittanut aikaan 16.05.2016 klo 20:03 kohteessa Aikuisen elämää

Miten valta ja mielenterveys liittyvät yhteen? Arvelen, että monellakin tapaa, ja ehdottaisin keskustelua aiheesta. Mitä ovat valta, auktoriteetti, vallan väärin- tai oikeinkäyttö? Vallanhimo? Tasa-arvo, alistaminen, alistuminen? Ylivalta, mielivalta, itsevaltius, hirmuvalta, väkivalta, sadismi… Vallankumous… Ounastelen, että mielenterveyshäiriöt ovat seurausta vallan väärinkäytöstä – kasvatuksessa, koulussa, perhe-elämässä, työelämässä. Kun hakee apua vallankäytön seurauksiin,…

Käyttäjä Akiras aloittanut aikaan 31.03.2017 klo 17:55 kohteessa Aikuisen elämää

Kuten otsikossa sanotaan, olen jo pidemmän aikaa tuntenut, että yhdessä ystävä/kaverisuhteessani on jotain pielessä. Olen hiukan alle vuosi sitten muuttanu nykyiselle paikkakunnalleni, enkä tuntenut alunperin paikkakunnalta, kuin perheenjäseniäni. Olen itse jo 27 vuoden ikäinen ystäväni useamman vuoden minua nuorempi ja minulla on diagnosoitu paniikkihäiriö, keskivaikea masennus, sekä kompleksinen traumaperäinen stressihäiriö,…

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 16.03.2017 klo 20:15 kohteessa Aikuisen elämää

Tätä mietin todella paljon. Joka päivä. Makea vesi loppuu joskus, se on varma. Vielä Suomessa on, mutta kauanko? Suurimassa osassa maailmaa tämä on todellisuutta ja erittäin säännösteltyä. Vettä on siellä vain niillä kenellä on rahaa. Ei muilla. Uskon, että tämä on täälläkin todellisuutta suhteellisen pian. Tarkoitan siis puhdasta ja makeaa…

Käyttäjä urppis aloittanut aikaan 11.04.2017 klo 23:26 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ihan hukassa, ja kovasti kaipaisin tietoa onko muut kohdanneet samanlaista. Olen nyt puolisen vuotta harrastanut liikuntaa, lähinnä salilla käyntiä. Pari kuukautta sitten aloin harrastamaan kamppailulajia, johon rakastuin ja jota harrastan enemmän kuin mielelläni. Mutta samalla kun rakastuin lajiin, huomasin olevani ahdistunut, itkuinen ja masentunut treenien jälkeen. Kerta kerralta ahdistuksen…

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 27.03.2017 klo 20:02 kohteessa Aikuisen elämää

Tulin tänään bussilla kotiin Lappeenrannasta, ja tajusin matkan aikana kuinka yksinäinen olenkaan. Bussi oli täynnä, mutta taisin olla ainoa alle 25 oleva, joka matkusti yksin. Kenenkään kanssa en puhunut, eikä kukaan minullekaan. Nyt itkettää ja masentaa vielä enemmän, kun yksinäisyys tuntuu rinnassa kuin veitsi olisi siellä☹️☹️ Enkä usko että enää…

Käyttäjä Lis3 aloittanut aikaan 11.04.2017 klo 10:02 kohteessa Aikuisen elämää

Aurinko paistaa täällä Etelä-Suomesa. Pitää lähteä krapsuttamaan pihamaata. Mieli virkistyy kun saa liikuntaa ja näkee kätensä jäljet. Jos jään sisälle, menen facebookkiin ja tuijotan ihmisten juttuja. En uskalla kuitenkaan kommentoida, peukutan joskus. Iltapäivällä lähden uimahalliin. Siellä joskus vaihdan kuulumisia tuttujen kanssa.

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: