Aikuisen elämää

3 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 25.07.2017 klo 20:30 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Olen alkanut seurustella erään irakilaisen miehen kanssa. Hän on todella ihana kohtelias ja suloinen. Hän puhuu suomea aika hyvin ja tahtoo oppia lisää. Hän tahtoo myös tavata vanhempani. Onko muilla kokemusta rakkaudesta yli rajojen.?

Käyttäjä jaana6 aloittanut aikaan 28.10.2016 klo 18:23 kohteessa Aikuisen elämää

Saan kaikenlaisia älyväläyksiä, suuret tunteet ja suuret luulot, pienet tunteet ja suuret luulot, mielialan muutokset ja mielipiteen muutokset. Miksi ne kulkisivat käsi kädessä oikeassa elämässä? Miksi kaikki olisi noin yksinkertaisen helppoa? Jos tuntuu hyvältä, miksi olisi rakastunut? Jos tuntuu pahalta miksi olisi pettynyt? Miksi ei voisi ajatella etteivät kaikki kohtaa…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 31.10.2016 klo 11:36 kohteessa Aikuisen elämää

Sellasta vaan ajattelin, että miten lähinnä skitsofreenikot olette selvinnyt elämässä tai masenutuneet? Mää en meinaa kohta enää jaksa. Tää skitsofrenia on vienyt multa kaiken. En jaksa pitää kotia siistinä en jaksa mennä kauppaan. Haluaisin maata koko ajan. Sitten näen välillä jotain pisteitä seinillä ja varsinkin iltaisin näen harhoja… Tää on…

Käyttäjä suruvaipatar66 aloittanut aikaan 22.07.2017 klo 21:32 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ollut omasta mielestäni jo nuoresta alkaen melankolinen. Kuitenkin minulla pn todettu epävakaa persoonallisuushäiriö, josta itse en olisi ihan samaa mieltä, osittain kyllä, mutta se tuntuu lähinnä leimaavalta Kärsin noiden ohessa myös talousvaikeuksista ja nyt ollessani pois työelämästä itsemurha-ajattelusta on tullut päivittäistä.Ainoa, mikä estää tekemästä on huoli aikuisen lapseni selviämisestä-Toivoisin…

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 12.07.2017 klo 23:04 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Olen paininut jo kauan ja painin edelleen saman asian kanssa. Minun on nimittäin todella vaikea sanoa ei. Tuntuu että ystävilläni ja tuttavillani on kohtuuttomia tarpeita ja toiveita. Jos joku tarvitsee apuani, tarjoudun liian helposti auttamaan ja tuon vaikka kuun taivaalta kunhan en tuottaisi pettymystä. Oma psyykeeni kärsii aika paljon…

Käyttäjä Minninen aloittanut aikaan 11.07.2017 klo 21:06 kohteessa Aikuisen elämää

Mä en oikein edes tiedä mistä aloittaa… Mun elämä, tuntuu et se on vaan sarja epäonnistumisia. Monesti oon kaatunut ja aina jotenkin ylös noussut, mut kerta kerran jälkeen se vaan tuntuu vaikeemmalle. Nyt oon viimeaikoina pyöritellyt päässä tosi vanhoja juttuja. Kuten se kun olin about 10 vuotta sitten baarissa. Mä…

Käyttäjä lasienklei86 aloittanut aikaan 22.04.2017 klo 20:26 kohteessa Aikuisen elämää

Miten olette selviytyneet läheisimmän kuolemasta? Mun 64v äiti kuoli vuosi sitten. Ensimmäisestä puolesta vuodesta en muista oikeastaan mitään. Kaikki meni ihan sumussa. Viime talvi meni suht ok. Nyt mieletön suru on tullut uudestaan. Tuntuu etten kestä enää. Lisäksi mulle on tulossa avioero. Tuntuu etten vaan jaksa enää. Mulla on toistuva…

Käyttäjä White princess2 aloittanut aikaan 08.07.2017 klo 18:22 kohteessa Aikuisen elämää

Olen aiemminkin kirjoittanut tälle palstalle aihetta sivuavasta aiheesta. Tarvitsisin neuvoja siitä, että mitä teen kun Hiv -virusfobiani menee niin pitkälle, että joudun nappaamaan jo 1-2 rauhottavaa, että pystyn nukkumaan. Tässä vähän siitä, miten oireilen: Googlailen hädissäni Hiv- viruksen tietoja netistä, kuvia Kaposin Sarkoomasta yms. Olen näkevinäni ihossani, suussani yms. Hiv…

Käyttäjä xen aloittanut aikaan 27.03.2017 klo 19:36 kohteessa Aikuisen elämää

Kyllä, minulla on se. Viime viikot on taas ollut aikamoista ahdistusta. On tuntunut kyllä niin otsaan leimatulta, vaikka sinänsä häiriö ei näy päällepäin minusta. Mutta kun käännän kaiken itseeni päin ja tuntuu niin haavoittuneelta. Tällä hetkellä olen mielenterveys- ja päihdekuntoutuksessa kuntoutuskodissa. Toisaalta tulevaisuutta odotan innolla mutta toisaalta pelkään etten esim…

Käyttäjä aloittanut aikaan 24.04.2017 klo 11:25 kohteessa Aikuisen elämää

Vietämme parhaillaan valtakunnallista Sydänviikkoa 23.-30.4. Sydänviikolla 2017 korostetaan jaksamisen, ihmissuhteiden ja myönteisten tunteiden merkitystä elämässä – sen iloissa ja suruissa. Keskustelun tarkoituksena on nostaa esiin mielen hyvinvointiin liittyviä asioita. Tutkimusten mukaan psykososiaaliset tekijät kuten stressi, eristäytyneisyys, kielteisyys ja vihamielisyys lisäävät valtimotaudin vaaraa siinä missä muutkin epäterveelliset elintavat. Näillä tekijöillä on…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: