paha ihminen

paha ihminen

Käyttäjä turhake9 aloittanut aikaan 25.08.2017 klo 20:58 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä turhake9 kirjoittanut 25.08.2017 klo 20:58

En tiedä kuka oon nykyään. Oon aina ollut ns kiltti ja kunnollinen, mutta tuntuu että oon pilannu itteni kaikilla idioottiteoilla. Hävettää ja ahdistaa kaikki ja en voi olla kellekkää rehellinen kun tiiän et itsekkin tuomitsen itteni. Mulla on paljon ystäviä ja periaatteessa kai kaikki hyvin ulkoisesti. Tuntuu kuitenkin että mulla tulee joku rooli usein kavereiden kanssa tai ei ennen tullut, mutta nykyään.. Tunnen olon hirveen yksinäiseks ja en osaa lopettaa kaikkee tätä hölmöilyä vaikka tiiän et se pahentaa vaan mun oloa. Tuntuu että oon pettäny itteni ja tuun satuttaa vaan kaikkia lopulta. Yritin puhua tästä parille tutulle mutta nekin sanoo vaan et höpö höpö sä oot huippu tyyppi. Ne ei vaan tiiä millainen oon oikeesti. Oon menossa juttelee tästä ja muustakin terveydenhoitajan kanssa muutaman viikon kuluttua, mutta pelottaa et en uskalla kertoo sielläkään koko totuutta. Jotenki tiiän et oon ollu hyvä ihminen, mut joku mussa on muuttunu tässä vuosien aikana. Haluisin vaa välillä alottaa kaiken alusta. En tiiä onko täällä ketään muita joilla samoja ajatuksia.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.08.2017 klo 22:00

Moi turhake9,
Jos ymmärsin oikein, olet tehnyt jotain joka saa sinut kokemaan itsesi pahaksi ihmiseksi. Onko kyse yksittäisestä asiasta vai jostain mikä toistuu käytöksessäsi? Aiheutuuko siitä haittaa sinulle tai muille ihmisille, vai onko teko jollakin muulla tavalla vastoin sitä mitä pidät hyvänä tai oikeana?

Mä en oikein usko että yksittäiset teot mitenkään määrittelee meidän ihmisarvoa. Tarkoitan sitä että voin tehdä hyviä juttuja, tai pahoja juttuja, mutta siitä ei voi suoraan vetää johtopäätöstä että olenko hyvä tai paha ihminen. Voin tehdä hyviä juttuja, tai pahoja juttuja, tai molempia vuoropäivinä.

On kyllä varmaan vaikeaa jos tuntuu siltä että joutuu kaverisuhteissa vetämään jonkinlaista roolia, eikä voi olla oma itsensä. Kivaa kuitenkin kun kirjoitit tänne 🙂👍 Ehkä nimimerkin suojassa on helpompi puhua omana itsenään?