Yksityslääkärien rahastus

Yksityslääkärien rahastus

Käyttäjä Minsku73 aloittanut aikaan 20.08.2017 klo 13:33 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Minsku73 kirjoittanut 20.08.2017 klo 13:33

Olen käynyt yhden nimeltä mainitsemattoman mielenterveyspalveluita tarjoavan yksityisen lääkäriaseman kahdessa eri toimipisteessä ja kahdella eri psykiatrilla. Rahaa paloi 400€ ja mitään muuta apua en saanut kuin lääkereseptin, jonka olisin saanut ilmaiseksi myös kunnalliselta yleislääkäriltä. Olin todella pettynyt. Eikö näitä lääkäriasema valvota mitenkään?? Voiko näistä tehdä valituksen ja minne taholle?

Käyttäjä Joie kirjoittanut 23.08.2017 klo 10:30

Tosi ikävä juttu! Palautetta varmaan voi antaa, mut eri asia johtaako se mihinkään. Kai yksityisilläki lääkäriasemilla pitäis olla potilasasiamiehet? 🙄

Samankaltanen kokemus itselläki ollu yhden kerran, kun olin poissa kotipaikkakunnalta ja menin yksityiselle lääkärille. En ollu pystyny nukkumaan moneen viikkoon ku tunnin-pari yössä, jäätävä ahdistus ja hätä kädessä et mitä pitäis tehdä. Unilääkkeet ei auttanu; nukahdin kyllä mut heräsin sit tunnin päästä uudelleen enkä pystyny enää nukkumaan. Kerroin lääkärille tästä, hän ei sanonu mitään, kirjoitti vaan vastaavanlaisen nukahtamislääkereseptin mikä mulla jo oli ja sanoi, että kyllä tämä auttaa. Käynti kesti 5 min ja maksoi jotain 60e. Lääkkeistä ei ollu mitään apua. Seuraavalla viikolla kotipaikkakunnalla YTHS:lle, lääkärikäynti 20 min, kuunteli, otti vakavasti, määräsi lääkkeet joista oli apua, maksoi 0e.