Aikuisen elämää

9 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4596
Käyttäjä MilkaBlue aloittanut aikaan 21.09.2017 klo 18:46 kohteessa Aikuisen elämää

Musta tuntuu, ettei mua oteta tosissaan. Oon viime kuukausien aikana ottanut muutamia kertoja liikaa lääkkeitä, viime kerralla niin paljon että olin yön ensiavussa. Mulla on jatkuvasti itsetuhoisia ajatuksia, ehkä pieniä hetkiä tai pari päivää ilman korkeintaan. Kesäkuussa olin osastolla kyllä ja todettiin epävakaa persoonallisuushäiriö, ja tietysti masennus mikä on ollut…

Jumala

11
Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 16.09.2017 klo 17:17 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kehitellyt päässäni ideaa: minun ei tarvitse kuulua kirkkoon voin silti uskoa Jumalaan. Tuli myös idea että ehkä taivaaseen pääsee vain siten että kärsii ja yrittää sinnitellä ja pysyä elossa tekemättä itsemurhaa ja sitten kun oikeasti kuolet niin Jumala päästää sinut taivaaseen, koska sinä olet jaksanut kärsiä etkä ole tappanut…

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 11.09.2017 klo 23:07 kohteessa Aikuisen elämää

Elämä on yhtä ahdistusta ja pelkoa. En uskalla sanoa tai tehdä mitään. Heti saan jonkun syyn tai leiman jostain. En vain näe enää ulospääsyä peloista, psykologi ei voi auttaa, koska eihän se muuta todellisuutta. Eilen oli yksi hyvä hetki, jopa runollinen. Juuri nyt minulla on ollut parin viikon ajan suunnattoman…

Käyttäjä Katata aloittanut aikaan 23.08.2017 klo 17:51 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, ajattelin kysyä jos täällä olisi kohtalotovereita ja jos jollakulla olisi ajatuksia aiheesta. Itselläni on ongelmana se, että ahdistun valtavasti jos epäilen että jollain läheiselläni ei ole asiat elämässä täydellisesti. Riittää että toinen sattuu vaan huokaisemaan niin keksin että nyt se huokaisi koska sillä on joku asia pielessä. Joskus kaverit…

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) aloittanut aikaan 03.05.2017 klo 12:16 kohteessa Aikuisen elämää

Hei ja tiedoksi, Diabetesliitto käynnistää Diabetes Chatin Tukinetissä toukokuussa 2017. Chatin tarkoitus on tuoda yhteen eri-ikäisiä ja eri elämäntilanteissa olevia diabeetikoita ja heidän läheisiään. Verkossa voimme jakaa kokemuksia sekä antaa ja saada vertaistukea reaaliajassa olinpaikasta riippumatta. Tervetuloa mukaan juttelemaan! Kevään 2017 teemat ja ajankohdat: Ke 10.5. klo 18.00-19.30 Teema: Ethän…

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 11.09.2017 klo 15:49 kohteessa Aikuisen elämää

Töissä sattui ikävä tapaus. Eräs asiakas ei supstunut nousemaan sängystä ylös vaikka oli ulosteet alla. Meitä kävi tosi monta hoitajaa eikä kukaan onnistunut. Asiakas kieltäytyi kaikesta avusta. Aikaa kului ja paikalla kävi myös ambulanssi, mutta eivät saaneet mukaan. Sairaanhoitajakin kävi. Viimein mummo nostettiin väkisin ylös ja laitettiin ambulanssiin. Pian hän…

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 20.08.2017 klo 16:39 kohteessa Aikuisen elämää

Moi. Tein tälle oman ketjun, koska luulen koskettavan monia. Minua ainakin pelottaa😭 Haluaisin kysyä teiltä, ( ei saa käsittää väärin) että miksi mediassa ei ole yhtään uutisia suomalaisista auttajista ( jos suomalaista voi mitenkään määritellä)? Heitä oli puolet joidenkin lausuntojen mukaan. Miksi heitä ei ” nosteta sankareiksi”. Itse sain nediasta…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 15.09.2017 klo 10:41 kohteessa Aikuisen elämää

Pelottaa aivan hemmetisti. Tuntuu että taivas putoaa ja tuntuu että elämä on yhtä kaaosta. Pelkään kulkea kaupungilla ja vielä nyt enemmän kun muistaa mitä Turussa tapahtu. En enää hallitse tätä olotilaa. Rintaan sattuu ja ahdistaa. Helvetti on pään sisällä. Pelkään sosiaalisia tilanteita. Olen ihan liian herkkä. ☹️

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 10.09.2017 klo 21:47 kohteessa Aikuisen elämää

Kun ajattelen lapsuutta, mieleen tulee pullan tuoksu, aamulla katsotut muumit, hippa naapurien lapsien kanssa. Ensimmäisen koulupäivän odotus. Se jännitys ja odotus sai hien pintaan ja yhä kovemmin pitämään vanhemman hihasta kiinni. Vuosien kuluessa tavat ja ajat muuttui, ala – aste jäi taakse ja moni asia piti aloittaa uudelleen. WTC- tornit…

Käyttäjä jiipik78 aloittanut aikaan 12.09.2017 klo 07:33 kohteessa Aikuisen elämää

On tämä erikoista. On jo pitkän aikaa ollut ahdistukseen liittyvää kuolemantoivetta ja itsemurha-ajatuksia. Ahdistusta tulee ihan oikeista elämän asioista, päihdeongelma, syyllisyys yksinäisyys, työasioista kehitetty stressi, talousvaikeudet, sukulaisiin liittyvä stressi jne. jne. Ahdistus pakottaa itsemurha-ajatukset päähän, mutta kun se vähän hellittää, niin mitä tapahtuu? Ne ajatukset olivatkin ilmeisesti jonkinlainen ”tuki ja…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: