Yksinäisyys ahdistaa rajusti!!

Yksinäisyys ahdistaa rajusti!!

Käyttäjä Mummolumessa aloittanut aikaan 17.10.2017 klo 00:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Mummolumessa kirjoittanut 17.10.2017 klo 00:19

Olen 57v nainen. Takana repaleinen elämä. Päihteitä ja mielenterveysongelmia. Niiden suhteen jo aika tasapainossa.pitkä raittius takana. Mulla ei koskaan ole ollut laajaa ystäväpiiriä. Muutama ystävä kerrallaan, läpi elämän. Viime vuonna sairastin syövän ja kävin hoidot läpi.Tässä rytäkässä menivät kaikki ystävyys suhteet poikki tai karille. Tammikuusta asti tilanne sellainen ettei ole ketään jolle soittaa eikä ketään joka soittaisi minulle. Ei ole edes tuttavia. Tuntuu kuin eläisin hirveässä tyhjässä tunnelissa kokoajan putoamassa syvemmälle. On ruvennut ahdistamaan niin rajusti etten tahdo jaksaa. Itken joka päivä tätä pahaa oloa. Olen syöpä hoitojen jälkeen niin voimakkaassa uupumuksen tilassa vielä etten jaksa juurikaan lähteä mihinkään,ei ole voimia!Vankina kotona!! Taustani takia tunnen itseni vielä niin erilaiseksi kummajaiseksi etten juurikaan osaa keskustella terveiden työssä käyvien ihmisten kanssa. Olemme ihan eri planeetalta kun itse olen ollut eläkkeellä koko ikäni. Löytyiskö täältä vertaistukea että jaksaisi seuraavaan päivään?

Käyttäjä pauliina74 kirjoittanut 17.10.2017 klo 13:45

eiks sprllä oo jotain ystäväpalvelua? mun kaverilla oli sitä kautta ystävä kahvitteli joskus

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 25.10.2017 klo 10:25

hei Mummolumessa,

Pauliina on oikeassa, SPRllä on ystävätoimintaa!

https://www.punainenristi.fi/tule-mukaan/ystavaksi
sivun oikeassa laidassa on otsikko Kaipaatko ystävää itsellesi tai läheisellesi, sen alta voi etsiä oman paikkakuntansa spr-osaston ja kysellä.

Tuskinpa mitään menetät vaikka kokeilisit.