Ryhmä itsemurhan tehneiden omaisille

Ryhmä itsemurhan tehneiden omaisille

Käyttäjä JustMe aloittanut aikaan 29.09.2008 klo 18:57 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä JustMe kirjoittanut 29.09.2008 klo 18:57

Olen itsemurhan tehneen miehen tytär ja toivon ryhmää itsemurhan tehneiden omaisille.

Käyttäjä mahnu kirjoittanut 13.02.2014 klo 14:21

Veljeni tappoi itsensä hieman yli vuosi sitten sillalta hyppäämällä. Tämä on ollut sellainen asia, mistä en ole päässyt yli. Olimme aika läheisiä. Ennen tätä sairastuin masennukseen ja tapahtuman jälkeen masennus on vain pahentunut. Tuntuu, ettei tästä voi ikinä selvitä.

Käyttäjä hiekkatie kirjoittanut 16.06.2014 klo 14:03

Miniäkokelaani teki itsemurhan kuukausi ennen häitä kuutisen vuotta sitten. En ole kunnolla toipunut asiasta ja näinkö sitä oikein toipuukaan. Ja ennen muuta suren sitä, miten poikani jaksaa. Kävin vuoden sos-kriisikeskuksen itsemurhan tehneiden omaisille tarkoitetussa kriisiterapiassa ja se on auttanut käsittelemään asiaa ja jaksamaan ja sain oikeat asian käsittelylle. Toivon jokaisen saavan jotain kriisiapua tällaisessa tilanteessa.

Käyttäjä kirjoittanut 18.12.2014 klo 11:58

Minä edelleen toivon ryhmää tai edes teemaa chattiin itsemurhan tehneille omaisille.

Joulu ei oikeastaan tunnu miltään enää koskaan.

Käyttäjä annam2 kirjoittanut 24.01.2016 klo 10:19

erakoksiko kirjoitti 4.12.2012 11:26

Veljeni itsemurhan jälkeen sain 2 vuotta psykoterapiaa, joka sai minua takaisin arkeen kiinni.

Hei olen iloinen puolestasi! sisareni tyttö ( 22 v ) oli täällä seuranani 4 vuotta sitten ( itse olen pyörätuolissa) ja puolisoni oli kursseilla. Tyttö puhui koko ajan itsemurhasta, kuinka sen suorittaisi meillä. hyppää ikkunan läpi,menee jokeen joka on aivan taloni vieressä. hän näki olentoja,huusi yötäpäivää ja syytti perhettään ja isäänsä raiskauksesta. olen mielenterveyshoitaja joten sain pidettyä ohjat. sovimme että kun puolisoni tulee kotiin keskustelemme asiasta ja lähdemme hakemaan apua. sitten me juttelimme aivan asiallisesti avun hakemisesta. kun oli aika lähteä heidän kotiin hän sai hysteerisen kohtauksen. riehui repi hiuksiansa hakkasi meitä ja hakkasi itseään ja aikoi lähteä ja mennä jokeen. pyysin puolisoani lukitsemaan oven siksi aikaa kun otan yhteyttä hänen äitiinsä. en uskaltanut päästää häntä ennen äitinsä lupaa.äiti lupasi päästää ja niin hän lähti vähillä vaatteilla pakkaseen kävelemään äitinsä autoa vastaan. tyttö ei tappanut itseänsä,luojan kiitos mutta nyt me olemme puolisoni kanssa rikoillisia heidän koko perheen , mielestä kun emme antaneet tytön tehdä omia päätöksiä! nyt meitä syrjitään haukutaan,levitellään valheita ja perheidemme välit ovat kaottisessa tilassa.meitä syytetään pahoinpitelystä ja syljetään kadulla. vanha äitini kärsii tilanteesta! jos jotain olisi tapahtunut meitä olisi syytetty heitteille jätöstä. toisella ihmisellä on vastuu auttaa, ja varsinkin ammattilaisella.Mistä voin hakea ammatti apua joka lähtisi kanssamme selvittämään asiaa? kertokaa joku paikka josta saan apua! olen itsekkin jo masentunut ja toivoton.