Menneisyyden vanki
Oikeastaan otsikko voisi olla oman itsensä vanki.
Ei tässä itku auta markkinoilla, vaan kun itkettää ja melkein joka päivä.
Olen niin sössinyt elämäni.
Miten päästä omien tekojen yli? Miten te, jotka olette ’itse ”pilanneet elämänne”, olette selvinneet siitä, vai oletteko?
Petin henkisesti kumppaniani. Hän petti myös minua aikaisemmin, mutta siitä oli aikaa enkä tiennyt tästä kuin loppumetreillä. Sillä ei yhäkään ole minulle kuitenkaan merkitystä. Hän oli oikeasti elämäni rakkaus. En vieläkään ymmärrä miksi ihastuin toiseen. Se oli jokin älytön vaihe. Lopulta mieheni jätti minut toisen takia. En siltikään usko, että se oli se oikea syy – tämä toinen. Olin varmasti sammuttanut osan tämän ihmisen tunteista jo aikaa sitten omilla töppäilyilläni. Onhan se nyt selväkin. Luottamus kun menee, mitä jää jäljelle?
Ei tässä ole kaikki. Tein myös paljon ratkaisuja, joissa en kuunnellut toista. Pahin ahdistus ja syyllisyys on jäänyt abortista. Minä tein päätöksen, mies olisi ilmeisesti halunnut pitää lapsen. En ymmärrä itseäni. Olen tavattoman ylpeä ihminen, ja koska mies väitti lapsen olevan jonkun toisen (en ollut koskaan maannut kenenkään toisen kanssa), ilmeisesti ylpeyttäni tein tämän abortin.. En kestä tätä. Ylpeyteni ja koko mätä sisimpäni on vienyt minut perikatoon.
Näen jatkuvasti kaikessa ja kaikkialla sen elämän, joka minulla voisi tällä hetkellä olla. Näen sen vastaantulevista pariskunnista ja perheistä, elokuvista, sarjoista..
Mikään ei oikein tunnu miltään. Vain syyllisyys ja menneisyyden jatkuva muistelu täyttää ajatukseni. En kestä tätä.
Pahinta on, että näen silloin tällöin tämän ihmisen uudessa onnellisessa suhteessaan sattumalta kadulla tai kaupassa. Olen todella onnellinen, että hän on löytänyt rakkauden, mutta samalla riudun hitaasti ja tuskaisesti, sillä sen olisi pitänyt olla minä.
Itse sössin.
Mutta en pääse yli.
Kuinka helvetin monta vuotta tätä kestää, ja miten tästä yleensäkään koskaan selviää.
Olenko todella niin paha ihminen, että ansaitsen tämän kaiken.
Todennäköisesti näin.
Eihän tällaista menneessä elämistä.. Eihän tässä ole mitään järkeä. Miten ensinnäkään voin koskaan rakastua uudelleen? En usko että se on edes mahdollista. Vertaan kaikkia elämäni rakkauteen.
En vaan pääse yli. En helvetti millään. Tapahtumista on jo vuosia. Kuinka säälittävää.
Onko täällä ketään joka on itse omilla teoillaan pilannut tärkeän ihmissuhteen, kärsinyt henkisen kakkunsa ja vapautunut vankilastaan voittajana?