Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Kiltti, ylitunnollinen ja hyvin koulussa menestynyt poikani alkoi näyttää väsymyksen merkkejä runsas vuosi sitten 11 vuotiaana. Me vanhemmat opettajan lisäksi yritimme puhua hänelle, ettei vaatisi itseltään täydellisiä suorituksia koulussa. Pian hänellä alkoi ilmetä ns. pakko-oireita; jatkuvaa valojen ja ovien lukkojen tarkistelua sekä käsien pesua. Lisäksi hänellä oli koko ajan ”murheita”…
Kaikki tuntuu taas kaatuvan päälle. Vähän päälle parikymppinen tyttäreni on vakavasti sairastastunut eikä pärjää päivittäisissä askareissa ilman apuani ja hän kun on pikkuisen lapsen yh-äitikin, niin apuni on enemmän kuin tarpeen. Mieheni ei tunnu sitä ymmärtävän, että auttelen aikuista lastani..hänellä ei itsellään ole lapsia, eikä hän ymmärrä tilannettani yhtään. Hänen…
Ei sitä tajunnutkaan kuinka hyvin taloudelliset asiat on kun oli aviossa. Nyt kun ero on vireilla ja aletaan sopimaan taloudellisista asioita sitä huomaa mitä eläminen ihan oikeasti maksaa kun joutuu yksin hoitamaan kaiken. Meillä mies oli paremmin ansaitseva ja hänen palkallaan pidettiin talouttamme pystyssä. Nyt kun minun pitää yksin omasta…
Olen ollut pitkässä liitossa, lapsiakin on siunaantunut 3 tyttöä. Olemme olleet 12 vuotta naimisissa ja 14 vuotta muuten yhdessä. Ongelmaksi on muodostunut että tiedän liittomme olevan ohi, mutten uskalla lähteä. Kuvioon ei liity väkivaltaa eikä alkoholia ja mieheni on kovasti kyllä muuttunut avioerouhkaukseni jälkeen, mutta kauanko sitä kestää? En vaan…
Hei taas.. Olenkin kertonut jo raiskauksestani ja veljeni itsemurhasta.. Tälle kauhunäytelmälleni ei näytä tulevan ikinä loppua ja jatkankin nyt kertoen perheestäni.. tätä tarinaa en pysty viemään vielä loppuun asti sillä en itsekään tiedä miten tämä päättyy, sillä elän tällä hetkellä keskellä sitä.. Voisin alkaa nyt siitä kuinka tämä syksy tuntui…
Hei!
2Täällä on myös yksinäinen äiti,tosi paljon oon yksin kotona lasten kanssa.Mullaon 5v2v ja 8kk ikäinen vauva.Minkä ikäsiä äitejä täällä on ja mistäpäin olette?
Hei kaikille, Olen selaillut viestiketjuja ja huomannut kuinka monella on samantyyppistä ongelmaa kuin itselläni, mutta päätin silti kirjoittaa omat asiani tänne ja pyytää mielipiteitä, koska jokaisen tarina on kuitenkin erilainen loppupeleissä. Eli mitään ihmeellistä ja suurta ei tämä tule olemaan verrattuna muihin, joten toivon, että silti jaksatte lukea ja valaa…
Hei, Sain tunnukset tänään eli olen uusi täällä. En oikein tiedä mistä aloittaisin. 😑❓ Olemme kolmihenkinen perhe 🙂. Mieheni teki rikoksen ja pian hän on oikeuden edessä vastaamassa teostaan 😞. Häpeä painaa minun niinkuin hänenkin mieltään mutta minä en miellä voivani puhua asiasta kenellekään tutulle. Pelkään tulevani itse syrjityksi asiasta…
En koskaan ajatellut, että minulle voisi käydä näin. Muistan vieläkin sen ensimmäisen kerran, kun poikaystäväni löi minua. Itkin ja tärisin, koko asia pysäytti minut pitkäksi aikaa. Toivuin, tai toivuimme siitä yhdessä, jatkettiin suhdetta. Mutta sanotaanhan, että kun mies lyö kerran, lyö hän toistekin. Niinhän siinä sitten kävikin; lyömistä, potkimista, kuristamista.…
Elämältä on pohja pudonnut. Mies pettänyt pitkään, asia paljastui ja nyt olen ihan eksyksissä, miten tästä eteenpäin. Lapsia on. Kertokaa mulle omista kokemuksistanne. Kannattaako edes yrittää mitään yhteistä? Miten lapset kestävät mahdollisen eron? Miten päästä eroon tästä vihasta ja pahasta olosta?