Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Taustoitan aluksi elämäämme 🙂 Olen ollut mieheni kanssa yhdessä vuodesta 2010. Aloimme odottaa lasta toivotusti keväällä 2011, ja menimme kihloihin. Mieheltäni löydettiin marraskuuss 2011 iso kysta aivolisäkkeestä, hänet laitettiin leikkausjonoon (ei kiireellisenä). Meille syntyi terve lapsi tammikuussa 2012. Kysta leikattiin onnistuneesti pääsiäisenä 2012, ja mies palasi työelämään. Elokuussa 2012 mieheni…
Puoliso jätti todella pitkän parisuhteen jälkeen netti-ihastumisen takia, jota ei ollut edes tavannut 😭 Tunteet ja mielialat vaihtelevat kokoajan 😭 Miten tällaisesta jatkaa eteenpäin kun koko elämä on mennyt ihan sekaisin?
En ole ikinä ollut parisuhteessa. Olen aina ollut ujo ja hiljainen. Ystävien seurassa tosin puhelias, mutta minuun tutustuminen vie aikansa. Eräs mies oli minuun pitkään ihastunut mutta minä epäröin omaa tyhmyyttäni. En uskalla rakastaa koska pelkään torjutuksi tulemista ja sitä että en lopulta kelpaakkaan. Lopulta minäkin ihastuin häneen, mutta juuri…
Olen ollut avoliitossa päälle 4 vuotta ja meillä on ex-mieheni kanssa 2,5 vuotias tytär. Nyt mieheni päätti lähteä. En tiedä mitä tehdä. Asumme vielä toistaiseksi samassa asunnossa ja vähän yli kuukausi sitten muutimme uudelle paikkakunnalle. Ideana oli säästää rahaa ja hommata oma asunto jossain kohtaa. Äitini asuu täällä, ja hän…
olen täysin neuvoton, enkä tiedä mitä minun pitäisi tehdä… Puolisoni jätti minut torstaina yli neljän vuoden yhdessäolon jälkeen. Hän lähti äidilleen, joka on hyvin hallitseva persoona ja pitelee omia lapsiiaan naruissa kuin sätkyukkoja. Meillä on alle kuukauden ikäinen lapsi, joka on hänen mukanaan. Puolisolleni eron syy oli mielenterveyteni, eikä hän…
Olen lukenut useita eroa käsitteleviä kirjoja ja nettikeskusteluita. Osassa niistä pidetään laastari tai kevytsuhteita erotilanteessa hyödyllisinä. EX-puolisosta pääsee paremmin eroon ja itsetunto kohenee. Tietenkin myös pelko seksin lopullisesta katoamisesta haihtuu. Ex puolisoni on myös käynyt läpi laastarisuhteen ja suosittelee sitä myös minulle. Olen kuitenkin epävarma laastarisuhteen hyödystä. Moraalisestikkin se tuntuu…
Olen eronnut puolitoista vuotta sitten ja ihmettelen tuota ex vaimon käytöstä. Minkä ihmeen takia hän minulle kertoo uudesta pari suhteesta ja kehuu kuinka hänellä menee hyvin ja ovat vakavissaan uudessa suhteessa. Onko muilla kokemusta tämmöisestä käytöksestä?
Aloitin unelmieni parisuhteen yli puolitoista vuotta sitten. Mies on ihana, lempeä, rauhallinen, romanttinenkin sekä tykkää läheisyydestä, toisin kuin aikaisemmat exäni. Kaikki tuntui menevän hyvin ja mies oli unelmieni prinssi. Olemme nykyäänkin yhdessä, ja mies rakastaa minua. Mutta jotain on pielessä. Jotain siitä puuttuu, ja sen aloin tajuta vasta pari kuukautta…
Mieheni tunnusti pettäneensä minua vuosien ajan useiden naisten kanssa. Olen epäillyt asiaa jo kauan, mutta en ole halunnut uskoa sitä todeksi. Olen syvässä kriisissä. Kadun sitä, miksi olen jäänyt tähän suhteeseen? Miksi olen tuhlannut elämästäni parhaat vuodet? Miksi en ole nähnyt totuutta? Tosin selkeitä todisteita minulla ei ole ollut ja…
Olen ollut nykyisessä parisuhteessani 1,5 vuotta miehen kanssa, jolla on kaksi vuotias tytär edellisestä suhteesta. Alkuun kaikki meni todella hyvin uusioperheenä eläessä. Päätimme viime kesänä muuttaa yhteiseen asuntoon ja vaikka olimme seurustelleet vasta puoli vuotta, ajatus tuntui silloin oikealta. Olimme ehtineet asua kaksi viikkoa yhdessä kun tapasin kahden vuoden hiljaiselon…