Ujous/arkuus

Ujous/arkuus

Käyttäjä hanne3 aloittanut aikaan 05.08.2015 klo 21:42 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 05.08.2015 klo 21:42

Olen itse todella arka. Otan itseeni aika usein asioita. Toisinaan tuntuu, että kaikki käyttävät hyvää luonnettani hyväksi. Sitten, jos kaikki ei mene nappiin heti kerralla menetän kärsivällisyyteni. En tiedä miten selviän tämän ujouteni ja arkuuteni kanssa, jonka kanssa takkuan koko ajan. Onko muilla samoja ongelmia?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 04.01.2016 klo 18:49

Sarjetty kirjoitti 4.1.2016 10:33

Niin. Sitten on ne, joitten temparamentti hankaloittaa muiden elämää.

Hei Sarjetty
Jep! Joidenkin temperamentti hankaloittaa muiden elämää. Itselle tulee ensimmäisenä mieleen sellaiset puheliaat jota häsläävät ja puhuvat päälle tai vastaavat vähättelevästi. Toki myös ujous voi olla tuollaiselle puheliaalle haastava kohdattava sillä eivät puheliaat persoonat välttämättä ymmärrä miksi eivät kaikki ole suupaltteja.

http://m.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2012/02/29/tallaisia-ovat-rasittavimmat-tyokaverit/201223919/139

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/erilaiset_temperamentit_toissa

Koska kukaan ei ole täydellinen kaikissa melssä on omat vikansa.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 05.01.2016 klo 13:17

Se voi olla vaikeaa. Toisen ihmisen asemaan asettuminen ei ole helppoa. Olen sitä mieltä, että kukaan muu ei todella voi tehdä sitä, koska ei ole itse kokonut samaa kuin toinen. Ei ole kahta samanlaista. Johonkin rajaan saakka pystyy samaistumaan ja ymmärtämään.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 05.01.2016 klo 15:32

Sarjetty kirjoitti 5.1.2016 13:17

Se voi olla vaikeaa. Toisen ihmisen asemaan asettuminen ei ole helppoa. Olen sitä mieltä, että kukaan muu ei todella voi tehdä sitä, koska ei ole itse kokonut samaa kuin toinen. Ei ole kahta samanlaista. Johonkin rajaan saakka pystyy samaistumaan ja ymmärtämään.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 06.01.2016 klo 21:28

Itsestäni tuntuu ettei kukaan oikein arvosta ja jään jatkuvasti pimentoon. Olen kuin harmaa koivunlehti maassa.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 06.01.2016 klo 21:52

Kyllä joku varmasti arvostaa🙂
Miten nyt on mennyt?

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 07.01.2016 klo 05:29

Joskus tuntuu hölmöltä kirjoitella tänne ujoudesta ja arkuudesta kun olen ollut töissä sosiaalialalla ja opiskelemassakin vähän.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 07.01.2016 klo 19:48

Jos se vaivaa sua, niin se ei ole hölmöä.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 09.01.2016 klo 08:06

Jokseenkin tuntuu inhottavalta että ujoa ja arkaa pidetään tyhmänä. Aikaa tuntumaan siltä että tämä yhteiskunta on aika kova. Ujoa ja arkaa ei arvosteta, kaikki pitää outona.

Käyttäjä Sarjetty kirjoittanut 09.01.2016 klo 10:04

Eivät kaikki pidä ujoja ja arkoja outoina.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 09.01.2016 klo 10:28

hanne3 kirjoitti 9.1.2016 8:6

Jokseenkin tuntuu inhottavalta että ujoa ja arkaa pidetään tyhmänä. Aikaa tuntumaan siltä että tämä yhteiskunta on aika kova. Ujoa ja arkaa ei arvosteta, kaikki pitää outona.

Olen aivan samaamieltä!

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 10.01.2016 klo 22:53

Jostain syystä olen niin vihainen taas kaikille, että pakko purkautua. Tuntuu että on tullut taas lokaa niskaan niin paljon ja että viedään nenän edestä kaikki eikä itsellä ole voimia, haukutaan tyhmäksi kun en tajua asioita vaan jotkin asiat pitää vääntää rautalangasta ennen kuin pystyy luottamaan itseensä. Pahinta on että saan hirveät nootit siltä jolle en vaan voi mitään. Tämä on niin vahva että en jaksa puuttua asiaan vaan annan olla. Tunnen suurta mustasukkaisuutta. Kurjaa että kävi näin.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 10.01.2016 klo 23:05

Tunnen myös suurta inhotusta työpaikallani olevaa ihmistä kohtaan. Hän utelee vähän väliä ja kyselee ihan mahdottomasti. Joskus tuntuu että niistä sitten puhutaan. Tuntuu että kaikki ei mene ihan putkeen ja mieli on taas ihan maassa joidenkin takia. Olenko näin surkea ihmissuhteissani?

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 11.01.2016 klo 09:32

En usko että kyse olisi ollenkaan siitä, että olisit surkea ihmissuhteissasi. Lokaa voi sataa niskaan rankastikin, vaikka tekisi kaiken oikein ja hienosti. Jos oot pyrkinyt tekemään asiat oikein ja silti saanut nuhteita, ei syy varmaankaan ole sinussa. 🙂

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 12.01.2016 klo 18:39

villikettu kirjoitti 11.1.2016 9:32

En usko että kyse olisi ollenkaan siitä, että olisit surkea ihmissuhteissasi. Lokaa voi sataa niskaan rankastikin, vaikka tekisi kaiken oikein ja hienosti. Jos oot pyrkinyt tekemään asiat oikein ja silti saanut nuhteita, ei syy varmaankaan ole sinussa. 🙂

Kiitos kirjoituksesta, tuli vähän paremmalle päälle! 🙂

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 13.01.2016 klo 22:11

Hei kaikille!

Minäkin olen kyllästynyt siihen että ihmiset pitävät tyhmänä. He eivät välttämättä sano asiaa suoraan mutta huomaan heidän käytöksestään että he eivät pidä minua saman arvoisens kansssan. Ärdytttävää kun täytyy selvällä suomenkielellä puhua joka asia halki. Ihan kuin en ymmärtäsi paikallista murretta. Kuitenkin toisilleen murteilla puhuvat. Ujous tulkitaan usein väärin usein pidetään tyhmänä. Täytyy pian hankkia joku paita tai muu vaatetus jossa lukee: en ole tyhmä tai jotain vastaavaa.