Ujous/arkuus

Ujous/arkuus

Käyttäjä hanne3 aloittanut aikaan 05.08.2015 klo 21:42 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 05.08.2015 klo 21:42

Olen itse todella arka. Otan itseeni aika usein asioita. Toisinaan tuntuu, että kaikki käyttävät hyvää luonnettani hyväksi. Sitten, jos kaikki ei mene nappiin heti kerralla menetän kärsivällisyyteni. En tiedä miten selviän tämän ujouteni ja arkuuteni kanssa, jonka kanssa takkuan koko ajan. Onko muilla samoja ongelmia?

Käyttäjä Wutwut kirjoittanut 05.08.2015 klo 23:12

hanne3 kirjoitti 5.8.2015 21:42

Olen itse todella arka. Otan itseeni aika usein asioita. Toisinaan tuntuu, että kaikki käyttävät hyvää luonnettani hyväksi. Sitten, jos kaikki ei mene nappiin heti kerralla menetän kärsivällisyyteni. En tiedä miten selviän tämän ujouteni ja arkuuteni kanssa, jonka kanssa takkuan koko ajan. Onko muilla samoja ongelmia?

Mulla ainakin on hyvän luonteeni takia ollut ongelmia. Höynänä pitivät entisessä työpaikassa, koska olin liian kiltti. Saatoin tehä liikaakin, kuin mitä vaadittiin. Kärsivällisyyttäni en kyllä usein helposti menetä. Mutta yleensä jos siihe pisteeseen joudun nii silloin kannattaa olla mahdollisimman kaukana.
Ujo kans. Ei siihe taida mitään muuta keinoa olla kuin yrittää vaa jutella. Joskus kyllä on semmosia päiviä, ettei edes tee mieli tervehtiäkään jos näkee puoliks tuttuja immeisiäki.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 06.08.2015 klo 08:57

Joskus tuntuu siltä etten saa kaikkea sanottua, minua vain vedetään joka paikkaan. Tekisi mieli sanoa, että antakaa olla rauhassa. En jaksa enää. Sitten tuntuu pahalta kieltäytyä tai sanoa huonosti.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 06.08.2015 klo 22:22

hanne3 kirjoitti 5.8.2015 21:42

Olen itse todella arka. Otan itseeni aika usein asioita. Toisinaan tuntuu, että kaikki käyttävät hyvää luonnettani hyväksi. Sitten, jos kaikki ei mene nappiin heti kerralla menetän kärsivällisyyteni. En tiedä miten selviän tämän ujouteni ja arkuuteni kanssa, jonka kanssa takkuan koko ajan. Onko muilla samoja ongelmia?

Tämä on niin tuttua. Olin koulukiusattu koko peruskoulun ja muutuin vain kokoajan aremmaksi. Jos joku nauroi jossain, otin sen itseeni että he nauravat minulle. Toki aika usein he nauroivatkin. Se on kyllä ärsyttävää ja ilkeää jos ujon luonnetta käytetään hyväksi.

Sitten se että monet luulevat ujoa tyhmäksi. Se vasta on kamalaa. Ymmärsitkö nyt varmasti... Jos joku tuhoaa itseluottamusta niin tuollainen tyhmänä pito.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 19.08.2015 klo 07:12

Saa koko ajan takuta itsensä kanssa, kun ei ole tarpeeksi sosiaalinen. Miten sosiaalisia tai taitoja voi harjoitella? Tietysti siten, että menee ihmisten joukkoon, mutta aina ei huvita.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 26.08.2015 klo 21:14

BirdBell kirjoitti 6.8.2015 22:22

Tämä on niin tuttua. Olin koulukiusattu koko peruskoulun ja muutuin vain kokoajan aremmaksi. Jos joku nauroi jossain, otin sen itseeni että he nauravat minulle. Toki aika usein he nauroivatkin. Se on kyllä ärsyttävää ja ilkeää jos ujon luonnetta käytetään hyväksi.

Sitten se että monet luulevat ujoa tyhmäksi. Se vasta on kamalaa. Ymmärsitkö nyt varmasti... Jos joku tuhoaa itseluottamusta niin tuollainen tyhmänä pito.

Tulee mieleen omia muistoja yläasteelta...

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 28.08.2015 klo 11:43

Koulukiusaaminen on yksi pahimmista asioista mitä ihmiselle voidaan tehdä, siinä menee oma järki. Ei tiedä mikä on totta ja mikä valetta. Kuinka joku voi olla niin julma toista kohtaan?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 30.08.2015 klo 22:05

No niinpä!
Tosi ärsyttävää kun osa ihmisistä sanoo ettei koulukiusaaminen ole yhtään mitään. Eihän sitä voi ymmärtää jos ei ole itse kokenut mitään! Koska koulukiusaaminen on rikos voitaisiin siihen puuttua paremmin. Opettajia ei nykypäivänä kiinnosta kuin heidän oma palkkansa. Poikkeuksia voi olla joukossa mutta minä ainakaan en ole yhtään ainutta opettajaa tavannut joka tekisi asialle jotain. Samoin kuraattorit ovat usein: no voi voi!
Koulukiusaajat voitaisiin hyvin sulloa johonkin linnaan muutamaksi kuukaudeksi ja opettaa tavoille!

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 04.09.2015 klo 22:09

Mietittekö koskaan mitä muut ajattelevat teistä?

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 15.09.2015 klo 12:29

hanne3 kirjoitti 4.9.2015 22:9

Mietittekö koskaan mitä muut ajattelevat teistä?

Ja mietin tässä miten saisin sanottua vaikean asian yhdelle ihmiselle? Kun ei vaan millään pysty sanomaan.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 16.09.2015 klo 10:20

Riippuu ihan asiasta. Haluaisin olla rehellinen ja jotenkin yrittää tuoda asian "pehmeästi" esille, siten että se olisi mahdollisimman helppo myös toiselle ihmiselle kuunnella ja vastaanottaa. Tarkoitan sitä, että asia voi olla vaikea joka tapauksessa, mutta löytyisikö siihen mitään vähemmän tuskallista tai pehmeämpää tapaa sanoa se? Toki tämä on vain minun mielipide. Varsinkin jos asia on sellainen, mistä toinen ihminen suuttuu, voi olla että kauniitkaan sanat ei sitä estä. Mutta sekin voi auttaa, jos sanot sen asian itsellesi luontevalla tavalla. 🙂

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 19.09.2015 klo 08:10

villikettu kirjoitti 16.9.2015 10:20

Riippuu ihan asiasta. Haluaisin olla rehellinen ja jotenkin yrittää tuoda asian "pehmeästi" esille, siten että se olisi mahdollisimman helppo myös toiselle ihmiselle kuunnella ja vastaanottaa. Tarkoitan sitä, että asia voi olla vaikea joka tapauksessa, mutta löytyisikö siihen mitään vähemmän tuskallista tai pehmeämpää tapaa sanoa se? Toki tämä on vain minun mielipide. Varsinkin jos asia on sellainen, mistä toinen ihminen suuttuu, voi olla että kauniitkaan sanat ei sitä estä. Mutta sekin voi auttaa, jos sanot sen asian itsellesi luontevalla tavalla. 🙂

Kiitos vastauksesta! Pyörittelen usein asioita vain mielessäni saamatta niitä koskaan ulos.

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 19.09.2015 klo 08:38

Sanat jää vain aina kurkkuun ja töissä en tahdo saada puhuttua mitään. Sanon aina vika tilanteissa ihan toisin kuin olin ajatellut.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 20.09.2015 klo 08:48

hanne3 kirjoitti 19.9.2015 8:38

Sanat jää vain aina kurkkuun ja töissä en tahdo saada puhuttua mitään. Sanon aina vika tilanteissa ihan toisin kuin olin ajatellut.

Tuon on tuttua! Sitten kun yrittää sanoa jotain muut vain pyörittelevät päätään ja ehkä ajattelevat mikähän tuo luulee olevansa? Itse olen harjottelussa jossa ei ole opiskelijoilla/harjoittelijoilla mitään asiaa taukohuoneeseen. Kun olen istunut tauolla 5 min he katsovat pitkään ja sanovat: sulla on varmasti muutakin tekemistä kuin istua täällä. Olen yrittänyt ottaa huumorilla mutta se tunne kun aistii etteivät muut halua seuraani. 😟

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 17.10.2015 klo 20:08

Mietin voinko olla yhtä herkkä kuin olen. En uskalla tehdä oikein mitään ja ahdistun helposti. Joskus tuntuu siltä, että minua pidetään outona sen takia. Sullon kaiken pahan itseeni, kun olen niin ujo. Mitä tarkoitetaan ujoudella ja herkkyydellä?

Käyttäjä hanne3 kirjoittanut 24.10.2015 klo 23:31

Musta tuntuu että mulla on jatkuvia hyväksikäytön tunteita.